Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Terugkeer naar AZ Firmware...???


paulvr

Aanbevolen berichten

Dat is iets te kort door de bocht, D_liver, bedoel je echt te zeggen dat ik alle zes of zeven radiozenders met bijbehorende frequentie, polariteit, SR rate en FEC er weleens allemaal stuk voor stuk verkeerd zou kunnen hebben ingezet? Dat lijkt me toch wel heel stug. Of begrijp ik je verkeerd?

 

Op een ander forum kreeg ik vandaag een tip toen ik meldde dat de AZ box wel werkt maar niet echt helemaal zoals voorheen. Hij meldde me dat je om dat laatste beetje ellende weg te krijgen wel 10x die format van punt 4 moet uitvoeren, en ook dat je per se de allerlaatste officiële firmware die je hebt gebruikt er eerst zou moeten instoppen.

 

Het klinkt wel heel erg sterk maar tja, het is desperado tijd, ik wil toch echt wel graag die kleine extra eigenschappen terug zien en ook het uitzetten gaat niet meer zo foutloos als voorheen.

 

Mijn enige probleem is dat ik niet meer helemaal zeker weet welke software er het laatst in heeft gezeten, ik denk dat het 5020 was, maar vooral ook waar je die terug kan vinden. Iemand een suggestie? Bij voorbaat hartelijk dank!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Buzzio,

 

Dat heb ik gedaan, maar sommige dingen lopen nog steeds niet zoals het moet. Ik noem het ontvangen van smalbandige radio's en het uitzetten van het apparaat met de afstandsbediening.

 

Dus heb ik uiteindelijk zelfs zes keer achter elkaar optie 4 (format) gekozen voordat ik de originele firmware erop zette maar de manco's bleven.

 

Uiteindelijk kreeg ik als advies dat ik het wel 10 keer zou moeten doen, en dat ik daarna dan ook eerst de laatst gebruikte originele firmware voordat ik aan Enigma begon zou moeten installeren, in mijn geval dacht ik dat dat de 5020 was voordat ik dan de firmware ga upgraden.

 

Ik weet, het klinkt allemaal wat onwaarschijnlijk maar ik wil wel graag op radiozenders als Antenne Bayern en Radio Ost Tirol op 23,5 Oost kunnen afstemmen, iets dat voor ik met Enigma begon geen enkel probleem was, maar nu dus onmogelijk.

 

Mocht iemand beter weten... graag!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi D-liver,

 

Dank voor je reactie. Scannen werkte overigens niet met de AZ Box, ik moest ze er apart met de afstandsbediening inzetten en daarna vond-ie ze wel. Ik geef je Antenne Bayern op 23,5 Oost:

 

12660 V SR 477 FEC 1/2

 

Ik noem deze omdat de andere smalbandige radio's op 23,5 en 16 Oost sinds december 2010 meermaals zijn veranderd of er later bijgekomen. Tirol bijvoorbeeld is een tweemaal zo groot pakket geworden. Om geen appels met peren te vergelijken houd ik het dus even op deze die ik voor Enigma uitstekend ontving en nu met geen mogelijkheid meer hoewel ik van Duitse vrienden begrijp dat er niets aan is veranderd en zij hem nog steeds net zo ontvangen als voor december 2010.

 

PS: aan de tuner eenheid ligt het niet, ik probeerde voor alle zekerheid beide aanwezige exemplaren. (tuner A en B)

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulvr
Hallo Buzzio,

Dat heb ik gedaan, maar sommige dingen lopen nog steeds niet zoals het moet. Ik noem het ontvangen van smalbandige radio's en het uitzetten van het apparaat met de afstandsbediening.

Dus heb ik uiteindelijk zelfs zes keer achter elkaar optie 4 (format) gekozen voordat ik de originele firmware erop zette maar de manco's bleven.

Uiteindelijk kreeg ik als advies dat ik het wel 10 keer zou moeten doen, en dat ik daarna dan ook eerst de laatst gebruikte originele firmware voordat ik aan Enigma begon zou moeten installeren, in mijn geval dacht ik dat dat de 5020 was voordat ik dan de firmware ga upgraden.

Ik weet, het klinkt allemaal wat onwaarschijnlijk maar ik wil wel graag op radiozenders als Antenne Bayern en Radio Ost Tirol op 23,5 Oost kunnen afstemmen, iets dat voor ik met Enigma begon geen enkel probleem was, maar nu dus onmogelijk.

Mocht iemand beter weten... graag!


Hallo Paul,

Heb je al ervaring met de Plug-in: DOMEraser op de originele firmware om je Geheugen op te schonen.
Dat is voor mij de Oplossing geweest bij Problemen en liever geen Back-ups gebruiken.

En dan een schone Installatie van de laatste Orig.-Firmware v.0.9.5309 via de usb-stick installeren.
En als die goed draait test Ant. Bayern.

En anders weer terug naar Fw 0.5020

Ik heb Antenne Bayern voor je getest die in mijn Settingslijst van Wave_Gardian staat en had gewoon ontvangst met Fw 0.9.5309(veel duits gebabbel)
Test:Draaibaar Fuba 90cm. Inverto Black Ultra LNB

Mvg. xsatx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi xsatx,

 

hartelijk dank voor de tip. Betekent dat in feite dat je eerst een plug-in gebruikt om dan vervolgens het tapijt onder zijn voeten weg te treken door het gehele geheugen van de ontvanger op te schonen? Of maakt ie alle geheugen buiten het systeem schoon?

 

Die plug-in dus gewoon in die nieuwste versie firmware installeren, dan uitvoeren waardoor het geheugen 100% leeg raakt en dan opnieuw die nieuwste firmware erin via de USB poort, heb ik dat goed begrepen?

 

enne, kun je me een tp geven waar ik DOMEraser kan ophalen? wink

 

Alvast hartelijk dank!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eerst eens die seetingslijst van Guardian kunnen proberen je kunt um binnenhalen via

- instellingen menu

- zenderlijst downloaden - edit url en wijzighet adres in azupd.nl

- er zijn 4 varianten nl duo-triple-multy en wave

 

DOMerase plugin kun je ook via PLUGIN menu binnenhengelen

 

- PLUGINS - Add plugin - edit url ( wijzigen in azupd.nl )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip, D_liver maar ik vrees dat ik niets aan die settings heb. Ik ontvang namelijk de hele range van 58 West tot en met 70,5 Oost ononderbroken en zelfs nog wat signalen van 75 Oost - die laatste helaas nog net onder de treshold, en dat krijg ik via geen enkele beschikbare settings.

 

Bovendien heb ik al met MaZ_3.2 de hele reeks smalbandige radiozenders van 8W, 16E en 23,5E erin gestopt inclusief het recentelijk gewijzigde Nederlandse pakket op 16E maar er is echt niets van te ontvangen dus in de settings hoef ik het euvel niet te zoeken lijkt me.

 

PS; ik heb nog even gekeken naar dat lijstje en zag dat ik die Guardians links liet liggen maar de USALS file uitprobeerde. Tja, het manco van zo'n lijst van settings alternatieven is natuurlijk dat je bij sommoge geen flauw idee hebt wat erin zit. Ribbe82 bijvoorbeeld, zoiets zegt me niets, Multy Guardian zal wel een rijtje papagaaien op een stokje betreffen,maar het woord Wave (Golf?) bij Guardian is ook totaal abracadabra voor mij. In plaats van dat egotrippen zou een filenaam waarin de beide uiterste satposities genoemd zouden worden was heel wat zinvoller geweest.

 

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D_Liver,

 

Ik heb de adviezen van xsatx gevolgd en dus via de plugin de ontvanger schoongeveegd. Vreemd genoeg lukte het me niet de 5309 firmware erin te krijgen, de ontvanger weigerde die patch te herkennen, maar wel de 5308 - zo te zien is het enige verschil het kunnen weergeven van U-tube maar daar til ik niet zo daar aan, daar heb ik mijn pc voor.

 

Ik kan niet helemaal begrijpen waarom je me naar die Guardian settings stuurde, ik probeerde eerst de wave versie maar die bleek maar 10 satellieten te bevatten en geen radio op 23,5 Oost, ook geen gewone. Daarna nog maar even die Multy-Gardian maar gek genoeg bleek die maar audio's van twee satellieten te bevatten, te weten hotbird en astra 19,2 graden.

Raar, rommelig, zoiets moet je eigenlijk niet op een officiële az website zetten. Zeker als je maar een paar satellieten opneemt dan is het dwaas om dan niet gewoon alle FTA radio en tv zenders van te vermelden. Het geheugen van die AZ Box is per slot van rekening groot genoeg om er alles en nog veel meer in te zetten.

 

 

PS: helaas, het blijkt nog steeds onmogelijk om de smalbandige digitale radio's in te lezen zoals dat voorheen wel mogelijk was. Dus toch maar op zoek naar 5020.... Iemand een idee waar zo'n ouwetje nog te vinden is?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rommelig?? hmmm

 

Guardian_Duo -- Astra1 en Astra3

Guardian_Triple -- Astra1, Astra2 en Astra3

Guardian_Multy -- Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird

Guardian_Wave --- 5W,o,8W,4,8E,7E.9E,13E,16E,19,2E,23,5E,28,2E

 

Als er iets niet een een favoriete groep staat wil nog niet zeggen dat het niet in de totaallijst staat.

te meer omdat anderen het wel lukte met bovenstaande lijsten.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met rommelig bedoel ik niet het aantal satellieten maar het feit dat er vrij willekeurig wordt omgegaan met wat er op die satellieten te beleven is. Bij sommige satellieten staan bijvoorbeeld radiozenders wel genoemd, en bij anderen weer niet. Als je voor jezelf bezig bent, prima. Maar je moet niet voor anderen willen kiezen waar ze wel en waar ze niet naar behoren te luisteren.

 

Toch begrijp ik niet wat je bedoelt wanneer je spreekt over "dat het anderen wel lukt". Ik heb in het verleden deze radiozenders ontvangen en dat lukt nu niet meer. In het verleden stonden ze op geen enkele lijst omdat ze nieuw waren, lyngsat heeft zelfs nog lange tijd geweigerd om ze op te nemen. Ik bracht ze in net zoals ik dat nu probeer, handmatig de data ingeven. Maar als ik dat doe blijven de beide balkjes al op nul staan. Er is dus iets aan de ontvanger veranderd sinds toen!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulvr
met rommelig bedoel ik niet het aantal satellieten maar het feit dat er vrij willekeurig wordt omgegaan met wat er op die satellieten te beleven is. Bij sommige satellieten staan bijvoorbeeld radiozenders wel genoemd, en bij anderen weer niet. Als je voor jezelf bezig bent, prima. Maar je moet niet voor anderen willen kiezen waar ze wel en waar ze niet naar behoren te luisteren.



Guardian maakt die lijsten puur voor zichzelf en biedt ze aan voor anderen, deze zijn vrij om ze wel of niet te gebruiken.
Als men iets mist wat hij niet heeft toegevoegd kan je simpel deze kanalen er gewoon bij laten scannen.

Je moet niet vergeten dat de orginele fw enkele beperkingen heeft tav het aantal tv(10.000) en het aantal radio kanalen (5000) mede het aantal favoriete groepen (50 en per favoriete groep max 200 kanalen )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...