Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Terugkeer naar AZ Firmware...???


paulvr

Aanbevolen berichten

En zo heeft iedereen, die zenderlijsten maakt zijn eigen voorkeuren.

En daar zit best veel werk in, om die te maken, en bij te houden.

 

Het staat een ieder vrij, om die lijsten te gebruiken.

En is het niet naar je zin, kun je een andere proberen.

Maar er zullen geen kant en klare lijsten te vinden zijn, waar alle zenders van alle satellieten in zitten.

Dit omdat er meestal toch geen hond kijkt, naar voor het grote publiek oninteressante zenders.

 

Dus als je alles wilt kijken, van elke satelliet die je aankunt, zul je zelf (even) een zenderlijst moeten maken.

Je scant gewoon even alle zenders in, van elke satelliet, en bewerkt die dan met bv Maz.

Doe dit dan elke week, en je hebt steeds de nieuwste zenders.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: paulvr
*cut* Bij sommige satellieten staan bijvoorbeeld radiozenders wel genoemd, en bij anderen weer niet. Als je voor jezelf bezig bent, prima. Maar je moet niet voor anderen willen kiezen waar ze wel en waar ze niet naar behoren te luisteren.


Als je er zo over denkt moet je nooit een zenderlijst downloaden.
Dan moet je gewoon zelf alles inscannen en sorteren.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Ed, dat doe ik ook meestal zo. Maar om een of andere reden werd hier een link gelegd tussen het niet meer kunnen ontvangen van de smalbandige radiozenders op 8West, 16 en 23,5 Oost en het gebruik van bestaande zenderlijsten.

 

Maar ik denk toch dat je mijn opmerking niet begreep: ik bedoelde juist te zeggen dat als je een settingslijst maakt je in principe gewoon elke FTA zender, zowel radio als TV erin zou moeten zetten. Zo ga ik te werk. En ja, ik heb een satellietschotel om te kunnen kijken wat mensen in andere landen aan te bieden hebben, zowel muziek als andere dingen, radio en TV. En geloof me, als je ervoor open staat dan is er heel wat leuks te ontdekken.

 

En D_Liver, als je gewoon alle FTA tv zenders en alle FTA radio zenders in de AZ Box stopt dan kom je best met die limieten uit hoor. Zelfs nog ruimte zat om de meest voorkomende feeds erbij op te slaan. En ik zei je al eerder, met favorieten lijsten goochel ik niet, ik zet de zenders per satelliet in de voor mij meest prettige volgorde. Dan gaat de schotel ook niet onbedoeld van sat naar sat draaien.

 

Alleen als je dingen gaat doen die hier niet besproken mogen worden dan kom je wellicht transponder ruimte tekort, anders echt niet.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, naar aanleiding van je afbeelding heb ik toch maar weer eens opnieuw die Wave zenderlijst erin gezet. Gewoon omdat ik verbaasd was dat je het over die Nederlandse radiozenders had, ik heb ze zelf tigmaals ingetypt zonder resultaat.

 

MAARRRRR er is veel meer mis. Als ik zelf zenders inscan, gewoon via tuner A, niets aan de hand, alles werkt. Maar als ik deze lijst ophaal dan is er een puinhoop!

 

TV zowel als radio, de lijst klopt van geen kanten wat zenderlocaties betreft:

De Tv lijst luidt:

 

121.0 W ASTRA 2A, B,C,D, EUROBIR

123,0 W ASTRA 1E,3A - Europe

125.0 W ASTRA 1F,1G,1H,1KR,1L - E

127.0 W EUTELSAT W2 - Europe

129.0 W HOTBIRD 6,7A,8 - Europe

 

enzovoorts.

 

De radiolijst telt alleen vijf satellieten, te weten

 

125.0 W ASTRA 1F,1G,1H,1KR,1L - E

129.0 W HOTBIRD 6,7A,8 - Europe

133.0 W EUROBIRD 9 - Europe

92.2 E ATLANTIC BIRD 3 - Europe

93.5 E ATLANTICBIRD 2 - Europe.

 

Maar nog het vreemdste: hoewel de lijst duidelijk aangeeft dat via tuner A ontvangen moet worden komt er absoluut niets door via ingang A. Voor alle duidelijkheid: de schotel zit op een Robotkop met aparte stuureenheid dus er is geen sprake van een verkeerd staande schotel!

 

Uiteraard heb ik het niet op een sat gelaten, ik heb de schotel op Astra (19,2) gezet en dan de eerste zender, EinsExtra gekozen, maar ook daar krijg ik de mededeling NO SIGNAL. Voor alle zekerheid de coax op een andere sat ontvanger gecontroleerd, prima signaal. Dan nog even op ingang Tuner B gezet, nog steeds NO SIGAL. Dus maar weer terug naar Tuner A.

 

Dan maar op de OK knop gedrukt voor zenderlijst, nu dus gewoon van Astra, en dan maar even de blauwe knop geprobeerd om te kiezen tussen Tuner A/B/ALL. Maar zover kom ik niet, hoewel de hele Wave lijst erin zit meldt de ontvanger als ik de blauwe knop indruk doodleuk: "Can't find channel list".

 

Daarna ben ik naar de settings gegaan om te proberen een eigen Astra lijst van een stuk of vijf transponders op te halen. Gebeurde niets, op geen van de frekwenties signaal hoewel er een goede antenne aangesloten is.

 

Opmerkelijk: als ik de zenderlijst afloop terwijl ik in TP Scan sta zie ik het "Strength" balkje af en toe even uitschieten, een fractie van een seconde, terwijl ik van bijvoorbeeld 19.2 naar 15.8 Oost ga, maar alleen er tussen in, op geen van beide satellieten iets anders dan 0%.

 

Onder het motto "dit is te gek om waar te zijn" dan toch maar eens met antennes gaan goochelen, maar geen van drie Ku-Banders die ik intussen allemaal op 19,2 heb gezet geeft enig signaal af.

 

Tja, en dan, als ik in Antenne Setup sta, met balkjes Strength en Quality beide op 0%, zie ik ineens na pakweg 5 minuten het balkje Strength naar 73% schieten zonder dat ik iets doe. En nadat ik de satellietnaam een paar keer wijzig komt er nu ineens als ik terug op Astra ben ineens een volle 100% kwaliteit aanzetten.

 

Toen ik voor het eerst naar de settings ging stonden er die totaal verkeerde Astra etc. doodleuk in de lijst, nu ineens zijn ze verdwenen. Hoe dat kan? Geen idee!

 

Vol goede moed ga ik naar de TV sectie maar helaas, daar staan nog steeds die idiote vermeldingen, de Astra satelliet van 19,2 staat nog steeds gemeld op 125.0 West enzovoorts. En wat vervelender is, nog steeds geen grammetje signaal, alles zoals het was.

 

Mijn laatste poging: nog maar een keertje naar de Channel Downloas lijst, nog maar een keertje Wave_Guardian opgehaald. Lekker snel want ik heb een goede internet verbinding. Maar helaas, weer die zelfde ongein in de SATELLITE lijst.

 

Maar let op: er is wel iets anders wat ik niet eerder uitprobeerde: in de Favorietenlijst staan wel de juiste satellietposities en hier krijg ik dus gewoon Kink FM op positie 0002 uit het lijstje Radio Dutch. Dat terwijl de informatiebalk onderaan meldt dat ik op 125.0 W ASTRA sta afgestemd.

 

Conclusies kan ik in deze chaos nauwelijks trekken.

1. Mijn ontvanger maakt van de Wave_Guardian lijst qua posities een totale puinhoop (verklaart mijn eerdere opmerking alleen toen kon ik niet bevroeden dat het aan mijn ontvanger ligt)

2. De Wave_Guardian lijst bevat geen radio settings voor 15,8 Oost die jij, D_Liver kennelijk er wel van krijgt

3. Zenders uit de FAV lijst kunnen ontvangen worden - dat dacht ik tenminste maar terwijl ik dit schrijf ging ik naar 16 Oost Total TV FAV lijst waar zich een aantal FTA zenders bevinden maar daar zie ik volle bak signaal (quality 100%) maar het beeld blijft zwart bij zenders als TV Kopernikus en anderen waar geen dollartekentje achter staat.

Het vervelende is natuurlijk wel dat de maker van die lijst zo ontzettend geobsedeerd is met het ontvangen van gecodeerde pakketten dat er wel hele lijsten Albanië enzovoorts op staan maar ongecodeerde kwaliteitszenders als TVR Cultura, TVR 3 en TVMi niet op voorkomen. Kennelijk hoor je alleen te willen kijken naar wat normaliter achter een decoder zit. Iets wat ik als volslagen mesjogge ervaar, maar dat terzijde.

Zelfs de normale ongecodeerde Duitse publieke zenders staan in geen enkele FAV lijst waardoor een echte controle eigenlijk nauwelijks mogelijk is.

4. Geen nood zou je denken, er is ook nog een categorie FTA/CAS, daar staan die Duitse rakkers, dus opnieuw naar EinsExtra enzovoorts. Nu weer die dwaasheid van een 100% kwaliteitsuitslag maar geen beeld.Alle zenders zo ongeveer hetzelfde.

4. Dat geldt voor alle andere categorieën ook ALL inclusief. Het vreemde is dat ik nu, zonder ook maar iets veranderd te hebben, nu ook via de SATELLITE lijst naar Astra gaand vole bak signaal krijg op EinsExtra maar nog steeds geen beeld. Voorheen had ik via die afstemwijze ook geen signaaluitslag.

 

Ik denk dat ik mag concluderen dat er toch iets dramatisch mis moet zijn gegaan door mijn Enigma 2 uitstapje, want daarvoor heb ik dat soort rare dingen nooit gehad. De vraag is alleen hoe dat in 's hemelsnaam op te lossen is.

 

PS: een teruggaan naar E2 lijkt ook weinig zinvol omdat ik daar ook veel meer ellende meemaakte dan anderen hier op het board.

 

PS2: D_Liver: ik herinner me niet meer hoe een scherminhoud van de AZ Box opgeslagen moet worden, als je het even meldt dan zet ik hier met plezier wat illustraties weg.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor alle duidelijkheid: dit zijn allemaal nieuwe gegevens voor mij: als ik zelf mijn kanalen inscan (blindscan FTA) dan is er geen enkel merkbaar probleem anders dan dat ik de smalbandige radiozenders niet kan ontvangen, ook niet als ik ze met de hand erin zet. De frekwentie komt dan wel voor in de TP scanlijst maar daar wordt dan verder niets gevonden.

 

Vandaar dat ik sprak van erg rommelige lijsten, ik nam aan dat de fout bij de maker van die lijsten lag - dat is dus kennelijk onterecht. Maar ik vind het wel heel gek dat er dan bijvoorbeeld wel radio lijsten zijn van Astra 19 graden en Hotbird 13 graden maar dat de radiolijst van 16 graden om een of andere manier niet op mijn AZ Box doorkomt als ik die Waves lijst gebruik. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

 

Overigens, YouTube werkt voortreffelijk, tot dusver zag ik geen enkel probleem in relatie tot internet functies. Dus een niet goed doorkomen van die settings lijsten sluit ik uit.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hoe lang heb je die receiver nu eigenlijk?

 

Als hij niet aan de verwachtingen voldoet, breng je hem terug naar de winkel en vraag je jouw geld terug of vraag je de winkelier een merk/type aan te bieden dat wel goed werkt.

 

Ik zou als ik jou was niet blijven prutsen. Het moge duidelijk zijn dat de firmware na 3 jaar nog steeds niet af is en ik weet vrij zeker dat het ook niet meer goed gaat komen met dit model.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Michiel, maar de fouten die nu zijn opgetreden zijn er niet van origine in, ze kwamen pas nadat ik de diverse varianten van Enigma 2 erop heb geïnstalleerd. Dat kun je de fabrikant van zo'n apparaat toch niet kwalijk nemen?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, dat lijkt me niet.

 

Maar ik las ook dat je enigma2 twee was gaan proberen omdat je niet tevreden was over de originele firmware. Die ontevredenheid is vast niet zomaar ontstaan.

 

De originele firmware vind ik ook niet bepaald geweldig.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel,

 

Nee, daar zit je niet op het goede spoor. Inderdaad heb ik, zoals iedereen inclusief de importeur, het gevoel dat het allemaal veel beter kan. Dat voorop gezegd.

 

Maar ik begon niet om die reden aan Enigma 2. Ik was nogal ernstig ziek en een vriend bood mij toegang aan tot zijn laten we maar zeggen verdeel systeem. Maar ik had geen Dreambox-acht apparaat en zag op dit forum dat dat wel voor de AZ Box een optie was. Alleen om die reden ben ik - tijdelijk - overgestapt, gewoon om de mogelijkheid die bewuste Plug-In te kunnen gebruiken.

 

Intussen gebruik ik een simpele Topfield voor dit doel en wilde ik graag verder met de originele firmware van AZ Box zoals deze voor de overgang naar Enigma werkte. Hierbij gaat het me primair om de al eerder genoemde buitengewone eigenschappen van deze ontvanger. Ik had tijdens het gebruik van Enigma al vastgesteld dat ik de mogelijkheid om bijvoorbeeld smalbandige radio's te ontvangen kwijt was geraakt. De ontvangstmogelijkheid van AAC genormeerde radio was ik in het begin ook kwijt maar die bleek na een latere Enigma update ineens wel weer te werken.

 

Maar goed, ik moet er nu achter komen dat het uitstapje naar Enigma meer schade heeft toegebracht dan ik kon vermoeden. De vraag is alleen of het nog op een of andere manier weer goed te krijgen is.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste hoop op een oplossing is nu ook "im Eimer"; nadat Perdi mij zo mooi aan de laatst door mij gebruikte firmware (5020) hielp - mij werd op een ander forum verteld dat ik die eerst moest gebruiken - en ik wel 14 keer optie 4 (format) gebruikte blijkt dat na de op zich prima verlopende installatie de ontvanger op "LOADING..." blijft hangen. In totaal heb ik de 5020 installatie driemaal uitgevoerd, na die eerste keer uiteraard alleen maar door 2 keer optie 4 te gebruiken, maar de LOADING... is waar hij blijft steken, ook nadat ik hem van het lichtnet haalde en uiteraard de USB stick verwijderde.

 

Wat ik al vreesde, er is kennelijk iets mis op een dieper liggend niveau dat zich niet zomaar laat oplossen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

(vervolg van deze soap...)

Na tot driemaal toe de oude software 5020 te hebben geïnstalleerd zonder ermee te kunnen werken heb ik er toch maar weer de allernieuwste ingedaan. En die bleek gelukkig nog steeds wel te functioneren.

 

Sterker nog: nadat ik de Wave zenderlijst erin stopte krijg ik nu ineens niet meer die idiote orbitale posities maar keurig de juiste bij de bijbehorende namen. Een plus dus, en ergens een indicatie dat dat gebruik van de originele laats gebruikte firmware voor de overstap naar Enigma toch niet helemaal fout was. Ik vraag me alleen af of 5020 inderdaad de laatstgebruikte was, ik moet eens proberen terug te gaan naar december 2010...

 

Vol verwachting ging ik naar de radiolijsten, maar die zijn nog steeds alleen maar beschikbaar voor 12,5 W, 13 E, 19,2 E, 8W en 9E (nee ik ben niet dronken, maar op die volgorde staan ze in de lijst).

 

Dus geen radio's op de 16 E positie zoals D_Liver aangeeft....

Is het echt zeker dat die in die Waves settings zijn opgenomen? Als ik naar de frekwentielijst kijk staat hij er ook niet bij als een transponder die je kunt inscannen.

 

En om het nog gekker te maken, ik zit naar een perfekt beeld te kijken op Eins Extra terwijl de gele kwaliteitsbalk op 0% staat.

 

Ik begin er echt een beetje melig van te worden.

 

Maar toch, zonder er nog een greintje vertrouwen in te hebben ben ik maar weer opnieuw naar de settings gegaan om hem er opnieuw in te zetten en vervolgens te scannen. Zolang ik in de SAT/TP Edit mode zat bleek dat beide balkjes zoals gebruikelijk op nul stonden nadat ik 11070 H 795 en 3/4 had ingegeven. Een bevestiging dat er niets veranderd was, maar toch, om het af te ronden, maar weer eens naar TP Scan gegaan.

 

Ook daar toen ik 11070 aanvinkte als enige te scannen transponder eerst gewoon 0% - 0%. Maarrrr - nog voor ik de scan in gang kon zetten werden ineens zomaar de beide balkjes actief! Het scannen duurde ongebruikelijk lang, maar werd afgesloten met.... juist, Radio 1 - BP tot en met Radio 4 - BP.

Ofte wel: hoe gek het ook klinkt en hoe onbegrijpelijk het moge zijn, ik heb mijn smalbandige radio's terug!!!!

 

Natuurlijk, ik had liever begrepen hoe en wat, maar uiteraard het gaat om het eindresultaat. Alles lijkt in orde, alleen blijf ik met één vraag zitten: hoe kan het dat D_Liver die Nederlandse zenders op 16 graden in de Wave_Guardian settings tegenkomt en ik met mijn exemplaar niet? Van hoeveel satellieten heb jij dan radiozenders in die lijst, D_Liver? Zoals je hierboven kunt zien heb ik die er van in totaal 5 satellieten (naast de TV settings van 10 satellieten). Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de ontvanger afhangt hoeveel je uit dezelfde settings lijst haalt...???

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen antwoord op je vragen, maar mogelijk een orzaak van je problemen:

Het geheugen dat wordt gebruikt (DOM) kan corrupt/instabiel zijn. Je kan eens contact opnemen met Smartinnovations en vragen wat hun mening hierover is, in relatie tot jouw problemen.

Ik weet zeker dat je een willig oor bij deze vriendelijke mensen zult vinden. Mijn ervaring is dat ze altijd erg hun best doen om problemen te helpen oplossen.

Vervangen van het geheugen is iets wat je makkelijk zelf kan doen. Hopelijk heb je hier iets aan?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...