Vriendje Stokvis Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Hallo allemaal IK heb laats de VU geflasht met nieuwe pli software, alleen nu zie ik de VU+DUO niet meer in het netwerk om dingen van de VY harde schijf af te kunnen spelen op je pc Heeft iemand een idee hoe ik dat in moet stellen op de pc Alvast bedankt Vriendje Stokvis
Tonskidutch Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 de workgroup aanpassen aan die van je pc etc/samba/smb.conf regel 8 WORKGROUP= identiek aan pc herstarten klara. Say Your Prayers Anoushka Shankar
Vriendje Stokvis Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Sorry Tonskidutch ik kan jou antwoord even niet volgen hoe kan ik dat aanpassen dan (Blond) he dan krijg je dat groeten Vriendje Stokvis
Tonskidutch Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 als je bijvoorbeeld het programma DCC_E2.exe gebruikt dreambox control center enigma2 kun je op de opstartpagina van DCC het ip adress VU invullen + root + jouw paswoord (indien je geen paswoord gegeven hebt leeg laten) dan klik je op het tabblad ftp ziet daar links de mappen op de VU dubbelklikt erdoorheen naat etc/samba/smb.conf en met rechtermuisklik doe je bewerken / bearbeiten dan kun je die regel 8 editen dan sla je op en herstart de VU ciao 1 Say Your Prayers Anoushka Shankar
Vriendje Stokvis Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Ok tonskidutch het us me al iets duidelijker maar wat zet ik dan precies op regel 8 neer NU staat daar workgroup=Workgroup op regel 8 En met herstarten bedoel je dan afstandsbediening aanknop ingedrukt houden en dan kiezen voor reboot of kan dat ook door achterop de schakelaar uit en weer aan te zetten ? Groeten Vriendje Stokvis
Thomas2000 Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Kan beide. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Ok bedankt maar die regel 8 in de samba config wat Tonskidutch vertelde wat zet ik daar nou precies neer alvast bedankt Vriendje Stokvis
Con Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Kijk in je PC onder systeemeigenschappen en computernaam. Daar vindt je jouw werkgroep. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Goedenavond Con Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg ga er mee aan de slag Goed weekend Vriendje Stokvis
satlinkies2 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Even een vraagje over je netwerksettings: Heb je de Vu+ geconfigureerd als DHCP of een statisch adres gegeven? Heb je ook netwerk test gedaan op de Vu+? Als je een statisch adres heb gegeven, controleer dan even je subnet (of dit het zelfde is als op je pc) en de gateway (verwijst meestal naar je router, maar check even op je pc) en natuurlijk het ip adres wat je hebt gegeven in het subnet zit en niet dubbel uitgegeven
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen