Ga naar inhoud

Goldcard + Mastera

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga HELEMAAL flippen hiero zit G#d al 6 uur op die goldcard te KLOOIEN<BR>dat progje gold140 werkt niet op mij mastera<BR>ik probeer chipcat en ik zou niet WETEN waarom ie het niet doet. Dacht dat ik alles goed deed maar nee dus.<BR>heb alle topics doorgelezen ben op elke site geweest die er maar te bezoeken valt<BR>zou iemand mij PLZ een keer uit willen leggen hoe ik mij goldcard programeer met een mastera programmer.<BR>zou ontiegelijk tof zijn en ben ik eindelijk van dit geklooi af en kan ik verder.<P>tx

Geplaatst:

Er staan een paar hele goeie boards onder links. Daar ook het board van Duwgatti.<P>Aangezien ik niet telepatisch aangelegd ben en daarom niet weet wat jij fout doet of vergeet om te doen kan en wil ik verder niet op dit topic ingaan!!!!!!<P>Voor de rest kan ik je melden dat de tijd die je er mee bezig bent nog wel meevalt.<P>groeten,<P>Zeeman.<P>suc6 met de puzzel.

Geplaatst:

Kijk links op de pagina daar vind je de button "Links" Daarna krijg je een pagina met allemaal links erop. Klik op de link,"Satpages".<P>Meer kan ik er op dit moment niet van maken.

Geplaatst:

Hallo K-L.<BR>Ik hoop dat je een Mastera 2 hebt,want op de eerste uitvoering kun je geen Goldprog draaien<BR>suc6

Geplaatst:

nee weet ik maar met chipcat moet het ook te doen zijn<BR>al zou ik begod niet weten hoe<BR>heb die satpages lang en breed doorgelezen<BR>PERFECTE handleiding voor programmeren met GOLD140, maar ja met mij mastera kan ik dat progje toch niet gebruiken frown.gif" border="0

Geplaatst:

Download Chipcat nog eens van mijn site (voor de zekerheid dat het goed is) en lees de bijbehorende pagina eens goed door.<BR>Als je zeker weet dat je alles goed doet en het werkt nog niet, dan is er iets anders mis (Windows versie/Kabel/Voeding noem maar op).<BR>Je kunt het dan ook nog eens proberen met ***geen-reclame***. Die werkt bijna het zelfde als Chipcat maar loopt ook feilloos onder windows 2000 bijv.<BR>Als het dan nog niet werkt moet je het probleem in een heel andere richting gaan zoeken.<BR>En 6 uur is kinderspel laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<BR>Ik denk dat ik afgelopen week/weekend wel 40 uur ben bezig geweest voor ik eindelijk voor de eerste keer mijn Silvercard beschreven had.<BR>Volhouden is het enige dat uiteindelijk tot suk6 leidt.<BR>Groeten<BR>Duwgati

Geplaatst:

Dankzij de uitleg op de Duwgati site had ik 5 minuten nadat de postbode mijn Mastera II gebracht had een werkende Goldcard met Chipcat.Let even op om de bin file naar hex te converteren.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

Geplaatst:

K-L,<BR>ik zal nog een keer een poging wagen.<BR>Het proggen van een goldcard moet met chipcat geen enkel probleem zijn.<BR>1 kontroleer in settings of daar com1/2 staat<BR>2 laad de pic file door op symbool 1 te klikken<BR>3 doe dit nu voor de eeprom file<BR>4 bliksemschicht klikken<BR>5 weet je het zeker met yes beantwoorden<BR> <BR>6 zet je mastera in mode die chipcat aangeeft<BR> hier zal dat mode 2 zijn en klik OK<BR>7 daarna je mastera in mode 0 of 1 afhankelijk van de instelling 6 of 3.5 mhz<BR>dan OK klikken<P>Dit had je dus alles uit de info van Duwgati<BR>en uit de MASTERA(II) gebruiksaanwijzing die ik je gestuurd hebt kunnen halen.<BR>Mocht het nu nog niet lukken geef dan in een posting aan wat je precies doet hoe je instellingen staan en wat voor boodschappen je krijgt. Het is niet zo dat we niet willen helpen maar kreten als het werkt niet en wat doe ik fout zijn dusdanig vaag dat het wel heel moeilijk wordt om gericht advies te geven.<BR>Suc6

Geplaatst:

Aanvullend op bovenstaand bericht.<BR>Zorg dat de juiste kaart is geselecteerd.<BR>Als je een goldcard hebt dan pic/wafercard, 16F84 + 2C16

Geplaatst:

Denk erom dat de kaart meestal met de chip naar beneden in de progger moet. I.t.t. de ontvanger waar de chip naar de bovenkant moet.

Geplaatst:

Echter bij de mastera gewoon met de chip naar boven laugh.gif" border="0 <P>Groetjes, dism wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.