tritium Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 zoals de titel al zegt, is dat mogelijk, want ik heb geen seriele poort op mijn pc.
vGnp Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Origineel bericht van: tritium zoals de titel al zegt, is dat mogelijk, want ik heb geen seriele poort op mijn pc. Aangezien (dacht ik) een 600 ook geen USB heeft en volgens Dream ( --> KLIK <-- ) alleen met DreamUp ge-update kan worden, lijkt het me dat je dus een USB2Serial adapter moet kopen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Satdorus Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Je hebt wel een internetkabel aan je box hangen neem ik aan.... Dan kan je hem eerst via Telnet in de stop mode zetten waarna je hem via zijn ipadres via de webbrowser kan flashen. Deze commando's invoeren in Telnet (via DCC bijvoorbeeld). mount /boot -o remount,rw rm /boot/* reboot
dagg Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 voor het ipadres van je dreambox zet hem voor de zekerheid op dhcp, en dat ipadres gebruik je dan om te flashen via de browser. Citaat: Ook met de DreamBox 600 is het zeer goed mogelijk om via het netwerk te flashen. De procedure gaat een klein beetje anders dan bijvoorbeeld de 7020/7025, maar als je alles hieronder stap voor stap uitvoert is er geen probleem. Wat heb je nodig: - DreamBox 600 die via netwerkkabel aangesloten is op je netwerk - IP adres van je DreamBox (voorbeeld 192.168.0.103) - Telnet client (Zit bijvoorbeeld ook in DreamBox Control Center) - De nieuwe te flashen image op je PC Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: DreamBox Type de volgende commando's (na iedere regel ENTER) mount /boot -o remount,rw rm /boot/* reboot De DreamBox staat nu in de wachtstand. Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox. (voorbeeld 192.168.0.103). Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst. Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi) Daarna klik je op Flash!. De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan. Hij start nu op met de nieuwe image! Voordeel van deze methode is dat het vele malen sneller gaat dan via de serieele kabel in combinatie met het programma DreamUp. bron: freesat .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen