Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een collega heeft een dode satelliet ontvanger. Nu blijkt er een JTAG nodig om het ding weer tot leven te wekken. Een how-to beschrijft een JTAG met tussen de connectors 4 100 Ohm en 1 33 Ohm weerstand, that's all. Nu heb ik die niet in huis en als er dan toch ingekocht moet worden, dan maar gelijk kant en klaar.

Nu kom ik echter veel verschillende JTAG's tegen, de één nog gecompliceerder dan de andere.

Nu vond ik een JTAG voor een leuke prijs type MSP430-PAR-JTAG maar ook die blijkt al gecompliceerder te zijn dan enkel 5 weerstandjes.

Vroeger wel met nul-modem kabels gewerkt, en daar waren toen al verschillende uitvoeringen van waarbij de meer uitvoeriger exemplaren de simpele uitvoeringen konden vervangen. Geldt dat voor JTAG's ook?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

• Moderator
Geplaatst:

Ja , Jtag is een standaard net zoals rs232.

Op een Jtag programmer zitten meestal dezelfde aansluitingen. Sommige programmers hebben echter een paar pinnen minder omdat die niet gebruikt worden voor het apparaat waar de jtag adapter voor gebouwd is.

ook kan je verschillende spanningnivo's hebben zoals 5 volt of 3,3 volt. Maar met name GSM's werken heel vaak met lagere spannings nivo's (1,25 volt ofzo).

Maar er zit altijd min 5 pinnen op die altijd gebruikt worden.

Dat zijn TDI, TDO, SCK, TMS en GND(massa)

Trst is vaak optioneel en niet gebruikt.

Lees deze wiki maar eens.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ok bedankt. In het schema dat ik heb voor de JTAG worden inderdaad dezelfde 5 lijnen genoemd (alleen TCK ipv SCK).

Maar omdat in dat schema slechts de 5 genoemde weerstanden worden gebruikt en ik allerlei JTAG's tegenkom met zelfs meerdere chips in de lijn twijfelde ik.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

De Comag Seca2CI (volgens mij afkomstig van de ***geen-reclame***).

Collega heeft het ding nooit aan de praat gekregen, blijkt niet meer serieel te flashen, verbinding komt tot stand maar meer ook niet.

Lijkt op het veelvuldig beschreven probleem met deze box.

En ja, ik weet dat het een ...... ding is, maar hij wil wat testen en ik vind het wel een uitdaging het ding tot leven te wekken.

En met een dreambox en vubox kan het nooit kwaad een JTAG achter de hand te hebben. ;-)

Geplaatst:

Type JTAG dat je moet gebruiken hangt af van de kwaliteit van je parallelle poort.

Uiteindelijk moet je 3.3 volt stuursignalen hebben om de firmware te laden.

Daarom wordt meestal dmv buffer gevoed door een echte 3.3 volt circuit opgebouwd.

Ik heb hier een klapjap met zeer stabiele LPT1 en dan werkt een circuit met alleen weerstandjes smile

gr. Erik

Geplaatst:

OK, duidelijk, gelukkig heb ik hier nog een flink aantal PC's met parellelpoorten, zelfs eentje met een een LPT via een insteekkaart.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb inmiddels een kant en klare JTAG, vreemd genoeg blijken hierin de pinnen 6 t/m 9, 11 en 25 in gebruik te zijn, terwijl ik er eentje nodig heb met pennen 2 t/m 5 en 13 in gebruik, met bovendien nog wat weerstandjes in de lijnen.

Wordt dus toch fröbelen en zelf maken.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan die ook aanpassen. Dan moet je uitzoeken welke jtag pin naar welke lpt gaat.

Ik geloof pin 11 op de lpt kan je onderbreken en naar pin 13 leggen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen