Jan Ambers Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 Ik heb hier nog een irdetocard liggen met settopbox abo, bestaat daarvoor een softcam emulator voor, voor de Vu+?
Beheerder Michel Geplaatst: 4 september 2011 Beheerder Geplaatst: 4 september 2011 Dat is echt een antwoord waar hij mee vooruit kan, vind je ook niet? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Togan Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Kom aan zeg, Help die Jan nu eens. Iedereen begint een keer als "newbe". De oplossing is CCcam, dit kan je downloaden in het menu applicaties. Je moet dan op de groene knop duwen en alle dingen om je ontvanger "op te leuken" vindt je dan bij skins, cams, en meer. Of CCcam ook werkt met een Irdeto kaartje , weet ik niet. Dan moet je dat omruilen bij CD voor een Mediaguard. Als je echt wilt genieten van je Vu+, dan wil je toch ook HD-ontvangst?. En dat gaat niet met een Irdeto kaartje. Ik heb ook nog het STB-pakket, en daarbij kan je dan een HD-pakket nemen voor maar €5.-- per maand.
Alventali Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Ik heb 'm al een aatal jaar netjes draaiend middels CCcam. Voorheen in een DM7020 en nu alweer een jaartje in de VU+ Naast de m'n seca kaart. Al is het maar voor de updates binnen te krijgen. Werkt dus perfect. Maar zoals Togan al zegt wil je de HD kanalen moet je over op een seca kaart. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
ellenb Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Hallo, Ik heb sinds kort ook een VU+ aangeschaft, na jaren lang plezier te hebben gehad van mijn DBox. Maar die begon wat uitvalverschijnselen te vertonen. Ik kijk nog steeds op een Irdeto settopbox abo (lekker goedkoop).Nou zijn de berichten van canaldigitaal dat ze gaan stoppen met irdeto. Maar een datum is er nog niet. Tot die tijd wil ik nog wel profiteren van het settopbox pakket. Ik ben inmiddels al zover dat ik een nieuwe image kan plaatsen in de ontvanger en heb de VU ook aan internet hangen. Ik heb ook een cccam applicatie gedownload. Maar daar houd het voor mij een beetje op. Ik heb dus nog geen beeld op de ned. zenders. Mag ik Alventali vragen hoe het bij jou draait. Ik heb 2 kabels naar mijn schotel liggen waarvan een op een diseq switch met 19,2 23,5 28,2 en 13 graden. en de andere vast op astra 19,2. de configuratie hiervan heb ik allemaal al ingesteld en ontvang ook zenders van alle satellieten. Groeten, Din
Gast Togan Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 (aangepast) Als alles werkt, ik bedoel ontvangst van je aangegeven satellieten, dan zou ik als de wiedeweerga een Seca card bestellen. Kost niks en je irdeto card gaat dan wel op uit. Maar niet getreurd, je wilt toch ook wel HD ontvangen met je Vu+ zeker. Meld je dan aan bij Canal Digitaal, bestel het HD pakket voor €5,-- p.m. en geniet tevens nog van je Set Top Box abo. Zo heb ik het ook gedaan. Je kan dan nog naar de oude versie van de "Irdeto" kanalen kijken in SD, maar nu met de Seca card en, als je dan het HD abo. er bij neemt, krijg je de zelfde zenders ook in HD, met verder erbij: Eurosport HD met Nederl. commentaar, MTV Live HD, Brava HD, Discovery HD, History HD, Travel Channel HD, Nat Geo HD, Penthouse HD en tevens VRT één HD met Canvas HD, laatste twee is België. Alles is snel te regelen via de site van Can. Dig. en €5.-- p.m. is toch niet te veel voor al dit extra in HD?. Totaal ben je dan per jaar €129,-- kwijt ( 10.75 p.m.), dit doet geen kabelfirma hun na. Eenmaal gewend aan HD wil je niet meer terug naar SD, zeker niet als vanaf volgend jaar ook heel veel Duitse zenders gratis in HD gaan uitzenden. ARD, ZDF en arte doen dit nu al. Je schrijft "Tot die tijd wil ik nog wel profiteren van het settopbox pakket", dit werkt dus ook met je nieuwe Seca card. En voorlopig word het "STB pakket" echt niet afgeschaft, dan zou Can. Dig. te veel klanten verliezen. O ja, Heb je CCcam wel geactiveerd? 6 november 2011 aangepast door Togan
ellenb Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Beste Togan, Ik heb even gekeken bij mijn canaldigitaal. Als ik het goed heb kan ik mijn STBP behouden en betaal eenmalig €15,00 voor de nieuwe kaart en kan dan ned 1 2 3 in HD zien. Dit is wel een goeie optie. En nee het STBP wordt niet afgeschaft maar wel de irdeto2 codering want die is gehackt. Ik heb momenteel een PLI image in de VU+ DUO zitten en de CCcam heb ik wel gestart maar volgens mij zijn er veel verschillende images en CCcam's en welke moet ik nou hebben om mijn irdeto kaartje aan de praat te krijgen. Ik zou het wel leuk vinden als het lukt. Din
ellenb Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Hallo, Ik heb nu wel beeld met mijn irdeto kaart. De kaart zat er niet goed in ik dacht dat hij met de chip naar boven moest. Dom dom. Togan toch bedankt voor je reactie.
Gast Togan Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Houdt er wel rekening mee, dat je met die Irdeto-card géén HD-ontvangst kan krijgen. Dus verander van card. (Ik heb mijn oude card niet eens naar hun opgestuurd). Ik heb iets meer als een jaar geleden het €5.-- p.m. HD abo bij mijn STB-paket genomen. Kaart was binnen 2 dagen binnen,koste NIKS!! en werkte meteen. Mijn oude Seca-card gaf toen gelijk de geest, dus Irdeto zal dat ook wel doen. Waar haal jij de info vandaan, dat je €15.-- voor de nieuwe card zou moeten betalen?. Ik kan het nergens vinden en volgens mij klopt dit ook niet. Zou alleen kunnen kloppen omdat jij nog die Irdeto-card hebt (?). En ook zo héél tevreden met je Vu+?, doet veel dingen hetzelfde als een DBox, maar..., véél goedkoper. Welk Type heb je?. 7 november 2011 aangepast door Togan
Moderator wiz Geplaatst: 7 november 2011 Moderator Geplaatst: 7 november 2011 En ook zo héél tevreden met je Vu+?, doet veel dingen hetzelfde als een DBox, maar..., véél goedkoper. Welk Type heb je?. Gaarne bij het onderwerp blijven. Dit draadje gaat over irdeto icm met een VU, niet welk type de gebruiker heeft en of ie er blij mee is. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
ellenb Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 De info van die 15 euro heb ik van mijn canaldigitaal en zal er idd mee te maken hebben dat ik die itdetokaart heb. je kunt ergens aangeven dat je je oude kaart wil omruilen voor een nieuwe. Ik heb een VU+ DUO nog zonder HDD maar die komt er nog wel in en ik heb er pli 2.1 in zitten. De DBox is geen dreambox maar een echte oude Nokia DBox daar zit ook alternatieve firmware in. Verder heb ik nog geen tv met hdmi aansluiting ik heb nog een oude tv met beeldbuis. Het is altijd al een hobby van me geweest om alles wat in de lucht zit er uit te halen zonder daar al te veel voor te moeten betalen.
Gast Togan Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Ik zou toch echt gelijk voor HD gaan hoor. Bijv. een 32 inch (81 cm.) LED LCD-TV kost tegenwoordig echt niet zo veel meer. Als je dan ziet in wat voor kwaliteit je kan kijken, heb je er spijt van dat je er al niet een vorig jaar hebt gekocht. Toch vind ik het vreemd, die €15.--. Het is toch CD die, als jij vooruit wilt, jou op kosten jaagt voor een nieuwe card. Bij mij was ie dus gratis, wel van een oude naar een nieuwe Seca-card, maar met die oude zou ik ook geen HD hebben gehad.
Zuppelan Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 (aangepast) Nou ja, ik blijf trouw aan mijn beeldbuis hoor... hij geeft nog altijd het mooiste plaatje. Ondanks dat de resolutie wat lager is, is de HD-ervaring meer dan in orde. 9 november 2011 aangepast door Zuppelan
ellenb Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Ja ja die lcd die komt er nog wel hoor. Die €15 klopt wel hoor, ik heb het nog even gecheckt en bij jou was ie gratis omdat je er voor €5 dat HD pakket bij hebt genomen. En dan is het volgens mij ook nog zo dat canaldigitaal z'n klanten zoveel mogelijk van het settopbox pakket af wil krijgen (denk ik).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen