Ga naar inhoud


Externe antenne aansluiten


kazbek007

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een vraag over het aansluiten van een externe passieve antenne (zonder voorversterker dus).

• Kanaal : UHF 21 - 69

• Frequentie: 470-862 MHz

• Impendantie: 75 Ohm

• elementen: 40

• Versterking: 12 - 14 dB

 

ALhier zit geen aansluiting voor enige (f)-connector. Hoe sluit ik hier de coax op aan? Aleen met de binnenmantel?

 

Gaarne advies, zie kleine bijlage.

De antenne wordt gebruikt in Kroatie.

 

Groet,

Kazbek007

post-1942-1318262334,662_thumb.gif

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De antenne zal een klein aansluitdoosje bevatten met een schroefje voor de kern en een klem voor de mantel. Beide moet je dus aansluiten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik ook verwacht echter er zit geen doosje en/of aansluiting op. Ik zal het dus zelf op een of andere manier moeten aansluiten.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is normaal.

Het is een logarithmisch-periodische antenne. (logped of logper)

Die zijn heel mooi breedbandig.

Daar zal echt wel een aansluiting aan zitten.

 

Maak er eens een grotere foto van.

 

Ik vermoed dat het een Fuba DVB-T UHF-Antenne DAL4515 is. Daar zit de coax kabelaansluiting aan de achterkant op de drager.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er zo eens een foto van dichtbij van maken. Ik heb zelf geen aansluiting gezien, maar toch hopelijk kan iemand mij hier van raad voorzien.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt op mijn antenne, die ik hier in Nl gebruik voor NL1,2 3 en de regio omroep...

Bij mij is er echter wel een aansluiting voor een antennekabel... precies dezelfde als je voor sat tv gebruikt smile

 

Hier een plaatje van de Wittenberg die ik heb... deze is uit de catalogus, hier staat hij uiteraard verticaal gepolariseerd.

 

post-31785-1318262336,8069_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Alsnog bedankt voor de bijdrages. De laatste link met de foto heeft mij een beeld gegeven hoe ik de binnenader en de buitenmantel dien te monteren.

Aansluiting voorin

Dit ziet er uit als de voorkant van mijn antenne.

 

Ik ga dit morgen proberen te realiseren.

 

Wordt vervolgd.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Het is inmiddels gelukt. Na het afhalen van de kap aan de voorkant, kon ik de kabel van achteren invoeren en de buitenmantel aan de ene helft monteren en de binnenmantel aan de andere helft.

Binnen in de dragers zat aan beide kanten een klein schroefje waarmee ik de kabel kon vastzetten.

 

Resultaat.....een werkelijk verbluffende ontvangst van alle kanalen (ook de zwakkere). Ik moest zelfs de voorversterking in de ontvanger uitzetten, anders werd de tuner overstuurd.

 

Allen bedankt!

 

Gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokale prijs alhier in Kroatie (ja wel, let op): € 8,= (voor horizontaal gebruik).

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...