Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Deze maand doordat ik een backup script per ongeluk overdag draaide en niet 's avonds en daarnaast ook een paar blu-rays gedownload heb 'ruzie' met telenet over de FUP.

Mijn vrienden van Telenet hebben me daarom maar 'ietsje' terug gezet qua snelheid.

Van 100Mbit download en 5Mbit upload naar:

belachelijke 0,5 Mbit download en 0,5 Mbit upload!

Dat ze je een waarschuwing geven en je wat terug zetten, naar bijvoorbeeld 5Mbit down en 2 Mbit upload kan ik nog inkomen, maar ik moet me nu tot 9 september redden met deze zwaar kreupele en eigenlijk onbruikbare verbinding.

Daar betaal je dan wel even maarliefst € 70,00 per maand voor!

Eén ding is zeker. Na deze contactperiode komt er bij mij geen telenet meer in. Wat een waardeloze toko!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik dacht dat er in eerdere topics geschreven was dat ze geen limiet hadden? Tja...

Over goeveel GB hebben we het dan, als je de heren van telenet zo boos gemaakt hebt?

ik lees dit ophun website:

Citaat:
Vrij downloaden. Da’s onbeperkt!

Wil je het onderste uit de kan? Dan is onze internetformule met vrij downloaden beslist iets voor jou. Hiermee kun je een gigantische, werkelijk onbeperkte hoeveelheid informatie verzenden en ontvangen.

bron: http://telenet.be/2688/0/1/nl/thuis/internet/internet-thuis/fibernet-xl.html

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Beheerder
Geplaatst:

Niet dus...

We praten over 300GB in 22 dagen, maar vergeet niet dat dit ook een XL (het allerzwaarste 100Mbit down/5Mbit up) abonnement van 70 EURO per maand is en die heb je niet om incidenteel een windows update te downloaden.

Netjes bezwaar gemaakt via de klantendienst, krijg ik deze bevestiging:

Beste klant,

We hebben uw vraag of opmerking die u via onze website toestuurde, goed ontvangen. We hebben er volgend referentienummer aan toegekend: F_20110904_67162725.

Uw vraag is belangrijk voor ons, we zullen ze met de nodige zorg behandelen. Binnen 10 werkdagen krijgt u een antwoord van een van onze medewerkers.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst

Binnen 10 werkdagen? Dat zijn 2 hele weken!

Ik raad echt iedereen aan zijn vingers van telenet te houden. Deze vorm van 'dienstverlening' is echt niet meer van deze tijd!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De kleine lettertjes:

2) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. “Vrij downloaden” mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.

Telenet Fibernet 60/100 voorlopig enkel als het technisch mogelijk en beschikbaar is op uw installatieadres.

Ik vermoed dat alle consumenten internet abonnementen in België toch een "data limit" hanteren. Al zeggen ze dat het "ongelimiteerd" is.

Telenet hanteert zelf ook voor de zakelijke markt een "data limit" van 2TB. Bij een Business Fibernet XL abonnement voor €120,- per maand. Dat is echt schandalig!!!

• Beheerder
Geplaatst:

Dat ze me tijdelijk in snelheid terug zetten kan ik me nog iets bij indenken, maar iemand terug zetten naar nog geen 0,5% van zijn abonnement is schandalig.

Er valt amper mee te telefoneren en emailen.

Ik kreeg gisterenavond het eerste waarschuwingsmailtje toen ik bij vrienden zat en toen ik thuis kwam was de boel al gecapped.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

hoi michel,

ik had afgelopen maand EXACT hetzelfde voor: ook Fibernet XL aan 69,95 euro en na circa een 300gb up&down teruggedonderd naar 0,5up en 0,5down.

Ik vind deze 'straf' ook buiten alle proportie!

Het schijnt dat mailen naar de grote baas van Telenet duco.sickingheATstaff.telenet.be wel iets kan uithalen.

Ik overweeg alleszins een mailtje te sturen met exact dezelfde bezwaren als jij, michel!

groetjes van spongebob

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

• Beheerder
Geplaatst:

Dank je. Mail is er uit.

Citaat:
Beste Duco,

Gezien het feit dat uw klantendienst maarliefst 10 dagen de tijd neemt om tot een reactie te komen en dan vaak alleen maar standaard teksten als antwoord stuurt, zou ik graag mijn bezwaren bij u kenbaar maken.

Onlangs ben ik van Scarlet ADSL 20Mbit naar Telenet Fibernet XL overgestapt. Ik ben in plaats van € 29,95, € 69,95 gaan betalen. Dat had ik er graag voor over omdat ik een 'zware internet gebruiker' ben en ik voor die extra bandbreedte en datavolume graag € 40,00 meer ga betalen.

Nu ben ik afgelopen zaterdag door telenet van 100Mbit download en 5Mbit upload terug gezet naar 0,5Mbit download en 0,5Mbit upload. De reden zou 'internet grootverbruik' zijn.

Waar heb ik nu moeite mee:

1. Er staat nergens duidelijk geformuleerd wat telenet onder internet grootverbruik verstaat. Dat kan 200GB zijn, dat kan 300GB zijn, maar het had net zo goed 500GB per maand kunnen zijn. Telenet weet dat niet in een getal uit te drukken.

2. Ik zou eerst door Telenet verzocht worden mijn bandbreedte gebruik aan te passen. Dat is ook inderdaad 2 uur voor afsluiten gebeurt, echter toen was ik niet thuis. De reactietijd is veel te kort.

3. De 'cap' naar 0,5Mbit up- en download is volstrekt onacceptabel. Dat is 0,5% van het abonnement waar ik voor betaal en dit is als internet verbinding vandaag de dag volstrekt onbruikbaar.

4. Graag zou ik weten wat de exacte tijden zijn waarin mijn 'grootverbruik' niet aangerekend wordt. Nu staat er alleen een soort grafiekje online, maar die is ook weer voor verschillende uitleg vatbaar.

Graag zie ik de 'cap' van 0,5Mbit per direct opgeheven zodat ik weer fatsoenlijk kan internettten. Uiteraard zal ik mijn bandbreedte gebruik aanpassen. De cap naar 0,5Mbit maakt ieder normaal gebruik van uw dienst echter onmogelijk. Ik kan mij voorstellen dat u een maatregel neemt, echter deze maatregel is volstrekt onacceptabel.

Indien dit niet per direct wordt veranderd zal ik mijn abonnement en betalingen dan ook stopzetten.

Met vriendelijke groet,

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is niet geschikt voor een grootverbruiker als ik wink

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Ook ik had hetzelfde probleem,telkens hun kleurrijke schijf in de gaten moeten houden om toch maar niet op de smalband te geraken.Sedert één november verleden ben ik overgestapt naar Belgacom tot mijn algehele voldoening.Welleswaar heb ik wat aandownloadsnelheid ingeboet maar soms haal ik per maand meer dan 1Tb af en dit zonder gemor.Mijn downloadsnelheid is momenteel 30Mb/sec en is zeker te pruimen.Daar ik ook Belgacom TV heb hoef ik geen kabelkosten te betalen in tegenstelling met de kabel van telenet waar je ook nog eens 13,-€ betaalt.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb bij Telenet alleen FibernetXL en betaal dus 'maar' €69,95.

Geen extra kabelkosten dus.

Over Belgacom hoor ik vrijwel alleen maar klachten, dus weet niet meer naar wie ik nou moet luisteren.

Welk abonnement heb je precies?

Helaas is VDSL2 bij ons nog niet beschikbaar. Scarlet zegt:

OPGELET

• Het Scarlet Internet product welke u wenst te bestellen kan niet geïnstalleerd worden omwille van een te grote afstand van de telefooncentrale.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Inderdaad Michel,als je geen VDSL2 kunt krijgen is het onbegonnen werk omdat de downloadsnelheid voor iemand die veel afhaalt niet jedat is.Wachten tot iets beters is het parool.In elk geval was en is Belgacom voor mij een veropenbaring,tot nog toe geen enkel probleem.

• Beheerder
Geplaatst:

Die brief naar de directie heeft geholpen.

Ze hebben een keurig antwoord op alle vragen gestuurd en de maatregel terug gedraaid.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen