mereltje Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Indien dit niet per direct wordt veranderd zal ik mijn abonnement en betalingen dan ook stopzetten. vooral deze zin heeft de doorslag gegeven Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Big fellow Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Origineel bericht van: Michel Die brief naar de directie heeft geholpen. Ze hebben een keurig antwoord op alle vragen gestuurd en de maatregel terug gedraaid. Mvg, Michel Kan je ons vertellen wat de datalimiet is? Niet dat ik er gebruik van kan maken, maar ik vraag mij gewoon af wat de Belgische "definitie" van vrij downloaden/groot verbruik is.. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Beheerder Michel Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 7 september 2011 Komt ie (uit de vrij uitgebreide brief geplukt): Citaat: Zoals u weet, heeft Fibernet XL een fair use policy. Deze fair use policy is ontworpen om u zoveel mogelijk volume te geven en tegelijkertijd de grote stroom dataverkeer op ons netwerk in goede banen te leiden. De hoeveelheid volume die u heeft voor u de melding 'grootverbruiker' te zien krijgt, is daarbij afhankelijk van de momenten waarop u uw downloads doet. Concreet kan u met uw abonnement tijdens de rustige momenten op het netwerk tot 1,25 TB downloaden voor u een grootverbruiksprofiel krijgt. En als u enkel actief bent tijdens de drukke uren is dit nog steeds minstens 250 GB, wat een hoog FUP-volume is naar elke internationale standaard. Omdat de meeste surfers een mix van activiteit in drukke en rustige uren hebben, kunnen we u aan het begin van de maand niet exact voorspellen bij welk volume u het profiel van grootverbruiker krijgt. We kunnen u enkel de uiterste waardes meegeven (1,25 TB of 250 GB) en die naarmate uw verbruik vordert in realtime bijstellen. Dit kan u perfect volgen in de Telemeter waar uw volumeverbruik verwerkt wordt. Daar kan u dus altijd zien hoeveel volume u de rest van de maand nog minimaal en maximaal heeft. Het komt er dus op neer dat je best veel kunt downloaden, als je het overgrote deel daarvan maar tijdens daluren download. Het blijft een onhandige manier van werken omdat die daluur tijden en profielen dynamisch bijgesteld kunnen worden. Het past eigenlijk niet bij deze dienst, maar telenet beweert dat ook buitenlandse providers (verwijzend naar Ziggo en UPC) uiteindelijk een dergelijke werkwijze zullen gaan hanteren. Hij beweert dat door het aanbieden van snelheden tot 100Mbit het netwerk vanzelf een keer aan een technische limiet komt, naarmate meer abonnees voor dergelijke abonnementen gaan kiezen en veel data downloaden. Daar zit wel wat in. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 het netwerk van telenet komt aan een limiet doordat de coax in lusvorm ligt ,dus van klant naar klant .Voor zover ik weet zijn het nu nog lussen met 100 klanten.Vermits alle klanten over dezelfde kabel moeten wordt de bandbreedte (snelheid) dus door hun allemaal verdeeld.Heb je geluk dan zijn er niet veel surfers op dezelfd lus en haal je hoge snelheden.Trouwens onder Fibernet verstaat men internationaal een glasvezelverbinding.Is dus enkel een naam die wordt verkocht want de lijn komt binnen over coaxkabel. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Big fellow Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 @Michel; Bedankt . Ik vind de 250GB "piekuren limiet" wel relatief laag... Origineel bericht van: bellejt Trouwens onder Fibernet verstaat men internationaal een glasvezelverbinding.Is dus enkel een naam die wordt verkocht want de lijn komt binnen over coaxkabel. Mijn ISP hier heet "Fibertel". Is ook een kabel internet provider. Ik kan niet meer dan 3Mbit (!!!) krijgen voor een redelijke prijs. Want 6Mbit kost 4x meer... De techneuten die hier zijn geweest toen ik problemen had omdat iemand in mijn gebouw een illegale aansluiting op het kabel netwerk had gemaakt, en voor het gemak maar een sluiting in de coax maakte, beweerden allemaal vrolijk dat de verbinding tot aan de straat glasvezel is, en dat de snelheden "zeer hoog" waren. Nu hangen de kabel tv kabels hier aan palen, en ik kan je vertellen dat ik geen converter boxes zie in mijn straat, of omliggende straten... (Alleen maar versterkers) Ze praten dus gewoon onzin die z.g.n. "techneuten"... Er is hier een (zakelijke) ISP die daadwerkelijk met fiber verbindingen werkt. De lijnsnelheid die ze gebruiken is 100Mbit, maar de standaard verbinding die je krijgt is 2Mbit. En daar betaal je veel te veel voor. (Ik heb gevraagd wat een 10/20/100Mbit verbinding zou moeten kosten, en ik kreeg te horen dat het neerkwam op ~50 euro per Mbit!!!) Dus jah, in veel gevallen geeft de naam niet aan wat het product is. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
_Bartje_ Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Ahzo, klopt niet je verhaal maar soit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen