unique Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Heren en dames, afgelopen jaar zijn de problemen begonnen met mijn Panasonic plasma 37PV70 die is begonnen met brommen/sissen. Na wat maanden was het probleem spontaan weg waarna het afgelopen week weer is begonnen. Deze brom/sis is afhankelijk van het beeld en klinkt als een krekel. Heeft iemand ervaring met het verhelpen van dit probleem? het is echt vet irritant namelijk.. bedankt voor het meedenken!
Preteorian Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een 42". Doordat de plasma nog in de garantieperiode zat is er een monteur geweest die de voeding heeft vervangen. Daarna geen last meer gehad. Het probleem schijnt in de spoelen van de schakelende voeding te zitten. Volgens de monteur was het een vaker voorkomend probleem. Als er nog garantie opzit dan hier van gebruik maken, geen idee wat het kost buiten de garantie. VU+ Duo2, OpenATV 5.1 /Visiosat Astra 1/2/3/Hotbird
unique Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 dat is het probleem. Hij is buiten de garantie. daarnaast koop je voor 400 euro al een nieuw model van dit type en kun je je afvragen of het allemaal de moeite is. vanavond doet ie het overigens weer goed. maar voor hoe lang?.....
Moderator ceesv Geplaatst: 5 september 2011 Moderator Geplaatst: 5 september 2011 Op eigen risico kan je het volgende doen, wanneer je handig genoeg bent en het toestel al buiten de garantie is. Je opent de ontvanger en kijkt of je de onderdelen kunt localiseren die herrie maken. Meestal zijn dit transformatoren of spoelen in de voeding. Je kan de herriemaker of vervangen of inspuiten met plastic spray. Na het behandelen de spray goed laten drogen voordat je de ontvanger weer inschakelt. De herrie wordt meestal veroorzaakt door het resoneren van kernen of spoelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
unique Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 openmaken had ik al eerder een keer gedaan om hem daarna aan te zetten. ik had al een vermoeden dat het in een spoel zou zitten maar kreeg niet de juiste gevonden. plastic spray is inderdaad een goed idee. ik zal binnenkort weer eens aan de slag gaan! bedankt voor je tip
BokkieBok Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Dan nog een tip: Als je een lege rolletje keukenpapier aan je oor houdt, hoor je veel beter waar het geluid precies vandaan komt. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
unique Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 goede tip! dan maak ik wel eerst mijn rolluik even dicht anders verklaart de buurt me voor de gek ik was inmiddels bezig plastic spray te regelen en zodra die er is gaat het scherm van de muur.
rvs4all Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Ik heb ook een Panasonic plasma en ik had de afgelopen tijd ook last van brommen/sissen. Hoe meer wit er in beeld kwam, hoe harder het gesis. Gelukkig viel mijn tv nog binnen de garantie en vorige week is er een monteur geweest. Hij zei al meteen dat het kwam doordat het toestel aan de muur hing. Hierdoor wordt de achterkant van de tv tegen een koelplaat aangedrukt en resoneert de hele achterzijde van de tv mee. Hij heeft de achterkant van de tv afgehaald en een paar rubberen stripjes op de koelblokken geplakt. Het gebrom/gesis is nu over. Ik zal even een plaatje van de achterkant van de tv zoeken, dan kan ik aangeven waar de koelblokken zitten (bij mijn model (TX-P42G20) zitten ze precies achter een "deuk" in de tv.) Zie bijlage. Wat je kan doen is tegen de achterkant van de tv drukken op zo'n plek om te kijken of het gebrom dan weg is. Groeten, Rob.
unique Geplaatst: 18 september 2011 Auteur Geplaatst: 18 september 2011 ik heb hem inderdaad aan de muur hangen. ik zal ook dit eens in het onderzoek meenemen! wederom een bedankt voor een goede tip
unique Geplaatst: 1 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2011 Zo, gisteravond stoute schoenen aan getrokken door het scherm van de muur te halen en open te schroeven. na wat onderzoek bleken de 6 spoelen aan de linkerachtenzijde te resoneren. Ik heb ze ingespoten met plastic spray en de hele nacht laten drogen. Vanmorgen de tv aangezet en eerste 10 minuten gingen goed. Vanavond ook nog even 1/2 uur aan gehad en nog steeds goed. lijkt dus echt te werken nog even wat langer afwachten maar heb alle hoop. nogmaals dank voor jullie meedenken!
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 moedig en mooi om te weten (na garantie ) had nu effe een foto geschoten... ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Satdorus Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Waarschuwing....... Indien je plastic spray gebruikt moet je weten wat je doet. Verkeerd gebruik kan het einde betekenen van je elektronica. Spray je bijvoorbeeld ook op koelblokjes en/of componenten die hun warmte kwijt moeten dan wordt de zaak uiteindelijk veel heter dan bedoeld.
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 dacht ik ook al aan daarom moedig... Nothing Compares 2U Jimmy Scott
unique Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 weet je wat het is.... Voorheen had hij het probleem waar ik niet mee kan leven. Voordat ik iets gedaan had, had ik een tv die voor mij waardeloos was. Het zou uiteraard wel jammer zijn als hij hierdoor defect zou raken .Het is maar net hoe je het bekijkt..... ja, inderdaad geen foto's. had dat eerder gezegd
Tonskidutch Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 kun je hem nog eens van de muur halen? Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen