alfred de witt Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Ik probeer een Vu uno in te stellen in combinatie met een bigsat met 8 lnb's, een maximum 8/1 diseqc switch, single lnb's en inmiddels openpli op de vu gezet. Ik heb de instellingen zoals in de dreambox erin gezet maar dit werkte niet, wel de eerste 4 satellieten maar vanaf 5 werkt het niet. Wat staat er verkeerd of is het de switch die in combinatie met de ontvanger niet werkt ? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
satencom Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Ik weet niet hoe je het hebt in gevuld, maar zo kan het ook lnb 1 AA UC input 1 lnb 2 AB UC input 1 lnb 3 BA UC input 1 lnb 4 BB UC input 1 lnb 5 AA UC input 2 lnb 6 AB UC input 2 lnb 7 BA UC input 2 lnb 8 BB UC input 2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
alfred de witt Geplaatst: 4 september 2011 Auteur Geplaatst: 4 september 2011 Deze instellingen heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet. Waar staat overigens UC voor ? un commited ? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
humtopf Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 hallo ik heb bijna dezelfde opstelling en bij sat instellingen begin ik met 28.2 op ingang 1 van de 8/1 geavanceerd lnb1 auto universeel LNB polarisatie nee band 1,1 geen geen nee nee c,u,t is makkelijk te onthouden committed,uncommitted,tone input1 geen de tweede sat bij mij is dan 23.5 en die komt op ingang 2 van de 8/1 en dan hoef je onder geavanceerd voor deze sat alleen lnb2 en input2 aan te passen de rest is hetzelfde als hierboven grtz humtopf
alfred de witt Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 heb jij ook een maximum 8/1 switch, ik twijfel nog even of deze wel werkt icm de ontvanger. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
arrieknarrie Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Helaas op deze manier werkt het niet, hij gaat wel zoeken op alle 8 lnb's, maar vind geen enkel kanaal. VU+Uno/Openpli/Bigbisat/28,2E/23,5E/19,2E/13E/9,0E/4,8E/0,8W/5,0W
paardengek Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Het is eigenlijk heel simpel: Hoe het aangesloten is, zo stel je het ook in. Dus de hamvraag: Hoe is het aangesloten ? Via 1 uncommitted switch of via uncommitted en een committed switch ? En op welke ingang, zit welke LNB ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
alfred de witt Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 alles is aangesloten op 1 uncommited switch maximum 8/1, astra 1 op 1, a3 op 2, a2 op 3, hb op 4, eurobird op 5, sirius op 6, thor op 7 atlantic bird op 8. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
paardengek Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Resumerend: Invullen voor astra 19.2: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Astra 19.2 LNB: 1 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 1 Diseqc herhaling: geen Dan voor astra 23,5 dit invullen: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Astra 23,5 LNB: 2 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 2 Diseqc herhaling: geen Voor astra 28.2: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Astra 28.2 LNB: 3 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 3 Diseqc herhaling: geen Voor hotbird 13: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Hotbird 13.0 LNB: 4 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 4 Diseqc herhaling: geen Voor eurobird: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Eurobird LNB: 5 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 5 Diseqc herhaling: geen Voor sirius: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Sirius 5.0 ( of astra 4,8 ) LNB: 6 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 6 Diseqc herhaling: geen Voor thor: Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Thor 0.8 w LNB: 7 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 7 Diseqc herhaling: geen Configuratiemodus: geavanceerd Sateliet: Atlanticbird 8 w LNB: 8 Prioriteit: auto LOF: universele LNB Spanningmodus: polarisatie Verhoogd voltage: nee Diseqc 1.1 Vast gelegde diseqc commando: geen Uncommitted diseqc commando: input 8 Diseqc herhaling: geen En na dit invullen niet vergeten om op Oké te drukken ( opslaan ) Dan zou het moeten werken. Diseqc volgorde: is bij alle 8: uncommitted / committed / toneburst. Ook bij alle 8 invullen bij toneburst: geen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
arrieknarrie Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Hehe, ik ben er uit. Ik heb het eerst nog met de instellingen van 'paardengek' geprobeerd, maar daar kreeg ik geen lnb mee aan de gang, toen nog maar even met de instellingen van Satencom geprobeerd en voila alle 8 de lnb's aan de gang. Iedereen bedankt voor het meedenken. Arrieknarrie VU+Uno/Openpli/Bigbisat/28,2E/23,5E/19,2E/13E/9,0E/4,8E/0,8W/5,0W
putemmer Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Er zijn meerdere typen EMP 8/1 switches. Ik neem aan dat het hier gaat om het binnentype (dus zonder extra plastic regenbeschermingsbehuizing voor buiten ). Hiervan is er een V1 type en een V2 type (dit is ook zo bij bij de 8/1 switch het merk Maximum). De V1 aangesloten zoals satencom aangeeft. De V2 type moet aangesloten worden zoals paardengek.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen