boaz Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Momenteel heb ik de beide tuners nog doorverbonden op 1 schotels met 4 LNB's. Ik overweeg een schotel bij te plaatsen en dan een draaibare. Kan ik de boel zo configureren dat ik bij voorkeur kijk via de visio bisat (voor het snelle zappen tussen de meest gebruikte sat's) en opnames maak via de draaibare? Kan ik dan bij zware regen makkelijk omschakelen naar de draaibare en verder kijken? Bij zware buien haperend of zelfs uitvallend beeld) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
mobieltje Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Je kan in het menu overschakelen van tuner A naar B Ga naar menu -> instellingen -> systeem -> aanpassen, als je bij de bovenste regel kiest voor EXPERT, dan kan je de voorkeur tuner instellen op A of B (de instelling opslaan met de groene toets) Tuner A een vaste schotel Tuner B een draaibare schotel Grts.
Gast Togan Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 @mobieltje, Volgens mij werkt dit wel in bijv. PLi, maar niet in VTi.
mobieltje Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Klopt, maar volgens zijn handtekening werkt hij met de image van PLi. Niet in alle images zit die optie. Grts
boaz Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 Bedankt, maar die optie had ik al gezien. Wat ik me afvraag of ik bij bijv. uitval van het signaal bij zware buien kan omschakelen zonder de instellingen moet aanpassen of werkt de voorkeur dusdanig dat bij signaalverlies automatisch wordt omgeschakeld? En kan de voorkeur voor opnemen standaard op B en kijken op A. Vraag is omdat mijn ervaring is dat soms opties pas zichtbaar zijn als de configuratie het mogelijk maakt. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
guykers Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Nee, geen automatische omschakeling. heb dit gesimuleerd door de astra 23.5 lnb los te koppelen bij lnb op mijn triax 110 met 4 maal quad lnb. tuner b als a geen ontvangst op die positie als tuner a in gebruik is. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
boaz Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Jammer, maar misschien geldt ook hier wat niet is komt nog. Hardwarematig lijkt het me geen enkel probleem. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen