Gast epico Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 hallo ik heb een aantal vraagjes ik wil graag een schotel plaatsen nu is dit bij mij verboden door de verhuurder na veel discusieren hebben we de oplossing gevonden ik mag plaatste : een selfsat zo`n mooie platte maar nu ben ik er achter gekomen dat zo`n selfat maar op 1 satelliet tegelijk gericht is nu is mijn vraag eigenlijk klopt dit ? zo ja is dan zo`n motor de enige oplossing ? of kan ik bv een vergelijkbare platte schotel kopen <van een ander merk> die dit wel kan ik wil namelijk eerst ff kijken of een schotel me bevalt aan gezien ik in zwitserland woon en niet veel tv kijk wil ik zien of het me loont om dit te hebben ik wil dan ook de eerste inversteering een beetje gering houden 2de vraag is als ik een keuze moet maken tussen 1 van de 2 satellieten welke moet ik dan pakken en vallen er dan veel zenders weg die ik niet bekiojken kan en zo ja hoe kom ik er achter welke zenders dat dan zouden zijn en hoe weet ik voor welke satelliet ik moet gaan kiezen als ik de keus maak om toch een plaatsing te doen wil ik graag de volgende parts philips dsr81231hd 2x 20 mtr hirschmann koka799 <twin lnb vandaar 2x 20 mtr> en de selfsat h10d en natuurlijk moet ik door een venster waar ik een hq doorvoerstrip voor gebruik is deze setup een beetje goed om te beginnen en zo ja wordt de decoder ook door cd ondersteunt bij eventuele problemen laatste vraag is waar moet ik extra aandacht aan besteden als ik de hele zooi ga installeren ... ben wel technich aan gelegd maar dit word de eerste schotel ! alvast dank jullie voor alle info
Sprietje Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Beste epico Ja, die vlakschotels kunnen helaas maar één satelliet ontvangen welk merk je ook koopt tenzij je hem op een rotor bevestigd. Ik kan me voorstellen dat je hem eerst vast wilt opstellen. Dan zul je de keus moeten maken, richt ik hem uit op de Astra 1 of Astra 3. Op de Astra 1 kun je alle Nederlandse gecodeerde zenders ontvangen in standaard defenition (SD). Op de Astra 3 zitten alle Nederlandse gecodeerde HD-zenders. Om deze te kunnen ontvangen heb je behalve een bepaald pakket, ook het HD-pakket van 5 euro per maand nodig. Kijk maar eens op de site van CanalDigitaal welke satelliet je het liefste wilt bekijken: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf Waar ik je wel op wil wijzen als je kiest voor de ontvangst van alleen de Astra 3 is het volgende: - Je kunt dan niet gebruik maken van de Electronische Programma Gids (EPG) - Je kunt geen gebruik maken van de fastscanlijst van CanalDigitaal. Dit betekent dat veel goedgekeurde CanalDigitaal-tuners de zenderlijst niet kunnen inladen. Met andere merken satelliettuners is dat geen enkel probleem. - Je kunt met een CanalDigitaal goedgekeurde tuner ook geen software-updates via de satelliet downloaden, met andere merken tuners gaat dit via de usb-stick.
cookie monster Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/795367/De_Europese_richtlijn_op_heden#Post795367 Of (Twin) Multytenne 45 ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Origineel bericht van: epico hallo ik heb een aantal vraagjes ik wil graag een schotel plaatsen nu is dit bij mij verboden door de verhuurder na veel discusieren hebben we de oplossing gevonden ik mag plaatste : een selfsat http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/2032389/all/Welke_onzichtbare_schotel C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast epico Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 nog een leuke grap volgt! niet vermeld in mijn opening maar het betreft hier een opstelling die ik in zwitserland ga gebruiken dat betekend 1 de regels voor de eu gelden hier niet ! 2 mijn verhuurder heeft het recht om mij een schotelverbod op te leggen 3 ik moet voor een schoten een bouwvergunning hebben ------------ ik ben hard aan het denken om het toch maar niet te doen ... aangezien het feit met maar 1 satelliet ontvangen anders een motor gebruiken denk dat het voor mij een beetje gecompliceerd wordt maar ik zoek verder en denk nog misschien heeft iemand nog een gouden tip?
Sprietje Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Beste epico Hier heb je de pdf-catalogus van Selfsat waar ook het één en ander over een draaibare opstelling staat beschreven: http://i-do-it.co.kr/download/01_main/01_Home/SELFSAT-Catalog.pdf Als je aangeeft hoe je ontvangstmogelijkheden in Zwitserland precies zijn (eventueel een balcon) dan zijn er natuurlijk ook nog andere mogelijkheden.
Gast epico Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 mijn situatie is wonend in eg etage 0 dus en een terrasje van 4x4x2.6 mtr grt
Sprietje Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Beste epico Ik neem aan dat je die schotel niet vast mag maken aan het huis (gaten boren e.d.) maar daar is een prima oplossing voor. Toets maar eens in op Google afbeeldingen: “tegelvoet”. Die heb je voor verschillende maten tegels. In Nederland zou je met een tegelmaat van 4 stuks 30x30cm voldoende hebben voor een Selfsat maar ik weet niet of ze die tegelmaat ook in Zwitserland kennen. Het hoeft er dus zeker geen te zijn voor 4 tegels van 40x60cm. Ga maar eens in een satellietshop kijken. Ook belangrijk is natuurlijk of je vavaf het terras zicht hebt op de Astra 1 en 3. Ga hiervoor naar de site http://www.dishpointer.com/ Toets je woonadres in en de satelliet die je wilt ontvangen en druk op ‘Go”. Zoom nu zo ver mogelijk in totdat je je huis ziet. Nu kun je aan de groene lijn zien of de signalen uit de goede richting komen zodat je ze kunt ontvangen. Klik dan ook nog op “Options: show obstacle (line of sight checker)”. Dan kun je ook nog zien of er geen huizen of bomen in de weg staan door de rode ballon te verslepen.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Nog even een reactie op je bericht: “ik moet voor een schotel een bouwvergunning hebben” Dat is alleen maar als die vast bevestigd is aan het huis. Een schotel die op een tegelvoet staat is nergens aan bevestigd want die staat gewoon los op de grond en dan heb je ook geen bouwvergunning nodig. Dat zou mooi zijn, dan heb je ook een bouwvergunning nodig als je je auto ergens parkeert.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen