Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] mogelijkheden ivm de DM7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal

Ik ben al bijna 10 jaar de gelukkige bezitter van een Dreambox DM7000, Een Uniek apparaat die d.m.v images en externe software qua functionaliteit flink kan worden uitgebreid. Zo gebruik ik Flashwizzard om bij een herstart te kunnen kiezen uit verschillende images, enorm handig om eens een andere image te bekijken zonder je configuratie om zeep te helpen. Tsman om opgenomen programma's als 1 stream naar je PC te FTP-en. DreamBoxEdit om settinglijsten te beheren en op de Dreambox te zetten.

Helaas heeft deze oude box ook een aantal beperkingen zoals geen digitale uitgang (VGA,DVI,HDMI), Geen ondersteuning voor High Definition. Reden om te oriënteren op een waardige opvolger. De DM8000 is te overprised. De DM800se verschilt qua specificaties weinig met de DM8000 en is flink goedkoper. Helaas kan ik weinig aanvullende informatie van deze box vinden. Ik zoek nl antwoorden op de volgende vragen:

• De ontwikkelaar van Flashwizzard is er mee gestopt. Is er een alternatief voor deze tool voor de moderne dreamboxes.
  • Werken de tools TSman en DreamboxEdit wel met de nieuwe boxen?
  • In de DM800SE zit een krachtige cpu. Kan deze HD content zoals 1080P mkv bestanden afspelen?
  • Zijn er al volwassen images voor deze box?
  • De DM7000 wil ik bij een evt. aanschaf behouden, Bijten de afstands-bedieningen voor de 7000 en 800se elkaar.

Pandit

Geplaatst:

Ik heb jaren een DM 7000 gehad, maar nu heb ik de DM8000HD.En als ik jou nu zeg dat de DM7000 langena niet opkan tegen de DM8000HD of zoals jij zegt de DM800SE dan hoef ik hier verder niet op in te gaan.Het enige wat ik zeg is Waneer jij een DM800SE hebt zul je zeggen waarom had ik deze niet eerder gekocht.m.a.w deze box kan nog veel meer dan de dm7000 ooit kon.Een ding raad ik je wel aan gebruik nooit de Fashwizzard voor deze DM800SE omdat dit niet werkt en ook nooit zal werken.DM7000 is een Enigma1 ontvanger en de DM800SE is een Enigma2 ontvanger.

Geplaatst:

Met auto back up heb je Flashwizard niet nodig.

En je box flashen is in 5 min gedaan met alle oude instellingen en voorkeuren en zenderlijsten er weer in.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: pandit
  • De ontwikkelaar van Flashwizzard is er mee gestopt. Is er een alternatief voor deze tool voor de moderne dreamboxes.
  • Werken de tools TSman en DreamboxEdit wel met de nieuwe boxen?
  • In de DM800SE zit een krachtige cpu. Kan deze HD content zoals 1080P mkv bestanden afspelen?
  • Zijn er al volwassen images voor deze box?
  • De DM7000 wil ik bij een evt. aanschaf behouden, Bijten de afstands-bedieningen voor de 7000 en 800se elkaar.

Meerdere images, er zijn alternatieven zoals Barry Allen. Met sommige images werkt dat en sommige ook niet. Image afhankelijk dus.

Dreambox Edit, daar is een Enigma2 versie van beschikbaar, gaat gewoon werken. Aan de TS is niks veranderd (ja oké, HD), dat zal gewoon werken denk ik.

Volwassen images genoeg, blader maar ff rond op het forum.
Geplaatst:

Volgens mij gaan alle dreamboxen niet verder dan 1080i. De 1080P mode kan ik niet selecteren.

MKV bestanden afspelen in 1080P zal dus niet gaan lukken...

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Geplaatst:
Origineel bericht van: rinlin
Volgens mij gaan alle dreamboxen niet verder dan 1080i. De 1080P mode kan ik niet selecteren.
Rinus
Instaleren van de autoresolution plugin en je kan dan oa 1080P output gebruiken.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1566807/fpart/1

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mrbeam
Origineel bericht van: rinlin
Rinus
Instaleren van de autoresolution plugin en je kan dan oa 1080P output gebruiken.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1566807/fpart/1

Kijk! ook weer wat geleerd...

Thanks!

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen