Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil jullie waarschuwen dat Emitor AB is failliet. Deze informatie heb ik gekregen van Lars Westergren de directeur van Emitor telefoon nummer: ################## Ik adviseer geen producten te kopen van Emitor zoals de bekende Satlook versie. Of er een door start wordt gemaakt is nog een tweede. Ik heb idd mijn gegeven achter gelaten bij Lars Westergren.

Geplaatst:

Waarom zou je geen producten meer kopen? Ook wanneer de fabrikant omvalt blijft de verkoper verantwoordelijk voor de garantie...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Dat is waar. Wat gebeurt als men garantie gaat claimen bij de verkoper? Ik hoop dat de verkoper eerlijk de waarheid verteld en dat er geen garantie kan geven omdat de fabrikant failliet is gegaan. Let daar bij op dat men nooit het volledige aankoopsbedrag terug krijgt.

• Moderator
Geplaatst:

Vooralsnog kan ik nergens een bevestiging vinden dat ze failliet zouden zijn.

Wel is er een bericht te lezen op hun site, dat in juli er een overdracht van aandelen heeft plaatsgevonden.

Voor sommigen zal een faillisement juist een reden zijn om op koopjesjacht te gaan.

Het zou jammer zijn wanneer dit merk verloren zou gaan, ze maken betaalbare semi professionele sat. meters.

Je mag ervan uitgaan, dat de importeur nog jaren service en onderdelen kan en zal leveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Je mag ervan uitgaan, dat de importeur nog jaren service en onderdelen kan en zal leveren.

De hoofd vraag is, wie neemt het zaakje over van Emitor? Emitor produceert toch zelf hun eigen producten. Met name de Satlook Combo, Digital, Color HD, Mirco HD. Als niemand het wilt overnemen, dan is de zaak al bij voorbaat verloren.
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Dit is wel afhankelijk van het product. Wij zijn leverancier van producten met Atex (explosieveilig) certificeringen en daar mag je dus niet als leverancier nog de importeur aan sleutelen of repararen dit mag alleen de producent van het product!
Dus valt een fabrikant om en je bent Importeur/leverancier ben je daarvoor niet verantwoordelijk. Een ding je bent wel je klant kwijt. eek

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Er zit een verschil in handel tussen bedrijven en naar consumenten. Voor de laatste zijn er duidelijke wetten, voor de eerste leveringsvoorwaarden.

Ik kan me niet voorstellen dat een importeur, indien gecertificeerd door de fabrikant daar niet aan zou mogen sleutelen, helaas wil de fabrikant dat vaak niet omdat het op die manier inkomsten misloopt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Dat is waar. Wat gebeurt als men garantie gaat claimen bij de verkoper? Ik hoop dat de verkoper eerlijk de waarheid verteld en dat er geen garantie kan geven omdat de fabrikant failliet is gegaan. Let daar bij op dat men nooit het volledige aankoopsbedrag terug krijgt.

Dat de fabrikant failliet is, is het probleem van de verkoper. De klant moet gewoon geholpen worden door de verkoper. Is al sinds 1992 zo geregeld in het Burgerlijk Wetboek.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Wordt de garantie niet verleend door de fabrikant, ipv door de verkoper?

Nee, jij hebt een koopafspraak met de verkoper, wat daar achter zit is voor jou niet belangrijk.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

behalve als de verkoper er niet meer is....

Hangt ook af in welk land je iets koopt. In Engeland is het zo dat je eerst bij de verkoper moet aankloppen, maar na relatief korte tijd gaat dit over naar de Engelse merkimporteur/fabrikant. Ik heb dit meegemaakt n.a.v. een defect van iets wat ik er kocht... Het was binnen de garantietermijn van 1 jaar, maar buiten de tijd dat de verkoper aansprakelijk was... maar op zich maakt dat niet uit, zolang alle partijen maar blijven bestaan.

Meestal wordt er bij een faillisement wel een regeling getroffen voor wat betreft de garantieregelingen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• 4 weken later...
Geplaatst:

Vandaag weer contact gekregen met Lars Westergren. Helaas zijn er geen bedrijven geïnteresseerd om de producten van Emitor zoals de Satlook series over te nemen. Maw het is einde oefening voor Emitor.

Geplaatst:

Ik zag een aantal groothandelaren ze uit het pakket hadden gehaald, zij zien er kennelijk ook geen heil meer in.

Op zich jammer van het bedrijf ze waren de eerste met betaalbare meet apparatuur. Maar de concurentie is daar ook erg toegenomen

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Heb je gezien wat die kosten? Alleen horizon is goedkoper maar geen beeldscherm. Als alternatief dacht ik eerder aan smart finder trimax etc.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen