Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een 2TB harddisk in mijn 8000 geplaatst. Als ik vervolgens naar menu>instellingen>systeem>harde schijf>initialiseren ga zie ik dat hij hem herkent (ATA(samsung HD204UI - internal 2000.398GB). Als ik hem dan selecteer en wil formatteren springt het menu weer terug naar initialiseren. Laat OpenPli niet iets van een voortgang zien? Ofwel, is hij dan aan het formatteren of niet?

Groet, Mischa.

Dreambox DM8000HD PVR ss, OpenPLi, 19.2E, 23E, 28E

AzBox Elite met Enigma 2

Geplaatst:

Dank, de schijf werd inderdaad geformatteerd en het werkt nu ook!

De USB poorten zijn toch auto mount? Ik heb nu 3 verschillende USB disks geprobeerd, maar ik zie ze niet...Eén is een Packerd Bell van 640MB die mijn AZBox wel ziet, ik zou dus denken dat die zeker moet werken....

Groet!

AzBox Elite met Enigma 2

Geplaatst:

het gebeurt dat de dreambox USB-HDDs niet meteen herkent wanneer er meer dan 1 harde schijf in/aan je dreambox hangt. een truuk die (bij mij toch) helpt is 'harddisk formaat checken'. gewoonlijk worden dan alle USB HDDs herkend.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Geplaatst:

Hmmm, die optie ben ik nog nergens tegengekomen in de menu's. Weet je zo waar het zit in OpenPLi?

Groet!

AzBox Elite met Enigma 2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mischak70
Hmmm, die optie ben ik nog nergens tegengekomen in de menu's. Weet je zo waar het zit in OpenPLi?

Groet!

uit mijn hoofd (ik zit op mijn werk)

instellingen>harde schijf>formaat controleren (of zoiets)

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Geplaatst:

Gevonden en geprobeerd. Helaas werkt jouw trucje niet bij mij, ik zie nog steeds niks van wat ik in mijn USB poort stop. Ook al geprobeerd met opnieuw opstarten. Een andere USB stick doet het nu wel, zal ws. dus toch iets te maken hebben met hoe de disc is geformatteerd denk ik....

AzBox Elite met Enigma 2

Geplaatst:

Ik merk dat als ik een USB disk/stick heb op FAT32, dat ik dan geen problemen heb. Mijn grote USB harddisk is echter NTFS geformatteerd omdat de bestanden vaak groter zijn dan 4GB. Is er een manier om deze toch leesbaar te maken op de DB? Of is het juist toeval dat juist deze schijf het niet doet?

Groet!

AzBox Elite met Enigma 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen