Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Omdat de tuner van mijn Relook kaduuk lijkt en de Xtreme erg traag zapt (doet het verder nog wel overigens) zit ik wat op Marktplaats rond te neuzen.

HD is niet interessant voor mij. Zie op MP in de buurt een paar 600's staan en 7000. Kan zo 1,2,3 niet vinden wat nou de betere is. Ik weet dat ik in de 600 een 2,5"-schijf in kan bouwen. Zie wel dat ie 1 scart-aansluiting heeft, terwijl mijn huidige ontvanger er 2 heeft en da's wel praktisch: 1 gaat naar de HD/DVD-recorder en de andere rechtstreeks naar de tv. Moet op zich met de rood/wit/geel ook wel op te lossen zijn.

7000s is een stuk ouder.

Gaat mij meer om stabiliteit. Van de 600 weet ik dat er een PLI-image op zit.

Was wel erg tevreden over mijn Relook die toch een jaar of 4 dienst heeft gedaan. Overigens doet de Xtreme hier al zo'n 9 jaar dienst en het was toch verbazingwekkend toen ik hem uit de kast haalde dat ie nog steeds 'gewoon' werkte en beeld geeft waar ie beeld moet geven.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Een DM7000S kun je van een (standaard) 3,5" IDE/Pata harde schijf voorzien. Prima apparaat, maar wel SD (dat maakt je niks uit zoals je zegt), en stabiel. Genoeg images te vinden.

Geplaatst:

Die 3,5" is dan wel weer gunstig(er) want die heb ik hier nog wel liggen. Zat in de Relook maar had hem wel losgekoppeld.

Wil ook niet al te veel geld uitgeven. Zat ook al te dubben om toch maar tv via internet van Telfort bij ons abo te nemen. ;-)

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Geplaatst:
Origineel bericht van: DikkieDick
Hallo,

fabrieks nieuw zijn ze natuurlijk niet
en qua image moet je wel denken aan de duurzame ondersteuning

Want daar laten alle imagebakkers de enigma1 toch wel in de steek.

maar ook ik zou een 7000 nemen
als je niet tegen een vriendelijke 7020 aanloopt.
ciao

Eleanor

Blancmange

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Zowel DM7000 als de DM600 worden (af en toe) aangeboden in Tweedehands, misschien eens daar kijken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: DikkieDick
Hallo,

fabrieks nieuw zijn ze natuurlijk niet
en qua image moet je wel denken aan de duurzame ondersteuning

Want daar laten alle imagebakkers de enigma1 toch wel in de steek.

maar ook ik zou een 7000 nemen
als je niet tegen een vriendelijke 7020 aanloopt.
ciao

Bedoel je hier mee te zeggen dat de 7000 stabieler is dan de 600? Ik weet dat beiden enige jaren oud zijn. De 1e 7000 stamt volgens mij uit pakweg 2002 of zo.
Een vriendelijke 7020 zou ook wat zijn. Maar als ik richting de 100 euro ga, zou ik bijna een Openbox S9 (pas 1 voor mijn vader aangeschaft) of S10 kunnen aanschaffen, alhoewel ik het concept van de Droomdozen fijner vind. En de S9 lijkt niet de CD-kaart up-te-daten.

Mvg, Dick

Geplaatst:

ik bedoel niets anders dan, we kenden (sommige kennen) de bugs en probleempjes van die types

de 600 is met z'n pover netwerk 100Mbit en z'n audio vervorming aan bepaalde tv's bekend

de 7000 is met z'n zwakke voeding bekend

de betere stabielere is echt de 7020

maar nabij de 100 euro zou ik geen 10 jaar oude kast kopen.

belachelijk wat men er nog voor durft te vragen.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Nee klopt. Er staat een 7000s in Veendam die weg mag voor 25 euro (incl. muurbeugel) en een 7000s in Kropswolde maar mijn bod van 25 is daar verwijderd. 65 euro voor een 600 vind ik al weer te veel.

Als inderdaad alle FTA SD volgend jaar nagenoeg weg is (geldt dit ook voor BBC/ITV?) dan heeft het weinig zin en kan ik net zo goed over op een OpenBox of toch tv via internet.

Mvg, Dick

Geplaatst:

als je regelmatig de nieuwsberichten gelezen hebt weet je dat ook menig FTA in 2013 weg is van SD

om ze nu allemaal op te sommen moet ik ook zelf gaan zoeken

voor 50euro kan ik me een enigma1 box (of type) nog voorstellen, maar dan zonder reeds opgetreden problemen > test 'm (2011 t/m 2013)

voor je abo Itv ben je echter per jaar meer kwijt.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
als je regelmatig de nieuwsberichten gelezen hebt weet je dat ook menig FTA in 2013 weg is van SD
om ze nu allemaal op te sommen moet ik ook zelf gaan zoeken

voor 50euro kan ik me een enigma1 box (of type) nog voorstellen, maar dan zonder reeds opgetreden problemen > test 'm (2011 t/m 2013)
voor je abo Itv ben je echter per jaar meer kwijt.
ciao

Ik doelde op ITV1 t/m ITV4 zijn FTA op Astra2 (naast BBC1 t/m 4). Tja, ik ben wat uit de verdere berichten. Vanwege drukte wat minder actief geweest. ;-)

Mvg, Dick

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar een DM7000 voor 40 euro vind je oa. hier op het forum.

Geplaatst:

qua engelstalige zenders op 28,2 zou je nog wat meer elastiek kunnen hebben.

Want daar is het overstappen van het systeem dvb-s SD en/of FTA naar dvb-s2 compressie en/of HD door de hoeveelheid toeschouwers iets langduriger in te plannen.

maar enkel een vraag van hoe snel kan men de britten overhalen allemaal nieuwe receivers te nemen

de europeanen zijn daar iets sneller qua overstappen

alsmede ARD en ZDF hebben het al aangekondigd.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Meende ook dat die Duitsers net van de analoge moesten omschakelen. Veel zenders zijn nog niet eens breedbeeld.

Vind de 500 (+pli maxvar) wel meer kunnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen