Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rebox Octagon sw start niet meer op


Gast andy1970

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het volgende probleem.

Heb onlangs met AAF de fw van Octagon op mijn rebox gezet. Dit ging goed.

Na een nieuwe update van de Octagon fw blijft na een restart de box "hangen" en zegt in display "Run...". Daarna gebeurt er niets. Het lijkt erop dat de laatste fw update niet goed is gelukt. Ik heb verschillende manieren geprobeerd nieuwe fw erop te zetten maar dit lukt niet. Krijg met Porter geen verbinding. Met AAF krijg ik wel verbinding maar weet niet of ik hiermee ook de fw er opnieuw op kan zetten.

 

Heeft iemand suggestie?

 

Andreas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien je nog met AAF Recovery Tool (ART) kan connecteren, kan je proberen om met behulp van het tabblad 'Recovery Image', de originele Atevio image er op te zetten (versienummer van de FW wordt vermeld => bv ART 4.5 = FW1.08.75 maar er zijn vermoedelijk al recentere releases ).

 

Dan zou je de resellerID terug moeten aanpassen (terug naar rebox indien je terug naar originele FW wil gaan; of Octagon indien je terug naar de octagon FW wil gaan)

 

Vervolgens kan je de laatst werkende FW er terug op proberen zetten middels USB/USB + CHUP of RS232.

 

Hou rekening dat het mogelijk is dat je de loader dient aan te passen van maxiUboot naar de fortis/octagon loader. Rekening houdend met het feit dat je de octagon FW gevonden hebt, vermoed ik dat je ook weet waar je de plug in om de loader up te daten kan terugvinden.

 

Hou er ook rekening mee dat alles op eigen risico is!

 

 

Veel succes en laat nog effe weten of het lukt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andy1970
Heb het gedaan zoals je aangaf en is gelukt.
Dank..over en sluit!

Deze manier werkt erg goed, geen gezeur met AAF, ip nummers en antieke kabels:

* Ontvanger met de schakelaar aan de achterkant uit zetten.
* Steek de mem-stick met de FW. in de ontvanger.
* Druk op de knop "CH up" en die knop vast houden en de ontvanger aan zetten met de schakelaar op de achterzijde.
* Als op het display "Erase" verschijnt dan kunt u de knop "CH up" los laten.
* Uw ontvanger zal nu nogmaals een update van de FW. uitvoeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dit is niets nieuws want eerstens heeft Perre dit advies al in het 1e antwoord gegeven en verder is deze optie al tig keer in dit forum aan de orde geweest.
Ik ben van de geschiedenis op de hoogte. Deze optie werd lang geleden op het Octagon forum naar voren gebracht, heb ik doorgegeven aan een hoogwaardige Nederlandse firmware site. Daarna is de tip op dit forum overgenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...