Ga naar inhoud


HELP!! geen nederlandse tv


Gast jhonathan

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik woon nu in het buitenland (macedonie)en heb sinds kort een appartement waar een satelliet met 3 verschillende satelliet ontvangsten Astra1 hotbird6 eutelsatW2 nou heb ik wel 1000 zenders alleen geen nederlandse kan iemand mij helpen waarom ik geen zenders heb of heb ik iets nodig om ze te ontvangen??

 

bij voorbaat dank

 

afz jhonathan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste jhonathan

 

De Astra 1 op 19,2 graden heeft verschillende beams welke verschillende footprints hebben. Als je bijv. de RTL-zenders, Discovery, Animal Planet, TCL, Eurosport, Veronica, Hustler enz. wilt ontvangen, die zitten op de Astra 1H 12344MHz Horizontaal waarvan dit de footprint is:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten...tra_1G_1H_M.jpg

 

Die kun je in Macedonie alleen maar met een 120cm schotel ontvangen.

 

Gaat het bijv. om SBS6, Net5, Ned 1,2 en 3, NGC, BVN enz. die zit op transponder 12515MHz Horizontaal en zendt uit op Astra 1L waarvan hier de footprint:

http://www.ses-astra.com/medialib/conten...ra_1L_FSS_M.jpg

Deze zenders kun je met een schotel van 60cm ontvangen.

Grote kans dus dat je schotel te klein is en dat je de zenders op Astra 1H dus helemaal niet kunt ontvangen en alleen maar van de Astra 1L.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in Sofia, ietsje verder naar het oosten dan Macedonie. En ik heb geen probleem om de nederlandse zenders te ontvangen. Alle SD (dus Astra1). Ik heb hiervoor wel een CD abonement (family). Overigens ga ik binnenkort kijken of ik de schotel kan uitrichten op de astra3 voor de HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, moeilijke vragen opeens. Ben ook nieuw in deze materie zitten hier net twee weken. De schotel, net gemeten, is 150. En een overblijfsel van de vorige nederlandse bewoners. Ik weet dus ook niet zeker wat de preciese afstelling. Ik kan geen HD zenders vinden dus daar leidt ik uit af dat hij op astra1 staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jenm

 

Ik het bericht van 13.12 uur vroeg ik aan @ jhonathan, welke Nederlands zenders hij kon krijgen, de RTL-zenders, Discovery, Animal Planet, TCL, Eurosport, Veronica, Hustler enz. of SBS6, Net5, Ned 1,2 en 3, NGC, BVN enz.

Hoe zit dat bij jou?

 

Maar dat je geen HD-zenders kunt ontvangen kan ook liggen aan het feit dat je geen HD-tuner hebt. Welk merk en type tuner heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is mijn family paket volgens mij incl. HD zenders. Ik zie immers een aantal zenders als HD vermeld staan bij CD, waaronder de RTL reeks, SBS, discovery en National geographic.

Ik denk dat de sateliet gewoon op de SD kanalen staat uitgericht (astra1 ipv astra3). Wat de zenders die ik zie op de ontvanger zijn bijna allemaal niet HD (in naam dan).

 

Maar goed niet mijn bedoeling om dit draadje te kapen, hoe is het met Jonathan? heeft hij inmiddels iets gehad aan deze informatie?

 

Gr.

Jenm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ongeveer 75 km ten zuiden van Sofia dus zeg maar naast Macedonie goede ontvangst met een 120 schotel zowel op 19.2 als 23.5.

Heb het familie pakket met HD.

 

Wat je nodig heb is een 120 cm schotel, kleiner kan misschien wel maar dan heb je weinig slecht weer reserve voor de 19.2 die is iets zwakker en het kan hier s`winters flink sneeuwen of onweren dus zou het niet aanraden om kleiner te nemen.

En een abbo op canaldigital.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...