Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: happysat
Dit gaat lukken, ik voel het gewoon smile


Ik denk het niet ,misschien een Noord-euro van duitsland/nederland.finland/oostenrijk/frankrijk en misschien denemarken erbij.verder blijft de oude euro gewoon bestaan voor de rest van Europa.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

En straks weer bij de slagboom aan de grens staan met 3 pakjes roomboter, terwijl je er maar 2 mocht meenemen.

 

Invoerrechten plus BTW betalen en het omwisselen van al die verschillende valuta´s. Nog afgezien van de kosten daarvan.

 

Kom op zeg, de Euro is een geweldig vooruitgang voor de economie tussen de diverse landen in Europa en is ook internationaal een bekend betaalmiddel.

 

Natuurlijk zijn er spanningen. Maar die zijn er in andere landen ook tussen de verschillende gebieden.

 

Een meer centrale sturing, dat is de oplossing. Maar terug naar de gulden is gewoon onbestaanbaar.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de gulden zou de grootste stommiteit aller tijden worden.

De gulden zou veel te sterk worden zodat onze export volledig stil zou komen te liggen.

We worden simpelweg veel te duur.

 

Kijk op dit moment maar eens naar de Zwitsers die het toch al benauwd beginnen te krijgen door de veel te hoog gewaardeerde frank.

 

Als er dan nog wat te exporteren over blijft dan zijn alle extra transakties weer tijdrovend en duur.

 

Omzetten van de euro naar de gulden zou ook weer een miljarden kostend project worden, terwijl we al genoeg te bezuinigen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ideeën van een verenigd Europa en de Euro zijn op zich prima.

Het bevordert de welvaart en maakt tegelijk een oorlog in Europa tussen de grote landen vrijwel nihil.

We hebben in de vorige eeuw al twee keer meegemaakt waar dat toe kan leiden.

 

Nee, het probleem ligt bij onze (en buitenlandse) politici.

Die zijn te incompetent en leugenachtig om fatsoenlijke en eerlijke verdragen te sluiten.

Ze stapelen fout op fout en proberen via leugens en bedrog hun straatje schoon te vegen.

 

Kijk maar goed naar Kok en Zalm. Die waren zo positief over de Euro.

Er kon toch niks mis gaan. Toch?

Nu hoor en zie je niks meer van dat addergebroed als het over de fouten gaat die ze toen gemaakt hebben.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de euro zal alleen stand houden als alle deelnemende landen een stukje soevereiniteit opgeven en tot een europees belasting stelsel zullen komen zodat men niet weken doet over het nemen van maatregelen.

 

Kijk maar hoe lang het allemaal heeft geduurd alvorens er overeenstemming kwam over reddingsplannen enzo.

 

Overigens denk ik niet dat je terug wilt naar de gulden. Kijk maar naar engeland dat vast hield aan haar britse pond. Dat heeft ze toch eigenlijk ook geen enkel voordeel geboden of wel?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de Gulden? Nee, dat zou zeer onverstandig wezen voor een land als Nederland, welke het moet hebben van import/export. Een gemeenschappelijke Europese munt is zeer goed voor Nederland. Terug naar een eigen munt zou de economische doodslag betekenen voor Nederland. Zelfs als alle landen van de euro zone terug zouden gaan naar een eigen munt.

 

Het probleem van de euro is dat met een gemeenschappelijke munt, de economieën aan elkaar vast zitten. Dat is op zich niet een groot probleem als de economieën maar worden geleid met dezelfde regels/denkbeelden. (Vroeger, toen er nog verschillende munten waren, was de koppeling losser. De verschillen in de economieën kwamen tot uiting in de wisselkoers (veranderingen))

 

Dus de enige oplossing om de "euro crisis" goed te beheersen, is door de economische regelgeving op Europees niveau strak te maken, en elk land wat zich niet houd aan de regels, te korten op bijvoorbeeld subsidies etc. Als laatste middel kan het "verwijderen" van het desbetreffende land uit de euro economie overwogen worden. Echter verwijdering van een land uit de euro economie zal voor investeerders een slecht teken wezen, en de euro in waarde doen dalen; dus de geïmporteerde goederen uit China of de VS zouden (sterk) in prijs toenemen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
En straks weer bij de slagboom aan de grens staan met 3 pakjes roomboter, terwijl je er maar 2 mocht meenemen.



Ik zag een hele tijd geleden op de televisie dat hiervoor een smokkelhond werd ingeschakeld. Een hond met lange vacht en daar bonden ze dan allerlei zaken onder zoals koffie en dat soort dingen. Dat beestje sprong dan van de Neustraβe/Nieuwstraat in Herzogenrath (D) en Kerkrade (NL) over en weer. De douanebeamten dachten alleen wat een leuk hondje...

Een terug keer naar een dergelijke situatie kan ik mij niet voorstellen.

Het is ook een verkeerde sentiment naar het verleden of dat zo goed was. Volgens mij waren er voor 2002 ook voldoende crises in Europa (en wereld).
Het was al duidelijk dat er behoefte was een sterke munt. In Montenegro werd de DM al gebruikt. In heel Franse voormalige kolonien, en Frans Sint Maarten werd de Franse Frank gebruikt.

Of we willen of niet. Terugkeer is onmogelijk. Alleen als alle in elkaar stort en er van de grond af aan opnieuw opgebouwd moet worden. Dat is ook weer niet echt te verwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: highlander53
Origineel bericht van: happysat
Dit gaat lukken, ik voel het gewoon smile


Ik denk het niet ,misschien een Noord-euro van duitsland/nederland.finland/oostenrijk/frankrijk en misschien denemarken erbij.verder blijft de oude euro gewoon bestaan voor de rest van Europa.


Verwacht niet dat Denemarken mee zal doen aan de invoeren van nieuwe €

Net zomin als in Zweden de kroon wordt vervangen door de €
De laatste fan van de invoering hiervan was Anna Lindh (minister milieuzaken Zweden), Zij werd in september 2003 doodgestoken. Het referendum twee maanden later over de invoering werd een "nej" of te wel nee tegen de €.

De Zweedse economie doet het ook niet best, maar altijd nog beter dan de Europese economie. Dus aan de ene kan hebben de tegenstanders gelijk gekregen.
Dit is natuurlijk wel een ander verhaal, de invoering van de euro, of het er uitstappen.

Bij de invoering van de Euro waren er volgens mij echt maar twee landen echt klaar er voor en dat waren Luxemburg en Finland. Geen ander land voldeed aan de eisen voor invoering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Wat jij wil is een verenigde staten van Europa. En daar ben ik 300% tegen.
Ik weet niet waarom je dat denkt, maar ik ben dus tegen een model als de VS.
Je moet goed begrijpen dat als je een munt hebt je die munt alleen kan "beheren" door ervoor te zorgen dat de economieën binnen die munt min of meer gelijkwaardig zijn. Immers je munt is een afspiegeling van je economie. Dat kan je dus alleen bereiken door ervoor te zorgen dat alle deelnemende economieën worden beheerd binnen dezelfde regels.
Hoe kan je nu een economie van Italië met een staatsschuld die boven de 100% van bbp ligt vergelijken met bijvoorbeeld de Nederlandse economie? Echter de euro die wordt verdient in Italië is net zoveel waard als de euro die verdient wordt in Nederland.. (Let op! Ik heb het niet over koopkracht!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dé beslissing is genomen: de euro.

Daar moeten we dan voor gaan, en ten volle 100%!!!

Wel moeten we de landen die die stabiliteitsregels ondergraven aanpakken, desnoods een westerse belastingskontroleur aan de zijde van een griekse of italiaanse of spaanse... al was het maar om hem te doen de dagvaarding tot betaling te tekenen van zijn belastingsplichtige...

Ik heb ook geen vertrouwen in die italiaanse sexboy van gevorderde leeftijd...

Het is zo dat de sterkste schouders de grootste lasten kunnen dragen, en dat de rijken maar rijk zijn geworden ten koste van de armen...

Willen de rijken verder van hun rijkdom kunnen genieten dan zullen ze een extra inspanning moeten leveren in crisistijden!

We moeten de "kreken en de mier" verhalen tegengaan, het gaat ook niet op dat landen die ernstig gewerkt hebben moeten opdraaien voor de luiheid van de profiteurs!!!

Er moet ernstig ingegrepen worden, dit ook in het voordeel van het profitariaat...

 

Ik heb al jaren geleerd de tering naar de nerig te zetten, nu is het ook aan anderen!

Wat is de ontslag vergoeding of oprotpremie van een (EU)parlementarier, bankdirecteur en veel dir van benefit organisaties enz... ook weer! Ook tegen dié excessen moet ingegrepen worden!

 

Eén voor allen, allen voor één!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weg met de euro, laat de Gulden maar weer zijn come back maken!! Dat zal stukken beter zijn.

Zweden wil ook helemaal geen euro, de laatste opiniepeilingen geven aan dat er slechts 10% steun voor de euro is... heel begrijpelijk! Dankzij de kroon is de zweedse economie nog steeds gezond. Het creeren van de Euro is het allerslechtste plan ooit! Je kan nooit een goed passend monetair beleid voeren voor zo veel diverse landen, dat is gewoon onmogelijk. Ik vind het al mooi dat ze het zo lang volgehouden hebben... maar ja, als je een onuitputtelijke geldstroom op gang kan houden, heeft alles kans van slagen. Ik vind het alleen erg jammer dat de gewone burgers daarvoor zullen moeten opdraaien.

 

Ik hoop dat Duitsland zijn Mark weer invoert en Nederland uiteraard de Gulden!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden er nooit aan moeten beginnen.

De sterke eurolanden die zich aan de regels houden

zijn nu de dupe van landen die de kluit belazerd hebben.

Griekenland en Italië,zo corrupt als de pest,

en wij daar ons zuurverdiende geld heen pompen

ten koste van de belastingbetalende burger

die niet eens is gevraagd of die euro er moest komen.

Nu die euro er eenmaal is,is er geen weg meer terug

zonder dat daar de normale burger financieel bij uitgekleed wordt.

 

Nee,die euro moet blijven,dat is voor ons de minst kwade optie.

Griekenland gaat ons sowieso geld kosten,of ze nou failliet gaan of dat we ons laatste geld daarheen pompen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is nooit gevraagd of ik de Euro wil. Ook nooit een referendum geweest omtrent e.u. en meer. Ja 1 keer omtrent de grondwet, sorry verdrag, sorry grondwet,... Het enige dat echt democratisch om zeep is geholpen. Ik zeg NEE tegen deze ondemocratische bureaucratie. Noorwegen en Zwitserland doen het goed ZONDER e.u.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...