Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Grunnsat

Citaat:
Dit is weer een heel ander onderwerp, dus dat leidt alleen maar af.

 

Tuurlijk niet, het een heeft ook met het ander te maken.

Wil je echt een discussie over de Euro voeren hoort daar de rest van Europa ook bij.

We moeten er immers ook voor betalen (lees Griekenland)

 

Ik zie aan je reacties dat er niets beters is dan de Euro.

Nou dan kan ik gelukwensen want dan ben je een van de weinigen die er echt profijt van heeft.

De doorsnee Nederlands gezin heeft dat namelijk niet.

Die moeten nog harder werken omdat de lasten gewoonweg groter geworden zijn.

Want met onze zuurverdiende belastingcenten moeten we de landen als Griekenland betalen.

Maar ook Spanje en Portugal of Ierland komen misschien aan de beurt.

Dat geeft een onaangenaam gevoel en dan hoeft het met de Euro en zijn landen even niet meer.

Daarom is het ook heel normaal dat men terug denkt aan de betere tijden met de Gulden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens wink

Origineel bericht van: mneerhout
indirect over de euro en het verzieken van de economie, maar dat zie jij niet he.

zeker in loondienst of ambtenaar, denk eens aan onze eigen zelfstandig ondernemers die de klos zijn door oostblokkers die voor €8,- p/u prutswerk afleveren, maar ja, die klant ben je al kwijt....

Zegt ook wel wat over die klant natuurlijk, dergelijke wil ik ook niet.

 

Ik kom thuis met flessen wijn van tevreden klanten, zij gaan naar het werk ermee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, tot nu toe hebben we nog geen cent betaald aan Griekenland. We hebben ons garant gesteld voor leningen. Waar we wel tientallen miljarden aan kwijt geraakt zijn waren onze eigen banken, maar blijkbaar is iedereen dat al vergeten.

 

En natuurlijk zijn we niet beter geworden van de Euro. Nederland is bij uitstek afhankelijk van de handel, en dan is het heel onvoordelig dat die zo makkelijk gaat door de Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ja hoor, tot nu toe hebben we nog geen cent betaald aan Griekenland. We hebben ons garant gesteld voor leningen. Waar we wel tientallen miljarden aan kwijt geraakt zijn waren onze eigen banken, maar blijkbaar is iedereen dat al vergeten.


Pas in het programma Goudzoekers hoe Nederlanders alle foefjes bedenken om geen belasting te betalen voor ondernemingen. Via ondernemingen en uiteindelijk zgn een onderneming in Dubai kan het tot 0% worden teruggebracht. Alleen de tussenpersonen en faciliteiten in Dubai moeten dan betaald worden.

Praat mij dus niet over het niet belastingbetalen. Nederlanders blijken daar toch koplopers in te zijn.

Overigens is het aan de Amsterdamse Zuid As vergeven met kantoren met slechts een brievenbus constructie. Wereldverbeteraar Bono van U2 is daar een voorbeeld van.

Ik vind het nationalisme dat in Nederland alles zo goed is, een beetje overtrokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: view
Tuurlijk niet, het een heeft ook met het ander te maken.
Wil je echt een discussie over de Euro voeren hoort daar de rest van Europa ook bij.
We moeten er immers ook voor betalen (lees Griekenland)

Ik zie aan je reacties dat er niets beters is dan de Euro.
Nou dan kan ik gelukwensen want dan ben je een van de weinigen die er echt profijt van heeft.
De doorsnee Nederlands gezin heeft dat namelijk niet.
Die moeten nog harder werken omdat de lasten gewoonweg groter geworden zijn.
Want met onze zuurverdiende belastingcenten moeten we de landen als Griekenland betalen.
Maar ook Spanje en Portugal of Ierland komen misschien aan de beurt.
Dat geeft een onaangenaam gevoel en dan hoeft het met de Euro en zijn landen even niet meer.
Daarom is het ook heel normaal dat men terug denkt aan de betere tijden met de Gulden.


Men zoekt inderdaad een zondebok, maar helaas in de verkeerde richting. Het duurder worden van het leven komt inderdaad doordat "we" nu ook de lasten dragen van de minder rijke landen in Europa. Maar als het gaat zoals men nog steeds hoopt dan is dit allemaal inverstering in de toekomst.

De huidige situatie kun je totaal niet wijten aan de Euro omdat een recessie altijd de koopkracht vermindert. Met welke munteenheid je ook betaald.

Maar als over 10-15 jaar alle landen die in de EU zitten hun plek hebben gevonden en sterke economieen ontwikkelen dan krijg je het weer veel beter dan dat je het ooit gehad hebt. Helaas kunnen de meeste mensen dit niet zien.

Je opmerking over dat er niets beter is dan de Euro klopt helemaal. Welk alternatief we nu ook kiezen we zullen altijd slechter af zijn dan door deze bittere pil heen bijten. En het zijn altijd de mensen wie hard werken in loondienst en 2 kinderen hebben en een hondje die het hardste worden getroffen. Maar zo werkt het systeem nou eenmaal en ook hiervoor is geen beter alternatief.

Ik geloof dat Curchill heeft gezegd dat van alle regeringsvormen Democratie de minst slechte is.

Punt is dat het enige wat iedereen kan doen is doen wat je elke dag doet. Werken, geld verdienen en uitgeven waar mogelijk. Het wordt nog een stuk slechter de komende 5 jaar, maar daarna gaat het goed komen.

De hele wereld economie zit nu in een vicieuze circel en deze kan alleen radicaal worden doorbroken. En dit is hetzelfde verhaal als het niet optijd of hard genoeg aanpakken van de landen wie nu zogenaamd debet hebben aan de lasten die mensen hebben. (Men realiseert zich niet dat geen 1 land de macht heeft om de Euro zelfstandig omver te trekken. Daarvoor is veel meer nodig en dat zie je nu. Griekenland is slechts de eerste en daardoor wijst iedereen met het beschuldigende vingertje naar dit land.) De leiders moeten deze radicale stappen nemen om de boel te voorkomen in plaats van wat men nu probeert te doen, genezen.

Daarom pompen ze miljarden in banken en hypotheek verstrekkers. Omdat ze allemaal te bang zijn om de geschiedenis in te gaan als de MP wie de koopkracht heeft gehalveerd. Allemaal te bang zijn dat de geschiedenis ze niet zal erkennen als mensen wie juist deze moedige stappen hebben ondernomen ter prefentie.

Gewoon failliet laten gaan. Dan maar 50.000 man op straat. "Maar dat kost geld aan uitkeringen en dan daalt de koopkracht nog meer!". Maar het creeert ook een vacuum welke uiteindelijk weer zal worden gevuld door een ander, stabieler en sterker bedrijf.

In plaats daarvan zoekt men allerlei alternatieven welke uiteindelijk op zullen raken omdat het nu gewoon dweilen met de kraan open is. De bel is hard aan het barsten en gelukkig maar. Dan kunnen we straks hopelijk opnieuw beginnen en staan er een paar echte leiders op die nog een stapje verder gaan dan slechts een Euro en een Dollar en een Yen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Europesche beurzen is het een bloedbad vandaag,franse banken in de problemen en het zelfde ook voor de Duitse banken,zullen wel door de franse/Duitse regering ondersteund worden anders vallen ze om.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

de keiharde Nederlandse Gulden = 0,453780216 euro zeg ik

nee nee zegt de ander, die is 0,42 euro

nee nee zegt de eerste, het is 0,453780216 euro

nee nee nee het is me enkel 0,42 euro waard

ja maar dat bedoelde ik niet en wat het je waard is interesseert me niet

nou wacht maar zegt de ander, binnen een week is die nog minder waard

 

en zo worden spelletjes gespeeld met waarden en wisselkoersen

 

zo nu heb ik weer guldens, hèhè eindelijk

ja maar zegt de ander die Harde Gulden is 0,47 euro waard

dan is je product nu dus veel te duur ten opzichte van de dollar

dan koop ik liever elders

nee nee we waren het eens geworden over de waarde zeg ik

ja ammehoela zegt de ander; ik ga elders voor goederen en diensten bekijk het maar met je dure Gulden.

 

jammer dan we hebben weer een derde crisis.

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit zo door gaat is er binnenkort geen gulden en geen euro meer met enige waarde.

Dan zijn we met z'n allen aan de bedelstaf gebracht door besluiteloosheid, gebrek aan visie en durf.

 

Citaat:
G7 blijft steken in algemeenheden

Uitgebracht op: 10 September 2011 - 08:32:11

Categorie: Economie

Bron: ANP

 

MARSEILLE (ANP) - De zeven belangrijkste industrielanden (G7) zijn het erover eens dat ,,een krachtig antwoord'' nodig is om de wereldeconomie weer op het goede spoor te krijgen. Maar concrete maatregelen leverde hun overleg in Marseille niet op. Wel constateerden zij dat de problemen zo complex zijn dat één gezamenlijk antwoord niet mogelijk is.

 

,,Wij staan voor een krachtig en gecoördineerd internationaal antwoord'', aldus de ministers van Financiën en directeuren van de centrale banken van de zeven na afloop van hun beraad.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
de keiharde Nederlandse Gulden = 0,453780216 euro zeg ik
nee nee zegt de ander, die is 0,42 euro
nee nee zegt de eerste, het is 0,453780216 euro
nee nee nee het is me enkel 0,42 euro waard
ja maar dat bedoelde ik niet en wat het je waard is interesseert me niet
nou wacht maar zegt de ander, binnen een week is die nog minder waard

en zo worden spelletjes gespeeld met waarden en wisselkoersen

zo nu heb ik weer guldens, hèhè eindelijk
ja maar zegt de ander die Harde Gulden is 0,47 euro waard
dan is je product nu dus veel te duur ten opzichte van de dollar
dan koop ik liever elders
nee nee we waren het eens geworden over de waarde zeg ik
ja ammehoela zegt de ander; ik ga elders voor goederen en diensten bekijk het maar met je dure Gulden.

jammer dan we hebben weer een derde crisis.



Ik heb nog een fles Hollandse centen staan.

Je weet maar nooit ..........

post-32357-1318262369,8789_thumb.jpg

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...