Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Psychosammie
Wat jij wil is een verenigde staten van Europa. En daar ben ik 300% tegen.



Dat kun je zijn, maar dat ga je niet tegenhouden.

USA ging ons voor. Nu Europa. Dan Azie. Dan gaan Noord en Zuid Amerika + Canada samen. Dan Europa en USA samen en uiteindelijk Azie erbij. Afrika zal er ergens tussen ook wel aansluiten en het Midden-Oosten maakt over al maximaal 50 jaar deel uit van Europa.

Als we 15.000.000.000 mensen eten willen geven zullen we wel moeten om de boel beter te reguleren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn mening zal ik nog wat duidelijker vertellen, want ik ben immers dit topic gestart.

 

De Euro op zichzelf is een prima munteenheid. De mensen die dit allemaal leiden zijn alleen niet konsekwent. De begrotingstekorten mochten niet oplopen boven volgens mij 3%. Gebeurt dus wel zonder sancties. Ze zijn zo stom geweest om niet de mogelijkheid in te bouwen iemand 'uit' de Euro te zetten, want dat kan niet. Een land moet dit zelf beslissen. Erg dom dus. Ze hebben te snel al die andere landen er bij betrokken hetgeen erg dom en naief is.

 

Om bij het naieve te blijven.

De Euro houden is naief omdat Griekenland nooit zich zal houden aan de afspraken. Ook de andere Zuid-Europese landen zullen zich uiteindelijk niet aan de voorwaarden houden omdat het volk dat in opstand komt. De cultuur daar is totaal anders.

 

We kunnen naief doen en zeggen dat de brokkenpiloten het moeten oplossen en dat niet wij dat moeten doen. Toch zal dit niet gaan gebeuren. Er komt geen stabiele Euro met al die zuidelijke landen en wij als volk mogen blijven bijdragen voor de Z-E landen. Dat wil je toch niet?

 

Dit kost miljarden en een overstap naar de gulden ook.

Maar uiteindelijk krijgen we dan een sterke munt die misschien met wat aanloop problemen uiteindelijk het wel zal redden omdat wij zelf mogen beslissen hoe onze economie er uit ziet.

 

Hoe meer Europa hoe slechter.

 

Terug naar de Gulden nu het nog kan !!

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed
Hoe meer Europa hoe slechter.

Nederland is afhankelijk van zijn import/export.
Nederland is doorvoerhaven voor het Europese achterland.
Je moet dan behoorlijk naïef zijn om te denken dat Nederland alleen beter af is.
Als er geen Euro meer zou zijn, dan is de Europese economie nog steeds niet gered en daar gaat wel onze meeste export naar toe.
Naar wie wil jij exporteren als er geen betalende klanten meer zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hoeven niet percee terug naar de OUDE Gulden. We houden gewoon de huidige Euro, dopen 'm om tot NL-Euro maar houden dezelfde biljetten en munten. Daarbij koppelen we 'm los van de algemeen gebruikte Euro. Hoeven we alleen een logootje bij te drukken op een gebied van een biljet wat niet van belang is voor aparaten die de biljetten scannen.

Hierdoor hoeven we geen aparaten om te zetten voor gebruik van een nieuwe munt.

 

Niet moeilijk doen maar even praktisch denken en het naïeve aan de kant zetten.

 

Oh ja... daarbij moeten we wel eerst die horde politici die nu in Den Haag zitten vervangen!!! Anders gaat het zeker niet lukken!

Daarvoor in de plaats moeten mensen komen die gezond boeren verstand hebben en een goede visie. Aan de hand van een goede visie kan een missie worden opgesteld over hoe NL verder wordt geholpen. Alles wat dan niet binnen die missie past of bijdraagt daaraan: niet aan meedoen!!!

 

Nog een klein ideetje... Doe dit samen met Vlaanderen. Want België lijkt inmiddels aardig op een tweedeling af te stevenen (makkelijk oordelen, als Nederlander :D).

Trek vervolgens Antwerpen en Rotterdam als één groot havengebied, over de provincie Zeeland heen. Verplaats de dijken zo dat van geheel Zeeland een havengebied gemaakt kan worden. Hebben we gelijk de allergrootste potentiële haven van de wereld die voorlopig ook geen noemenswaardige concurrent zal kennen. Het kost wat, maar moet je eens kijken wat het op gaat leveren! Ik durf te wedden dat Duitsland, de burgers, hier ook wel voor te porren zijn!

 

Ik wil iedereen ook uitnodigen om na te denken over wat je kan opnoemen als je de volgende twee vragen gaat stellen:

1- Waarom ben je trots om Europeaan te zijn?

2- Waarom ben je trots om Nederlander te zijn?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn salarisje meer dan gehalveerd zien worden bij de invoering van de euro.

de prijzen bleven hetzefde maar dan in euro,s dus alles is in korte tijd 2,2 maal duurder geworden.

en we hebben natuurlijk tientallen onderzoeken voorbij zien komen (betaalt door de invoerders van de euro)waaruit zou bliken dat de prijzen niet hoger zijn geworden. haha (wie betaalde vroeger 6 gulden voor een bloemkool?)

 

als er nu uit de euro gestapt wordt wat gebeurt er dan met je salaris?

 

reken maar dat ie weer gehalveerd zal worden.

 

Zodra, het door ons gekozen bestuur geld kan verdienen met het invoeren van wat dan ook (nieuwe florein)en ons als burgers de rekening kan laten betalen en er zelf beter van wordt dan wordt het morgen ingevoerd.

 

Je kunt zeggen wat je wilt maar die visie is er wel!

 

Groeten Erik

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed
Nou mijn mening zal ik nog wat duidelijker vertellen, want ik ben immers dit topic gestart.

De Euro op zichzelf is een prima munteenheid. De mensen die dit allemaal leiden zijn alleen niet konsekwent. De begrotingstekorten mochten niet oplopen boven volgens mij 3%. Gebeurt dus wel zonder sancties. Ze zijn zo stom geweest om niet de mogelijkheid in te bouwen iemand 'uit' de Euro te zetten, want dat kan niet. Een land moet dit zelf beslissen. Erg dom dus. Ze hebben te snel al die andere landen er bij betrokken hetgeen erg dom en naief is.

Om bij het naieve te blijven.
De Euro houden is naief omdat Griekenland nooit zich zal houden aan de afspraken. Ook de andere Zuid-Europese landen zullen zich uiteindelijk niet aan de voorwaarden houden omdat het volk dat in opstand komt. De cultuur daar is totaal anders.

We kunnen naief doen en zeggen dat de brokkenpiloten het moeten oplossen en dat niet wij dat moeten doen. Toch zal dit niet gaan gebeuren. Er komt geen stabiele Euro met al die zuidelijke landen en wij als volk mogen blijven bijdragen voor de Z-E landen. Dat wil je toch niet?

Dit kost miljarden en een overstap naar de gulden ook.
Maar uiteindelijk krijgen we dan een sterke munt die misschien met wat aanloop problemen uiteindelijk het wel zal redden omdat wij zelf mogen beslissen hoe onze economie er uit ziet.

Hoe meer Europa hoe slechter.

Terug naar de Gulden nu het nog kan !!


Ook wereld draait door gekeken? smile

Je kan niet terug naar de Gulden, dan zijn we binnen een jaar failliet. Waarom denk je dat Turkije de Lira op 2.5 Lira per Euro houdt momenteel? Lekker goedkoop tomaatjes kopen en Turkije maar exporteren...

De Euro redt het wel. Men vergeet eventjes dat in de afgelopen 30 jaar er nauwelijks recessies zijn geweest zoals nu. De Gulden had het niet zo zwaar en er was geen strijd. Alles zat vast aan de Dollar.

Denk je echt dat de gulden nu nog steeds een gulden waard zou zijn?

Origineel bericht van: Erik S.
Ik heb mijn salarisje meer dan gehalveerd zien worden bij de invoering van de euro.
de prijzen bleven hetzefde maar dan in euro,s dus alles is in korte tijd 2,2 maal duurder geworden.
en we hebben natuurlijk tientallen onderzoeken voorbij zien komen (betaalt door de invoerders van de euro)waaruit zou bliken dat de prijzen niet hoger zijn geworden. haha (wie betaalde vroeger 6 gulden voor een bloemkool?)

als er nu uit de euro gestapt wordt wat gebeurt er dan met je salaris?

reken maar dat ie weer gehalveerd zal worden.

Zodra, het door ons gekozen bestuur geld kan verdienen met het invoeren van wat dan ook (nieuwe florein)en ons als burgers de rekening kan laten betalen en er zelf beter van wordt dan wordt het morgen ingevoerd.

Je kunt zeggen wat je wilt maar die visie is er wel!

Groeten Erik


Wat een onzin. De prijzen zijn allemaal rustig ingevoerd. Eerst stonden de euro's er al naast en later is dit gewoon overgegaan aan de hand van de koers. Toen is men rusting gaan afronden en is het misschien ietsjes duurder geworden.

Men vergeet ook snel dat de salarissen nu veel hoger liggen dan 15 jaar geleden. Waar je "vroeger" voor 1500 gulden per maand voor stond te werken doe je nu voor 2000 euro. Ik was 22, ongeschoold en had een jaar na de invoering van de euro 1350 euro netto per maand. Reken eens uit wat voor salaris dat was in Guldens?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijzen klopt helemaal niets van.

Die prijzen die genoemd worden zijn misschien van 1990 maar zeker niet van vlak voor de invoering van de Euro.

De sociale huren zijn wettelijk beschermd er kunnen geen 20%/jaar stijgen.

De maximale huursverhoging is hooguit normaal +/- 3%.

De rest klopt ook niks van.

 

Bijvoorbeeld het pilsje kostte in 2001 in mijn k**dorp al FL3,-(ipv 2) en dat werd op 1jan 2002 €1,37 en snel daarna €1,40.

De bron zal dan ook waarschijnlijk niet Tros Radar zijn maar één van een geëmotioneerde forumbezoeker van Radar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een geweldig goed idee, we gaan weer onze eigen munteenheden invoeren. Wat dat oplevert kun je wel zien bij het overzicht van de wisselkoersen. Stel je koopt voor €100 Deense kronen, en direct daarna verkoop je ze weer voor Euro's. Wat krijg je dan terug? Wel €80, je maakt maar €20 verlies. Kniesoor die daar op let.

 

Dus we gaan dat door heel Europa weer doen, dan kun je wel nagaan wat dat oplevert. Enorme winsten voor ons door al die koersverliezen, of begrijp ik iets niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Enorme winsten voor ons door al die koersverliezen, of begrijp ik iets niet??

Ik kan me nog een Klokhuis uitzending herinneren waar ze met 100 gulden(!) begonnen en alle
grenzen van Europa overgingen, en alleen maar wisselkoersen geld betaalden bij iedere grens.
Ze kwamen zonder ook maar iets gekocht te hebben met 25 gulden terug.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even in de geschiedenis terug te gaan:

 

Al jaren voor de invoering van de Euro hadden we vaste wisselkoersen. Binnen Europa werd gerekend met de ECU, de European Currency Unit. De Euro bestaat dus feitelijk al veel langer, alleen heette hij toen ECU en bestonden er geen muntjes en bankbiljetten. Hoorden we dar iemand over? Nee, want dat snapten we toch niet dus er was niks aan de hand. Maar toen we de muntjes en biljetten kregen, ja toen veranderde alles?!?

 

En welke landen lapten de 3% regel ook al weer als eerste aan hun laars? Jawel, Duitsland en Frankrijk, niet Griekenland, Spanje, of Portugal.

 

En welk land wil nu als eerste in de grondwet vastleggen dat de begroting sluitend moet zijn? Spanje.

 

De (rechtse) Griekse regering heeft indertijd de kluit belazerd, en wel met veel hulp van een grote Amerikaanse bank. De huidige (linkse) regering zit nu met de gebakken peren.

 

In Ierland had de regering de begroting op orde. Alleen moest diezelfde regering daar met tientallen miljarden de banken redden. De huidige Nederlands directeur van de grootste bank zei dat hij nog nooit zo'n amateuristisch zooitje had gezien als bij die bank.

 

In Nederland deden we dat veel beter. De ABN bijvoorbeeld is een lichtend voorbeeld. Die bank werd indertijd opgebroken, en de Royal Bank of Schotland kreeg de Amerikaanse belangen van de ABN. Dat was pas goed spul, allemaal rommelhypotheken! Puur gif, en de RBS ging zowat failliet. Wie kon er voor opdraaien? De Engelse belasting betaler. Wat denk je dat er gebeurd zou zijn als die rommel nog steeds bij de ABN gehoord had toen de pleuris uitbrak? Wie zou dan de miljarden opgebracht moeten hebben?

 

Kortom, de zaken liggen echt wel wat gecompliceerder als sommigen het willen doen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het verhaal van wisselkosten...

Het klopt dat je bij het wisselen van geld een soort van marge betaalt, in de 2 richtingen (aankoop en verkoop). Maar... heeft er al eens iemand stilgestaan dat we nu met zijn allen ALTIJD bankkosten betalen? Vroeger had je bij veel banken, waaronder de Postbank, waar ik klant was, een gratis salarisrekening, gratis pinpas, gratis girokaarten die je portvrij in gratis enveloppen kon versturen... Wisselde je geld om of maakte je geld over naar een buitenlandse rekening betaalde je daar een bepaald bedrag voor. Je kon/kan overigens ook een bankrekening openen in Duitsland als je veel handelt in dat land, waardoor de kosten weer stukken kleiner worden. Nu, betaalt iedereen fors voor zijn bankrekening... zelfs als je nooit geld overmaakt naar een niet-nederlandse rekening... iedereen betaalt. Bij navraag bij de Postbank/ING blijkt dat dit nodig is.... want transacties in de eu zijn nu "gratis", en wie gaat dat betalen??? juist..... de klant, ook de klant die geen gebruik maakt van de dienst. Hahahahaha.....

In ben benieuwd wanneer de Euro in zijn huidige vorm omvalt. Ze zullen het lijden waarschijnlijk wel erg lang rekken, en er miljarden in pompen... begrijpelijk, niemand wil op zijn bek gaan... maar reken maar dat de gewone burger voor de rekening op zal draaien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...