Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten

Daarom wordt het tijd dat ik maar moet gaan verhuizen naar Zwitserland of ons broederland Zuid-Afrika. Heerlijk lijkt me dat. Geen Euro gezeur meer.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sverige
Maar... heeft er al eens iemand stilgestaan dat we nu met zijn allen ALTIJD bankkosten betalen? Vroeger had je bij veel banken, waaronder de Postbank, waar ik klant was, een gratis salarisrekening, gratis pinpas, gratis girokaarten die je portvrij in gratis enveloppen kon versturen...


Dat klopt, en daarmee waren we een uitzondering in de hele wereld. In alle andere landen moest je altijd al betalen. En natuurlijk moesten die kosten ergens vandaan komen, want de bank had die kosten wel. Dus onze spaarrente was misschien wat lager dan eigenlijk had gemoeten. Overboekingen zijn bij ons nog steeds gratis, niet in het buitenland. Iedere Europese consument betaalt voor Europese overboekingen hetzelfde als voor nationale overboekingen, en dat is heel goed voor de handel. Als ik in Duitsland iets bestel voor €30, en ik zou €10 bankkosten moeten betalen, zou me dat niet tegen houden? Sommige bedrijven rekenen nog steeds bezopen portokosten, maar je moet eens zien hoeveel Europese consumenten tegenwoordig over de grens bestellen. Van al mijn internet aankopen is zeker de helft in het Europese buitenland. We hebben hier een prima functionerend Europees bankstelsel, met voor iedere consument een Europees banknummer. In Amerika sturen ze elkaar nog steeds cheques met de post.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De munt gaat zeker omvallen! Het wordt zometeen gewoon niet meer houdbaar.

Hoe moet het met Italië die moeten ook zwaar bezuinigen. Als het volk het er in dat land niet mee eens is, is de stakingsbereidheid zo groot dat het hele land wordt stilgelegd. (Zouden we hier nog wat van kunnen leren. Wij slikken alles als makke lammetjes!)

 

Het komt er op neer, globaal, Noord-Europa moet dokken om Zuid-Europa te financieren. Daar heeft Noord-Europa gewoon de middelen niet voor, zeker niet in deze tijd. Daarnaast wil 95% van de Noord-Europese bevoling dat niet.

 

Aan de andere kant moet Zuid-Europa drastisch gaan bezuinigen, ten koste van de bevolking om tegemoet te komen aan Noord-Europa, dat kan ook niet van ze worden verwacht. De Zuid-Europese bevolking wil dat ook niet.

 

Kortom als we zo doorgaan stevenen we in geheel Europa af op een enorme tweedeling waarin beide partijen met het vingertje naar elkaar wijzen.

 

Een muntunie vergt:

- vertrouwen

- enorme tegenwaarde in goud (die niet gebruikt moet worden om schulden af te lossen)

- gelijkwaardige financiële en economische situaties bij de betrokken landen

- strakke regels en voorwaarden (die ook worden nageleefd)

 

(Wat ontbrak er bij de invoering van de Euro???)

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar de Zweedse kroon tegenover de euro... je ziet dat de euro steeds minder waard wordt... (vergelijken is altijd moeilijk, jij haalt de dollar erbij, ik de kroon... laat ons wel wezen dat de Amerikanen nou niet gelijk het goede voorbeeld van monetair beleid geven)

 

8Yc401Li9p.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

De sterke eurolanden die zich aan de regels houden
zijn nu de dupe van landen die de kluit belazerd hebben.
Griekenland en Italië,zo corrupt als de pest,
en wij daar ons zuurverdiende geld heen pompen
ten koste van de belastingbetalende burger
die niet eens is gevraagd of die euro er moest komen.
Nu die euro er eenmaal is,is er geen weg meer terug
zonder dat daar de normale burger financieel bij uitgekleed wordt.

Nee,die euro moet blijven,dat is voor ons de minst kwade optie.
Griekenland gaat ons sowieso geld kosten,of ze nou failliet gaan of dat we ons laatste geld daarheen pompen.



Dat de boel in die zuidelijke landen corrupt is weten WIJ al jaren.Het is alleen zo jammer dat onze volksvertegenwoordigers dat niet weten,of niet willen weten.
Nu word er gesproken over sancties tegen landen die zich niet aan de regels houden.Dit zal resulteren in forse boetes.Dit zal ook betekenen dat wij er dan gewoon meer geld heen moeten brengen want ze kunnen het nu al niet terug betalen.

Nee als je dit hard wil spelen moet je de landen die de boel belazeren ook hard aan pakken en aan hen de keus laten of de regels respecteren of terug naar je eigen muntje.Dan hebben we nu een strop dat het geld wat we er in hebben gestopt nooit meer terug komt.Maar ieder weldenkend mens en ook de volks vertegenwoordigers weten toch dat we het nu ook niet meer terug krijgen.Hoe lang moeten we in die bodem loze putten blijven storten?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Dat de boel in die zuidelijke landen corrupt is weten WIJ al jaren.Het is alleen zo jammer dat onze volksvertegenwoordigers dat niet weten,of niet willen weten.
Nu word er gesproken over sancties tegen landen die zich niet aan de regels houden.Dit zal resulteren in forse boetes.Dit zal ook betekenen dat wij er dan gewoon meer geld heen moeten brengen want ze kunnen het nu al niet terug betalen.

Nee als je dit hard wil spelen moet je de landen die de boel belazeren ook hard aan pakken en aan hen de keus laten of de regels respecteren of terug naar je eigen muntje.Dan hebben we nu een strop dat het geld wat we er in hebben gestopt nooit meer terug komt.Maar ieder weldenkend mens en ook de volks vertegenwoordigers weten toch dat we het nu ook niet meer terug krijgen.Hoe lang moeten we in die bodem loze putten blijven storten?


Het probleem is dat in die landen men ook op Shell brandstof rijdt. En Phillips lampen gebruikt. En ongetwijfeld Nederlands koeienvlees en graan gebruikt. Heb ik het nog niet eens over de kaas en de bloemen.

Als het zo simpel zou zijn geweest, was het allang gedaan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"" koopt nu US$1,40 voor €1""

 

Neje, voor 1E krijg je 1.4US $

 

En de Austr ekonomie staat inderdaad beter voor dan de Europese, en ook de schuldenlast van Austr is beduidend kleiner dan de Europ!

 

Onze EU bewindslieden hebben geld uitgegeven dat er NIET WAS!

Bush heeft 2 oorlogen gestart en heeft de belastingen voor de rijken verlaagd...

Je moet het maar doen hé!

Maar anderen betalen het gelach...

Obama zit ermee opgeschept, en de chinezen (en de rest van de wereld) zitten vol met waardeloze dollars, en ze kunnen ze niet op de markt gooien of de $ is niks meer waard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem.Als je iets op wilt lossen zullen er harde maatregelen genomen moeten worden.Dit is gewoon een beetje aan rommelen en vooral proberen om iedereen te vriend te houden.Een ieder kan zien dat deze softe maatregelen helemaal geen vruchten af werpen en ook nooit af zullen werpen.Er is 1 manier......uithuilen en opnieuw beginnen.Dit is de enige manier om hier in de toekomst sterker uit te komen.Op deze manier zadelen we ons nageslacht met een failliete puinhoop op.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Democratieën falen omdat ook politici tegen hun kiezers liegen. Het verschil tussen beide regimes is dat kiezers hun leugenaars kunnen wegstemmen.


In Absurdistan?
Is het daar niet zo dat men de kiezers die niet op de leugenaars stemmen buitenspel zet? (wegstemt!)

:D :D :D :D :D

Eddy Vl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uf-Topic

 

Origineel bericht van: Earthfinder
Nog een klein ideetje... Doe dit samen met Vlaanderen. Want België lijkt inmiddels aardig op een tweedeling af te stevenen (makkelijk oordelen, als Nederlander :D).

Trek vervolgens Antwerpen en Rotterdam als één groot havengebied, over de provincie Zeeland heen. Verplaats de dijken zo dat van geheel Zeeland een havengebied gemaakt kan worden. Hebben we gelijk de allergrootste potentiële haven van de wereld die voorlopig ook geen noemenswaardige concurrent zal kennen. Het kost wat, maar moet je eens kijken wat het op gaat leveren!

 

Citaat:
(makkelijk oordelen, als Nederlander :D).

Als iemand uit een land waar de pers zich informeert over Vlaanderen bij "La Libre Belgique" en "La Derniere Heure" ("De Telegraaf" dus) dergelijke conclusie's trekt, dan moet ik je hiervoor bewonderen...

 

De tweedeling zullen ze voorlopig wel tegenhouden, maar uiteindelijk zal ze er onder een bepaalde vorm toch komen.

 

Het idee dat jij opgeeft is tot nu toe de grootste struikelblok geweest, waarvoor Nederland Vlanderen de rug heeft toegekeerd: nl de concurrentie tussen Rotterdam en Antwerpen/Zeebrugge. Maar als er meer Nederlanders jouw mening zouden hebben (maar ook meer Vlamigen) dan worden beide daar beter van, voorzeker in Europa.

 

Neem als voorbeeld dan maar Canal Digital en TVV: als we optreden als één "taalgebied" kunnen we ALLE zenders in één pot gooien en heeft iedereen meer zenders...

 

Groeten

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder


Nog een klein ideetje... Doe dit samen met Vlaanderen. Want België lijkt inmiddels aardig op een tweedeling af te stevenen (makkelijk oordelen, als Nederlander :D).
Trek vervolgens Antwerpen en Rotterdam als één groot havengebied, over de provincie Zeeland heen. Verplaats de dijken zo dat van geheel Zeeland een havengebied gemaakt kan worden. Hebben we gelijk de allergrootste potentiële haven van de wereld die voorlopig ook geen noemenswaardige concurrent zal kennen. Het kost wat, maar moet je eens kijken wat het op gaat leveren! Ik durf te wedden dat Duitsland, de burgers, hier ook wel voor te porren zijn!



De fusie tussen de Fortis en ABN Amro heeft wel laten zien dat de cultuurverschillen tussen Belgie en Nederland te groot zijn. Dit was een reden waarom alles mislukte.
Sindsdien is het mij duidelijk geworden dat een fusie van Nederland met Vlaanderen uitgesloten is. Het is niets voor niets dat Belgie/Vlaanderen zich in 1830 heeft losgemaakt van de Nederland of wel de Noordelijke Nederlanden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Het is niets voor niets dat Belgie/Vlaanderen zich in 1830 heeft losgemaakt van de Nederland of wel de Noordelijke Nederlanden.


Ik weet niet of die afsplitsing wellicht meer door de Walen als door de Vlamingen geïnitieerd is. Vergeet niet dat de Walen zo'n 150 jaar België feitelijk overheerst hebben. Als je Vlaams sprak werd je beschouwd als een achterlijke boer. Walen spraken zo goed als nooit Vlaams, alhoewel dat wel anders is bij de jongere generatie naar ik begrepen is. Hoe het ook ook zij, die 150 jaar hebben hun sporen achtergelaten bij de Vlamingen, en dat komt nu tot uiting. Ik hoop oprecht voor onze Belgische vrienden dat er aan de huidige situatie gauw een eind komt, want het is natuurlijk een zotte vertoning dat de hoofdstad van een steeds meer naar elkaar toe groeiend Europa in een land ligt dat zodanig intern verscheurd is dat het geen regering meer kan vormen.

Er zijn overigens recent een aantal belangrijke Belgische politici geweest die gezegd hebben dat die afsplitsing in 1830 achteraf niet zo'n goed idee was. Het lijkt mij echter niet echt waarschijnlijk dat we die "historische vergissing" op dit moment ongedaan kunnen maken, nog helemaal afgezien van de vraag of iedereen dat zou willen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...