Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten

Ik denk dat wij niet naar het Gulden tijdperk moeten gaan. We moeten naar een Noord en Zuid Euro gaan. En in de verre toekomst wellicht weer 1 euro. Denk dat het zelf een goede zaak zou zijn om bijvoorbeeld in Vlaams gebied de Noord Euro in te voeren en in het Waals gebied de Zuid Euro en in het Hoofdstedelijk gebied beiden. Bij de Noord Euro denk ik aan landen als Nederland, Duitsland, Finland, Estland. De Zuid Euro de overige Eurolanden.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: vincent1971
Ik denk dat wij niet naar het Gulden tijdperk moeten gaan. We moeten naar een Noord en Zuid Euro gaan. En in de verre toekomst wellicht weer 1 euro. Denk dat het zelf een goede zaak zou zijn om bijvoorbeeld in Vlaams gebied de Noord Euro in te voeren en in het Waals gebied de Zuid Euro en in het Hoofdstedelijk gebied beiden. Bij de Noord Euro denk ik aan landen als Nederland, Duitsland, Finland, Estland. De Zuid Euro de overige Eurolanden.


Dus wanneer het moeilijk gaat laat ze maar zakken en wanneer het straks weer beter gaat dan mogen ze er weer bij... fijne mentaliteit zo.

Vergeet niet dat het een kleine elite is wie (ook) in deze landen de boel beslissen en het overgrote deel van de bevolking er de dupe van is. En die mensen wil je nu in hun hemd laten staan.

Wat denk je dan dat er gebeurt als het straks goed gaat met die landen? Denk je echt dat die dan nog willen aansluiten? Of wanneer het slecht met ons gaat? Dat ze ook maar een vinger uitsteken?

Buiten dat dit voor beide munten een doodsteek zou zijn.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: vincent1971
Ik denk dat wij niet naar het Gulden tijdperk moeten gaan. We moeten naar een Noord en Zuid Euro gaan. En in de verre toekomst wellicht weer 1 euro. Denk dat het zelf een goede zaak zou zijn om bijvoorbeeld in Vlaams gebied de Noord Euro in te voeren en in het Waals gebied de Zuid Euro en in het Hoofdstedelijk gebied beiden. Bij de Noord Euro denk ik aan landen als Nederland, Duitsland, Finland, Estland. De Zuid Euro de overige Eurolanden.


Dus wanneer het moeilijk gaat laat ze maar zakken en wanneer het straks weer beter gaat dan mogen ze er weer bij... fijne mentaliteit zo.

Vergeet niet dat het een kleine elite is wie (ook) in deze landen de boel beslissen en het overgrote deel van de bevolking er de dupe van is. En die mensen wil je nu in hun hemd laten staan.

Wat denk je dan dat er gebeurt als het straks goed gaat met die landen? Denk je echt dat die dan nog willen aansluiten? Of wanneer het slecht met ons gaat? Dat ze ook maar een vinger uitsteken?

Buiten dat dit voor beide munten een doodsteek zou zijn.


Gezien de schulden van bijvoorbeeld Griekenland kan dat land er op zijn eentje nooit meer erboven komen. Dus vraag me af of het in de huidige opzet ooit goed komt met Griekenland. Aangezien er (in het zuiden) veel landen Grieks staatspapier hebben krijg je een sneeuwbal effect. Je kan beter voor de sneeuwbal lopen dan erachter.
Het is niet alleen de kleine elite. De communistische vakbond bijvoorbeeld in Griekenland is erg sterk. Hoeveel verdient een treinmachinist en wanneer kan die met pensioen daar en hoeveel draagt die af aan belastingen?
Hoe solidair wil je dan nog zijn? Ik voor mij kies liever voor een sterke eenheid i.p.v. allerlei zwakke broeders steunen. Dat je straks zelf aan de grond zit.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat er zeer zwaar weer opkomst is.

Omdat de IMF/ECB een extra vergadering heeft geplant a.s vrijdag,i.v.m Griekenland en andere zuidelijke Europese landen en dat ziet er niet goed uit voor Europa/VS en de rest van de wereld.

Morgen gaat de paniek verder,die al lang in markt zit,ikhou mijn hart vast.!voor wat nog komen zal.Financiele in een storting is een mogelijkheid!

In mijn land Ireland is een hypotheek gat nu 10 miljard euro.was eerst 6 miljard.

Ze zullen binnenkort weer om een 2de financiele steun vragen bij de ECB denk ik ,anders vallen er hier banken om....

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op de vraag van de topicstarter terug te komen, JA ik had graag de vertrouwde Gulden weer terug.

Als het kan morgen al de euro opheffen.

Het mooiste was als elk land weer zijn eigen valuta weer invoert.

Geen gedonder meer, want mij heeft de Euro geen moer opgeleverd.

Het enige voordeel was als je in een euroland op vakantie ging.

Dat was het dan ook wel.

Wil ik een auto invoeren uit het buitenland hebben de 'open grenzen' totaal geen waarde voor me.

Ik betaal me nog steeds krom voor de belasting.

Dat was voor de euro ook al dus laat maar vallen die munt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Allemaal paniekzaaierij wat ons staat te wachten
als we zouden stoppen met de euro.
Wie zijn er beter geworden van de euro?
De normale in loondienst werkende mensen iig niet.
Deze zagen hun vrij besteedbare inkomen steeds verder dalen.


Helemaal mee eens Gerard.
De paniekzaaierij,dat het ons veel geld gaat kosten,komt alleen bij de banken en multinationals vandaan.

Inderdaad zal het die veel geld gaan kosten.Maar over de jaren dat ze veel geld aan die landen hebben verdient hoor ik niemand.Ja het is moeilijk om de verdiensten tegen de verliezen af te gaan strepen omdat de verdiensten reeds zijn verdeeld onder de aandeelhouders.

Als de kleine ondernemer een strop heeft valt dit onder het ondernemers risico.
Dit zou zeker ook voor de grote ondernemers en multinationals moeten gelden.Maar nee dan moet iedere burger bij springen om de schade voor de grote jongens zo veel mogelijk te beperken.
De voorvechters om de eurolanden met financiele injecties te redden zijn niet anders dan marionetten van deze kapitalisten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grieken zijn niet meer te redden,dat is het begin van het einde van de eurozone,je krijgt uiteindelijk toch een tweedeling.als de italianen het niet redden met hun grote economie is het dweilen met de kraan open.wij kunnen dan wel overstappen op de gulden of Dmark,maar de miljarden moeten wij uiteindelijk toch ophoesten.

deze ramp hebben wij te danken aan bepaalde partijkopstukken

die zich hebben laten omkopen door de amerikanen,het had niet veel gescheeld of we hadden de turken er ook nog bij gehad.

de amerikaanse druk om de turken in de eeg op te nemen was achter de schermen groot.de turken weten nu dat ze er toch niet

bijkomen,dus ze gaan nu hun eigen politiek bepalen,kijk maar naar de afgelopen dagen.

Het word tijd voor een waarheidscommisie die deze ramp gaat uitzoeken,en dat deze corrupte figuren de bak in vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij zijn gewoon opgelicht geworden met de euro en de eu

 

1.bij invoering euro koste een euro fl 2.10 later kwam uit dat

de waarde van de gulden 10% te laag vast gesteld was dus

10% spaarcenten weg en permanent 10% loonsverlaging

 

De staat vaart er natuurlijk goed bij n.l. 10% minder staatsschuld.

 

2.x % van staats inkomen gaat naar de eu kas en dat geld wordt

uitgegeven aan noodgebieden binnen eu zoals voormalige ddr

greikenland spanje italie bulgarije romenie enz ,een heel

klein deel gaat terug naar nederland.

 

3. het wordt ieder jaar moeilijker de bijdragen aan de eu

te betalen dus wat doet de staat "bezuinigen" en wie moet

bezuinigen de burger maan niet de staat.

 

situatie nu euro is nu 1 gulden waard bij een inflatie van

25% over 10 jaar wil dat zeggen dat de burger 35 % minder

heeft dat in 2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
dat deze corrupte figuren de bak in vliegen.


Haha,geloof je dat zelf?

Kan me nog goed een half jankende Scheringa voor de geest halen
waarin hij zielig vertelde alles kwijt te zijn.
Nu heeft ie opeens een nieuw (dubieus) bedrijf gestart.
Terwijl nog talloze mensen hun geld echt kwijt zijn.

Wat ik hiermee bedoel is dat zulk soort gasten nooit de bak ij vliegen
want met geld kun je alles "regelen".


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen hou toch op met dat domme geleuter. Terug gaan naar de oude munteenheden dan wel naar een Neuro en een Zeuro zou in de praktijk de totale ineenstorting van 's werelds grootste economie betekenen (de Europese dus). Alle landen met grote reserves in Euro's zouden ieder vertrouwen in de Europese economieën verliezen, en terecht. Als je denkt dat het alleen maar een omwisselen van muntjes en biljetten is, denk dan nog eens beter na. De economieën van alle EU landen zijn volledig met elkaar verweven, Nederland wordt wel eens een onafhankelijk Duits Bundesland genoemd zo sterk zijn we van Duitsland afhankelijk. We zullen door de zure appel moeten heen bijten en maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat de landen uit de Eurozone zich inderdaad aan de regels houden die indertijd zijn afgesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Terug gaan naar de oude munteenheden dan wel naar een Neuro en een Zeuro zou in de praktijk de totale ineenstorting van 's werelds grootste economie betekenen (de Europese dus).

Dat gaat nu ook gebeuren als we als makke schapen hiermee doorgaan.

Citaat:
We zullen door de zure appel moeten heen bijten en maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat de landen uit de Eurozone zich inderdaad aan de regels houden die indertijd zijn afgesproken.

Haha,dat heb ik de laatste jaren vaker gehoord.
Eerst het zure,dan het zoet.

en dat zoete brengen we vrolijk weg naar zuidoost europa.
daar zijn ze ons dankbaar voor het verkwanselen
van onze eigen zuur verdiende welvaart.

Onthoud goed dat deze landen een totaal andere mentaliteit hebben dan wij.
Het is een heel ander soort mensen.
Dat is geen verwijt hoor,maar gewoon een feit.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Dus wanneer het moeilijk gaat laat ze maar zakken en wanneer het straks weer beter gaat dan mogen ze er weer bij... fijne mentaliteit zo.


Toen Spanje, Portugal, Ierland en Griekenland bij de EU gekomen zijn was het al geweten dat ze niet van plan waren om bij te dragen aan de EU, maar het enige wat ze wilden waren de landbouwsubsidies, de zogenaamde vetpotten van "Brussel".

Ik vond dat toen reeds geen ... fijne mentaliteit.

Op zich vind ik de Euro wel goed, maar als ik zie wat de politici er van gemaakt hebben, dan vind ik dat ze ferm overbetaald worden voor zoveel onkunde.

Eddy Vl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Dat gaat nu ook gebeuren als we als makke schapen hiermee doorgaan.


Hou op. Die hele Griekse economie stelt geen zak voor in vergelijking met de rest van Europa. Het lijken enorme bedragen, maar feitelijk is het niet veel voor Europa. Het gezeik er rond omheen richt meer schade aan dan dan het lenen van die bedragen.

Citaat:
Citaat:
We zullen door de zure appel moeten heen bijten en maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat de landen uit de Eurozone zich inderdaad aan de regels houden die indertijd zijn afgesproken.

Haha,dat heb ik de laatste jaren vaker gehoord.
Eerst het zure,dan het zoet.


Waarbij je gemakshalve over het hoofd ziet dat nergens ter wereld dit soort afspraken ooit gemaakt zijn. Nog nooit heeft een land geprobeerd vast te leggen wat het maximale begrotingstekort mag zijn. Spanje gaat nu nog verder door grondwettelijk vast te leggen dat de begroting in evenwicht moet zijn. Heb jij al van een Nederlands politicus zo'n voorstel gezien? Ik niet.

Citaat:
en dat zoete brengen we vrolijk weg naar zuidoost europa. daar zijn ze ons dankbaar voor het verkwanselen van onze eigen zuur verdiende welvaart.


Schei uit. De grootste shit die we op dit moment hebben is veroorzaakt door onze eigen banken en de Amerikaanse banken. In Spanje en Ierland zijn het niet de regeringen geweest maar de private sector, in de vorm van bouwbedrijven en banken. De regeringen konden er voor opdraaien.

Citaat:
Onthoud goed dat deze landen een totaal andere mentaliteit hebben dan wij. Het is een heel ander soort mensen.
Dat is geen verwijt hoor,maar gewoon een feit.


Alsof de roofridders van onze eigen banken zoveel beter zijn, laat me niet lachen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Mensen hou toch op met dat domme geleuter. Terug gaan naar de oude munteenheden dan wel naar een Neuro en een Zeuro zou in de praktijk de totale ineenstorting van 's werelds grootste economie betekenen (de Europese dus). Alle landen met grote reserves in Euro's zouden ieder vertrouwen in de Europese economieën verliezen, en terecht. Als je denkt dat het alleen maar een omwisselen van muntjes en biljetten is, denk dan nog eens beter na. De economieën van alle EU landen zijn volledig met elkaar verweven, Nederland wordt wel eens een onafhankelijk Duits Bundesland genoemd zo sterk zijn we van Duitsland afhankelijk. We zullen door de zure appel moeten heen bijten en maatregelen moeten nemen om er voor te zorgen dat de landen uit de Eurozone zich inderdaad aan de regels houden die indertijd zijn afgesproken.


En waarom is dit dom geleuter?Omdat er op deze wereld ook nog mensen rond lopen die een andere mening zijn toegedaan?
De tijd zal het leren wie het bij het rechte eind heeft en ga nu niet meteen de mensen die een andere mening over dit probleem hebben voor dom uit maken.Deze mensen gunnen jou ook je mening.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...