Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: likus
En het gaat economisch gewoon niet echt goed, door meerdere redenen, maar niet alles herleidbaar naar de munteenheid euro.
Ook onder de gulden was er overigens al een koppeling naar de andere munteenheden binnen de unie.

En ook nu hebben we actieve koppelingen naar andere munteenheden zoals bijvoorbeeld de Deense kroon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kijk, op een garantie op het spaargeld, daar kan ik op inkomen, maar een garantie voor beursspeculatie?

 

Oh ja, de Eddy Vl Bank is zojuist failliet gegaan (eigenlijk al langer...) Wanneer mag ik ontvangen? :D

 

En als je Griekenland geld toestopt, dan los je het probleem niet op zonder dat men in Griekenland bereid is om zijn verantwoordelijkheid te nemen. De EU moet een aantal maatregelen opleggen, en ook nazien of ze uitgevoerd worden. De vraag is kan dit wel?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Griekenland voert extra belasting in

Laatste update: 11 september 2011 16:18 info.


THESSALONIKI - Griekenland gaat een nieuwe belasting op onroerend goed invoeren.

Foto: ANP

De heffing die zondag werd aangekondigd door minister van Financiën Evangelos Venizelos wordt voor de duur van 2 jaar ingevoerd.

De Griekse regering hoopt er zo alsnog in te slagen om haar doelstelling voor het begrotingstekort te halen. Hiervoor is dit jaar 2 miljard euro aan extra inkomsten nodig.





Venizelos verwacht dat als rentebetalingen niet worden meegenomen, Griekenland volgend jaar een begrotingsoverschot zal hebben.



Makelaars


De maatregel kon meteen op kritiek rekenen van Griekse makelaars. ''Belasting heffen op onroerend goed is een makkelijke manier om inkomsten op te halen. Maar de onroerendgoedmarkt kan niet nog meer belastingen dragen'', aldus het hoofd van de Atheense makelaarsvereniging.

Eerder hebben inspecteurs van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) al aangegeven dat Griekenland belastingverhogingen zou moeten vermijden. Het land zou zich moeten richten op structurele hervormingen en bezuinigingen om de overheidsfinanciën op orde te krijgen.


Bron:nu.nl

Ze proberen het tenminste. Je kan hoog of laag springen. We zitten met zijn allen in dit schuitje. En terug naar de Gulden willen is gewoon proberen weg te lopen voor je verantwoording naar elkaar toe. Buiten het feit dat je jezelf er alleen maar de das ermee omdoet, maar ik ben bang dat we hier nog 3 weken over door kunnen schrijven en dat de voorstanders hiervoor het dan nog niet snappen.

We kunnen trouwens een voorbeeld aan de Grieken nemen. Toen Istanbul door een enorme aardbeving werd getroffen wie stond er toen een dag later op het vliegveld met soldaten en machines om te helpen? Precies, hun "aartsvijand", de Grieken.

Het is nu eenmaal allemaal niet zo simpel dat 'terug naar de Gulden en alles is opgelost'. Zo werkt niets in deze wereld en dit ook niet. Als het zo zou werken dan waren we allemaal rijk, knap en intelligent.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL
En als je Griekenland geld toestopt, dan los je het probleem niet op zonder dat men in Griekenland bereid is om zijn verantwoordelijkheid te nemen. De EU moet een aantal maatregelen opleggen, en ook nazien of ze uitgevoerd worden. De vraag is kan dit wel?

Eddy Vl


Kijk daar heb je nu helemaal gelijk in. Een krachtiger EU bestuur dat niet meer van unanieme beslissingen afhankelijk is was indertijd voorzien in de Europese grondwet, evenals meer bevoegdheden voor het Europarlement. Maar ja die grondwet hebben we indertijd weggestemd om de regering een hak te zetten. Waar het referendum feitelijk over ging deed niet ter zake, als we de regering maar konden pesten. Dat is toen wel duidelijk geworden uit enquetes. En daarom kan het nu gebeuren dat de hele EU gegijzeld wordt door een afspraak in het Finse regeerakkoord met één of ander obscuur populistisch Fins partijtje.

Ik heb niet de indruk dat de huidige Griekse regering onwillig is, maar het probleem groeit ze duidelijk boven het hoofd. De hulp die ze nu krijgen is ook zo halfbakken. Ze kunnen geld lenen tegen enorme rentepercentages. Dat heeft geen zin, want dan lopen de schulden nog verder op. Ook andere hulp, zoals het reorganiseren van de overheid zouden ze wellicht goed kunnen gebruiken. En daar hoor ik ook niets over. De Europese regeringsleiders houden zich er meer mee bezig hoe ze thuis alles moeten verkopen dan met de vraag hoe de problemen opgelost kunnen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: grunnsat
En jij baseert jouw realiteit op ??????? (waarschijnlijk onderbuik gevoelens).



Ik baseer dat op het feit dat ik de boel alleen maar af zie glijden.Heb ook al meerdere malen aangegeven dat ik alleen mijn eigen mening verkondig


Dat is je goed recht. Maar als je verkondigt dat iets de realiteit is dan moet je dat kunnen onderbouwen met feiten, en dat doe je niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou een oplossing zijn op korte termijn?

 

Zou het niet leuk zijn dat grote plaatsen of provincies hun eigen geld gaan maken zoals soms ook bij akties in een stad gebeurt.

 

Er zijn wel regels omtrent dit, maar daar is vast wel op een legale manier omheen te zeilen.

 

Hier in Groningen zouden we dan de Groningse Gulden kunnen invoeren voor Stad en Ommeland !!

Desnoods met alle drie provincies samen dus met Friesland en Drenthe en Groningen samen een eigen ruilmiddel. En we kiezen dan de koers van de Zwitserse Frank ofzo of juist niet, dat moet dan uitgezocht worden. Je kan zelfs vragen of de Duitse regio Ostfriesland meedoet

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: theparasol
tegenwoordig betaal je 7 gulden voor een pilsje.

Of ca. 3 gulden voor een litertje diesel en ga zo maar door. Ook zonder de Euro was dat nu zo geweest als gevolg van inflatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed
Wat zou een oplossing zijn op korte termijn?

Zou het niet leuk zijn dat grote plaatsen of provincies hun eigen geld gaan maken zoals soms ook bij akties in een stad gebeurd.


Goed idee, terug naar de 17e eeuw. We kunnen ook schelpen gaan invoeren als betaalmiddel, die worden nog wel gebruikt in Nieuw Guinea.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: big-ed
Wat zou een oplossing zijn op korte termijn?

Zou het niet leuk zijn dat grote plaatsen of provincies hun eigen geld gaan maken zoals soms ook bij akties in een stad gebeurd.


Goed idee, terug naar de 17e eeuw. We kunnen ook schelpen gaan invoeren als betaalmiddel, die worden nog wel gebruikt in Nieuw Guinea.


haha ik vind je reactie wel grappig, maar ik meen het toch ook een beetje serieus. Als tegenreactie op het steeds groter en belangrijker wordende Europa zie je vaak dat regionale initiatieven weer belangrijker worden.

Je zou dit echt kunnen overwegen voor bijvoorbeeld supermarkten of andere zaken. Zegeltjes sparen we immers ook van de AH of de Coop. Dan zou je ook een noordelijke munteenheid kunnen invoeren waarmee je kan betalen en die qua koers gekoppeld is aan een stabiele andere munteenheid.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: big-ed
haha ik vind je reactie wel grappig, maar ik meen het toch ook een beetje serieus. Als tegenreactie op het steeds groter en belangrijker wordende Europa zie je vaak dat regionale initiatieven weer belangrijker worden.

Je zou dit echt kunnen overwegen voor bijvoorbeeld supermarkten of andere zaken. Zegeltjes sparen we immers ook van de AH of de Coop. Dan zou je ook een noordelijke munteenheid kunnen invoeren waarmee je kan betalen en die qua koers gekoppeld is aan een stabiele andere munteenheid.


Denk eens na over consequenties voor de belastingheffing, meervoudige bankrekeningen enz. enz. enz. De kosten zullen gigantisch zijn, en als die munten geen vaste wisselkoers ten opzichte van elkaar hebben gaan we inderdaad terug naar de 17e eeuw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

indirect over de euro en het verzieken van de economie, maar dat zie jij niet he.

zeker in loondienst of ambtenaar, denk eens aan onze eigen zelfstandig ondernemers die de klos zijn door oostblokkers die voor €8,- p/u prutswerk afleveren, maar ja, die klant ben je al kwijt....

Zegt ook wel wat over die klant natuurlijk, dergelijke wil ik ook niet.

 

Ik kom thuis met flessen wijn van tevreden klanten, zij gaan naar het werk ermee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...