Ga naar inhoud


Wil jij ook weer terug naar de keiharde Nederlandse Gulden?


big-ed

Aanbevolen berichten

Vandaag de Dag des oordeel voor Griekenland en de euro misschien.......o ja weet iemand waar Happy Feet is! cry

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: highlander53
Vandaag de Dag des oordeel voor Griekenland en de euro misschien.......


Als het zo lang blijft duren die noodzakelijke beslissngen en er steeds geen duidelijkheid komt hoeft er helemaal geen oordeel meer te komen, dan gaat iedereen op de fles. crazy
De laatste crisis is te danken aan de traagheid van de politiek van alle EEG landen omdat die alle 17 het eens moeten zijn en dat kan niet! Er moet een onafhankelijk orgaan zijn die landen op hun donder kan geven en kan ingrijpen!

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Origineel bericht van: highlander53
Vandaag de Dag des oordeel voor Griekenland en de euro misschien.......


Als het zo lang blijft duren die noodzakelijke beslissngen en er steeds geen duidelijkheid komt hoeft er helemaal geen oordeel meer te komen, dan gaat iedereen op de fles. crazy
De laatste crisis is te danken aan de traagheid van de politiek van alle EEG landen omdat die alle 17 het eens moeten zijn en dat kan niet! Er moet een onafhankelijk orgaan zijn die landen op hun donder kan geven en kan ingrijpen!


De EEG (Europese Economische Gemeenschap) bestaat al sinds 1993 niet meer. In dat jaar werd het de EG, de Europese Gemeenschap. In 2009 werd het de Europese Unie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Economische_Gemeenschap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
de keiharde Nederlandse Gulden = 0,453780216 euro zeg ik
nee nee zegt de ander, die is 0,42 euro
nee nee zegt de eerste, het is 0,453780216 euro
nee nee nee het is me enkel 0,42 euro waard
ja maar dat bedoelde ik niet en wat het je waard is interesseert me niet
nou wacht maar zegt de ander, binnen een week is die nog minder waard

en zo worden spelletjes gespeeld met waarden en wisselkoersen

zo nu heb ik weer guldens, hèhè eindelijk
ja maar zegt de ander die Harde Gulden is 0,47 euro waard
dan is je product nu dus veel te duur ten opzichte van de dollar
dan koop ik liever elders
nee nee we waren het eens geworden over de waarde zeg ik
ja ammehoela zegt de ander; ik ga elders voor goederen en diensten bekijk het maar met je dure Gulden.

jammer dan we hebben weer een derde crisis.



Ja... en dat is gelijk ook een van de redenen waarom de euro afgeschaft moet worden. Zoals ik al eerder schreef kan je door zo een monstermunt geen goed monetair beleid maken. Heb je je eigen munt als soeverreine natie in eigen beheer kan je je economie gewoon beter sturen. Een stabiele munt trekt geld aan (denk aan Zwitserland). De koers is in beweging tegenover andere munten, en biedt steeds mogelijkheden... nu is er geen echt beleid, behalve het dempen van bodemloze putten... je kan niet één goed beleid voeren voor landen als Oostenrijk, Griekenland en Duitsland door één monetair beleid. Maar blijkbaar wil niemand dat zien...
Wat mij betreft mag de euro morgen tot de geschiedenis behoren... maar ik heb het (al dan niet helaas) niet voor het zeggen... Ik ben er wel tegen dat er belastinggeld gebruikt zou worden om de puinhoop van andere landen glad te strijken... dat is totaal absurd. Dat economieen van elkaar afhankelijk zijn heeft niets met munteenheden te maken... drijf je handel met USA, Korea, Japan, China heb je telkens met andere munten te maken... en of je wisselt vanaf de Kroon, Gulden, Mark of Euro maakt niet uit...
Wij kunnen hier erg veel schrijven... democratisch is het nooit geweest en zal het nooit worden in een land als Nederland... ik ben benieuwd wat het resultaat zou zijn als er vandaag een referendum mbt de Gulden/Euro gehouden zou worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: Tonskidutch
de keiharde Nederlandse Gulden = 0,453780216 euro zeg ik
nee nee zegt de ander, die is 0,42 euro
nee nee zegt de eerste, het is 0,453780216 euro
nee nee nee het is me enkel 0,42 euro waard
ja maar dat bedoelde ik niet en wat het je waard is interesseert me niet
nou wacht maar zegt de ander, binnen een week is die nog minder waard

en zo worden spelletjes gespeeld met waarden en wisselkoersen

zo nu heb ik weer guldens, hèhè eindelijk
ja maar zegt de ander die Harde Gulden is 0,47 euro waard
dan is je product nu dus veel te duur ten opzichte van de dollar
dan koop ik liever elders
nee nee we waren het eens geworden over de waarde zeg ik
ja ammehoela zegt de ander; ik ga elders voor goederen en diensten bekijk het maar met je dure Gulden.

jammer dan we hebben weer een derde crisis.



Ja... en dat is gelijk ook een van de redenen waarom de euro afgeschaft moet worden. Zoals ik al eerder schreef kan je door zo een monstermunt geen goed monetair beleid maken. Heb je je eigen munt als soeverreine natie in eigen beheer kan je je economie gewoon beter sturen. Een stabiele munt trekt geld aan (denk aan Zwitserland). De koers is in beweging tegenover andere munten, en biedt steeds mogelijkheden... nu is er geen echt beleid, behalve het dempen van bodemloze putten... je kan niet één goed beleid voeren voor landen als Oostenrijk, Griekenland en Duitsland door één monetair beleid. Maar blijkbaar wil niemand dat zien...
Wat mij betreft mag de euro morgen tot de geschiedenis behoren... maar ik heb het (al dan niet helaas) niet voor het zeggen... Ik ben er wel tegen dat er belastinggeld gebruikt zou worden om de puinhoop van andere landen glad te strijken... dat is totaal absurd. Dat economieen van elkaar afhankelijk zijn heeft niets met munteenheden te maken... drijf je handel met USA, Korea, Japan, China heb je telkens met andere munten te maken... en of je wisselt vanaf de Kroon, Gulden, Mark of Euro maakt niet uit...
Wij kunnen hier erg veel schrijven... democratisch is het nooit geweest en zal het nooit worden in een land als Nederland... ik ben benieuwd wat het resultaat zou zijn als er vandaag een referendum mbt de Gulden/Euro gehouden zou worden.



Eigenlijk had Nederland gewoon de DM moeten invoeren. Was veel makkelijker geweest. In 1986 was in het Tsjechoslowaakse Praag de DM in de praktijk ook het betaalmiddel en kon je goed omwisselen tegen de kroon. Ook al kon je de Nederlandse gulden er ook gerecht.
Opvallend dat Slowakije wel heeft gekozen voor de Euro en haar voormalig partner Tsjechie niet en vasthoudt aan de Kroon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

euro crises heeft ook voordelen

volgens rtlz

 

13:23 uur | De lage rente scheelt de schatkist uiteindelijk 8 miljard per jaar, dat is 500 euro per Nederlander. Voor een gezin met twee kinderen komt dat neer op ruim een modaal maandsalaris per jaar.

 

dus:

iedereen krijgt einde van het jaar (jong en oud) 500,- euro

 

of zie ik dit weer verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Eigenlijk had
Dat heet achteraf lullen.
Als je alles vooraf weet is het een stuk makkelijker organiseren.
Origineel bericht van: Sverige
Een stabiele munt trekt geld aan (denk aan Zwitserland).
Diezelfde Zwitsers krijgen hun spullen niet meer verkocht en doen er alles aan om hun munt in waarde te doen zakken.
Origineel bericht van: Sverige
ik ben benieuwd wat het resultaat zou zijn als er vandaag een referendum mbt de Gulden/Euro gehouden zou worden.
Dat is net zo interessant als tijdens het parachute-springen vragen wie er liever in het vliegtuig had willen blijven zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

En we blijven maar euro's in die bodemloze put 'Griekenland' storten, nog even en dan moeten wij gesteund worden door China sick

Volgens mij zijn wij al een gedeelte van China..... volgens mij worden wij daar de provincie Holland genoemd. :D en ze hebben ook een provincie Griekenlan en Italië etc.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Origineel bericht van: Sjaak(k)

En we blijven maar euro's in die bodemloze put 'Griekenland' storten, nog even en dan moeten wij gesteund worden door China sick

Volgens mij zijn wij al een gedeelte van China..... volgens mij worden wij daar de provincie Holland genoemd. :D en ze hebben ook een provincie Griekenlan en Italië etc.


en china heeft van ons (eu) en usa ontwikkelings hulp gekregen
om op de been te komen na mao tijd.

onze hulp bestond o.a. uit fabrieken en natuurlijk technologie

nu schieten ze ons onder de duiven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ja hoor, tot nu toe hebben we nog geen cent betaald aan Griekenland. We hebben ons garant gesteld voor leningen. Waar we wel tientallen miljarden aan kwijt geraakt zijn waren onze eigen banken, maar blijkbaar is iedereen dat al vergeten.



Het meeste is toch al terugbetaald? Griekenland lijkt mij ook een bodemloze put!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die echt geintresseerd zijn in statische gegevens, dus geen "onderbuik gevoelens": CBS CPI gegevens .

Hier kan je dus duidelijk zien dat de inflatie alles meevalt.

Voor de duidelijkheid, dit is de definitie van de CPI:

Origineel bericht van: CBS website
Consumentenprijsindex (CPI):

Indexcijfer dat het prijsverloop weergeeft van een pakket goederen en diensten zoals dit gemiddeld wordt aangeschaft door alle huishoudens in Nederland.

En kom nu niet aan met allerlei samenzwerings-theorieën dat deze gegevens niet kloppen...

 

Ik kan mij herinneren dat in mijn stamkroeg een biertje ("vaasje") ging van 4,00 gulden naar 1,82 euro. Dat hebben ze snel afgerond naar 1,85 vanwege de hoeveelheid wisselgeld die ze nodig hadden. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat de prijs op 2,00 euro zat... (Maar dat is dus niet vreemd gezien de inflatie over die jaren...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zitten wel te schelden op de grieken/italianen/spanjaarden/portugesen.

vergeet niet hun hebben een andere leef wijze daarom gaan we

daar ook graag op vakantie.

die landen waren zelf verzorger dus bijna geen import van daar

dat de waarde van hun koers voor drachmen/lira/pesate niet

zo belangrijk is .

Als de toeristen weg blijven devalueren ze gewoon de koers en

dan is hun land weer lekker goedkoop.

 

Die landen kan je niet dwingen aan de normen van b.v. duitsland.

 

De middenlandse zee landen zijn zowieso bezig een eigen liga

te maken onder leiding van italie (daarom de revoluties in noord

afrika?)

 

over 10 jaar weten we meer over wat nu overal speeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Maku
Origineel bericht van: grunnsat
Ja hoor, tot nu toe hebben we nog geen cent betaald aan Griekenland. We hebben ons garant gesteld voor leningen. Waar we wel tientallen miljarden aan kwijt geraakt zijn waren onze eigen banken, maar blijkbaar is iedereen dat al vergeten.



Het meeste is toch al terugbetaald?


Nee, met name de ABN heeft zijn schulden nog lang niet terug betaald. Er wordt door sommigen zelfs aan getwijfeld of dat ooit zal lukken. Als het wel zover komt zou de staat de aandelen ABN weer kunnen verkopen, zodat de bank niet meer eigendom is van de staat (en nee, dat is niet hetzelfde als een staatsbank!!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...