Ga naar inhoud


[NEN 3140] Is bij jullie alles op de zaak gekeurd


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten


Bij ons gaat alles door de keuring (al jaren). Zelfs aan mijn eigen radio kwam een nieuwe stekker en NEN sticker (en dat gratis wink ).

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nette baas heb jij dan. Wel zeer klasse. Meestal doen ze nog moeilijk over uitdelen PBM's. In welke branche werk jij?

 

@tritium, kwam er recent achter dat het vandaag meer dan gereedschap met snoertje is. Het begrip gereedschap is wat opgerekt.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klop alles wat aan het net hangt gaat bij ons door de keurig.

En ja soms gaat er weer een apparaat in de prullenmand terwijl het jaar ervoor nog OK was. Maar corrosie heeft veel invloed op de contacten vandaar dat ze er goed op letten.

Ook verwarmingsplaatjes en ovens worden vaak afgekeurd (en dan kopen we maar weer een moderne nieuwe, ieder nadeel heeft zijn voordeel)

(Chemisch bedrijf in het zuiden met drie letters).

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij ons worden alle handgereedschappen en alle machines om onze meet apparatuur te ijken/testen gekeurd.( eigenlijk alles wat middels een stekker aangesloten zit.)

Verder alle veld apparatuur.

En van de laptops eigenlijk alleen de voeding.

Terwijl die normaal gezien de leeftijd van 2 jaar niet halen en dan vervangen worden.

Dus die worden na het eerste jaar na aanschaf 1 maal gekeurd sommige redden 2 keer maar dan houd het op.

 

Voor de apparaten belanden de certificaten in een daarvoor bestemde map.

En word er in een exel bestand bij gehouden wanneer welk apparaat weer gekeurd moet worden.

 

De andere apparaten zoals de koelkast, koffie machine, de kantoor dekstops eigenlijk alles wat op kantoor staat word tot nu toe nog niet gedaan.

En is voor ons tot nu toe ook nog niet nodig voor de ISO certificatie.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat men soms te ver gaat :

 

Veiligheidshelmen die nieuw in verpakking zit...over datum dus de vuilnisbak in.

 

Twee traps alu ladders ( is echt niks mis mee ) over datum dus word in stukken gezaagt ( je zou er thuis nog eens jarenlang plezier van kunnen hebben ) en in de ijzerbak.

 

Kost allemaal klauwen met geld waar ik soms m'n twijfels heb of het echt nodig is !!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEN 3140 keurt in de basis "arbeidsmiddelen", dit zou je

kunnen vertalen in gereedschap.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Persoonlijk vind ik dat men soms te ver gaat :

Veiligheidshelmen die nieuw in verpakking zit...over datum dus de vuilnisbak in.

Twee traps alu ladders ( is echt niks mis mee ) over datum dus word in stukken gezaagt ( je zou er thuis nog eens jarenlang plezier van kunnen hebben ) en in de ijzerbak.

Kost allemaal klauwen met geld waar ik soms m'n twijfels heb of het echt nodig is !!
Dat van die veiligheidshelmen kan ik wel begrijpen, de veroudering van het kunststof gaat ook door als de helm nog ongebruikt op de plank ligt. Maar trappen worden bij ons gewoon ieder jaar opnieuw gekeurd en kunnen echt wel heel lang mee gaan. Alleen bij gebreken die meer gaan kosten dan de waarde gaat ook de trap in de schrootbak. Verder worden nog onze hef- en hijsmiddelen en al het elektrisch materieel jaarlijks gekeurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
NEN 3140 keurt in de basis "arbeidsmiddelen", dit zou je kunnen vertalen in gereedschap

 

Niet helemaal mee eens.

Voor een groot gedeelte klopt je stelling inderdaad.

Maar ook computers, copieer apparaten, printers etc. zijn naast vertier(surfen op het net) ook middelen waarmee arbeid word verricht.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gunstige berichten uit het veld. Maar volgens mij is dat ronde stickertje toch verplicht nu. Bij dat bedrijf met die drie letters heb ik ook gewerkt. Je kreeg daar wel PBM's. Andere zaken waren toen wat "minder". Persoonlijk vind ik dat men in dit land prioriteiten verkeerd legt. Ik tel in slachtofferreducering. Laten we beginnen met dagelijks verkeer en nog wat meer zaken die statistisch 1000x hoger scoren.

 

Ik weet dat bij de 1e astra-setjes in onze hobby menig verzekeraar en gemeente etc vond dat je zware bliksemafleiders moest plaatsen...............................

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die sticker heeft voordelen, je ziet daar het jaartal van de keuring op staan en elk jaar komt er een andere kleur sticker.

Heb ik wel het idee dat er na gekeken is. Als je slechts het serie nummer opschrijft, tja dan is het moeilijk om elk serie nummer te checken. Meestal staan die op de achterkant. En een zware oven even omdraaien is niet eenvoudig.

 

Met "veiligheidscursussen" heb ik soms meer moeite af en toe kom ik er eentje tegen waar het meer lijkt dat de baas je handtekening wil, om zo (als er iets gebeurd) zich in te dekken.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt ook niet helemaal denk ik, wetende dat ik er 8 jaar mede verantwoordelijk voor was in het bedrijf

 

je hebt arbeidmiddelen en hulpmiddelen bovendien nog verbruiksartikelen

 

een tekenpen is het gereedschap

een gummmetje dat de tekenaar opmaakt is het verbruiksartikel

 

de snijmat en de snijlineaal bijvoorbeeld is gereedschap voor de maquettebouwer

dat mes ook

maar de navul set mesjes weer niet

 

de pc is een gereedschap

het zakrekenmachientje weer niet

 

toch heb je het allemaal nodig om werk mee te verrichten en te leveren.

 

de manager heeft een heel belangrijk gereedschap > z'n mobieltje om telefonisch iemand voor rot te schelden wink

laat staan z'n mond, de onbeschofte taal of de onwaarheid die hij anderen mededeeld.

dat is onder geen enkele NENnorm te vatten maar wel zijn gereedschap

 

De manager of je chef of je teamleider die opdrachten dwingend delegeert, welke vaak onverantwoord zijn qua gezond mensenverstand, gaat ook over veiligheidsaspecten en planning.

En toch is dat ook onder het mom van organisatorische aspecten deels middel om arbeid te doen verrichten.

 

waar de norm vandaan komt is evident zwaar metaal, fijnmetaal, machine park in de industrie voor bewerkingen, chemische procestechnologie en is veel te laks en te algemeen over de overige sectoren mede van toepassing verklaard.

 

als je het restgroepenbesluit kent (wetende dat er veel door de ARBO zou moeten worden geregeld) is er een heel groot hiaat ontstaan tussen de oorsprong en zin van de Nen 3140 en de ARBO dienst welke door overheden weer deels buiten spel gezet zijn.

 

we zijn net zo'n arme klootjes als die taiwanees in het naai atelier waar je werkkleding gemaakt wordt.

 

allemaal in dienst van het bepalen over uitkering van de verzekering bij een bedrijfsongeval.

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...