Ga naar inhoud


[USF910] Titan Projekt voor SH4 boxen


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: verkerkbr
Re: (ufs910/E2) smargo oscam en TV Vlaanderen

Zeer binnenkort verschijnt een andere firmware voor de UFS-910 genaamd Titan en schijnt minder ruimte in beslag te nemen.

 

 

Ik denk dat het uiteindelijk toch nog wat kan gaan worden met mijn ufs910.

Het ziet er in elk geval zeer hoopgevend uit.

Ik vrees echter dat "zeer binnenkort" wel betekent dat er pas rond het einde van dit jaar mogelijk een werkende versie is, maar hoop natuurlijk dat deze er volgende week al is.

Misschien heeft Bram meer informatie.

 

Het is een nieuwe softwareontwikkeling die het goede van Enigma en het goede van Neutrino moet gaan combineren voor SH4 boxen.

Zowel flash als usb versies, Snel opstarten, snel zappen, Oscam ondersteuning etcetc.

 

Op Youtube zijn al enkele filmpjes te zien van 'Sofatester'

(Bij interesse: zoek even op ufs910 en Titan )

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Lex-,

 

de pre Alpha versie van Titan voor UFS-910 en andere boxen is inmiddels verschenen.

 

Het geheel draait hier nu al een paar dagen. En ik kan berichten, dat Titan het buitengewoon goed doet. Past gewoon in de Flash inclusief Oscam. Kan ook op een USB stick. Er zijn twee versies beschikbaar.

 

Het installeren van Oscam is eenvoudig te doen via server plugin. Daarna de Nedelandse configs erin en het werkt perfect.

 

Een aantal functies zijn nog niet ingevuld, zoals het scannen van zenders. Je moet het nu nog doen met separate zenderlijsten via FTP. Maar de scan mogelijkheid wordt binnenkort verwacht.

 

Met het Media center, gaat het afspelen ook zonder problemen.

 

De zenderlijsten hebben een andere structuur en ik moet deze nog aanpassen voor de HDTV Nederlandse zenders. De buitenlandse HDTV zenders doen het perfect. De beeldkwaliteit en de snelheid van het omschakelen is perfect.

 

Ondanks feit dat het een pre-Alpha versie is, kan ik het gebruik zonder meer aanbevelen.

 

Titan geeft een nieuw impuls (verjongingskuur) aan de UFS-910 en mogelijk ook andere boxen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Attent van je mij hier opmerkzaam op te maken.

Ik was al een tijdje gespitst op dit image en heb het dan ook direct nadat het beschikbaar was gedownload en geinstalleerd.

 

Ik liep echter meteen tegen het probleem aan dat na twee minuten het beeld op het eerste HD-kanaal van de meegeleverde settings begon te vervormen, wat steeds erger werd tot het hele beeld tenslotte verdween. Das Erste HD en ZDF HD zijn voor mij dus niet bruikbaar (niet dat ik er naar kijk, maar aangezien BBC-HD als testkanaal niet meer werkt gebruik ik dat als alternatief.)

 

Als de HD kanalen niet werken kan ik de voor mij belangrijke test niet uitvoeren.

Op het AAF-Board werd de schuld gegeven aan de hardware, maar inmiddels is er weer een nieuw draadje waarin dit thema is opgepakt. Ik ben dus blijkbaar niet de enige met dit probleem.

Op een vraag van mij kreeg ik van 'nit' een antwoord dus hij (de vader van dit project!) weet ook wat er speelt. Dit brengt een mogelijke oplossing hopelijk dichterbij.

Ik heb inmiddels al een test met een andere tunerdriver gedaan zonder resultaat overigens en wacht nu even op een ander die vanavond nog een alternatieve driver gaat proberen. (Het kan tenslotte toch nog een HW probleem zijn)

 

Ik heb nu ook de settings van enigma omgezet en daar doet zich het vreemde voor dat behalve BBC-HD de andere vrije engelse HD kanalen werken, maar de duitse HD kanalen het allemaal niet meer doen. Helaas had ik transponder, satelite und channels al weggegooid, maar ik wacht nog even want ik kan alleen via ART terug naar MME en dan moet de ontvanger weer aan de PC worden gekoppeld. Dat zou dan de vijfde keer worden.

 

Geeft allemaal niet, ik gebruik de ontvanger uitsluitend voor de hobby en eens zal het allemaal gefikst zijn.

Het positieve nieuws is dat het snel is en niet meer vastloopt (Ik heb dat in elk geval nog niet meegemaakt.)

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik alweer een stap verder gekomen.

 

Ik heb de alternatieve STM24 tunerdriver in het Flashimage kunnen laden en de aanvankelijke problemen zijn daarmee opgelost.

 

Ik heb inmiddels ook de 'eigen' E2 settings omgezet en in tiTan werkend gekregen.

 

Ik kan nu aan de volgende stap beginnen.

 

Storingsvrij opnemen op de NAS.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lex_luthor

Ik kan nu aan de volgende stap beginnen.

Storingsvrij opnemen op de NAS.

Gr

Lex


kijk hier ben ik zeeer benieuwd naar.
Ik kan met aaf en de pkt images wel perfect opnemen op mijn nas , maar afspelen met de kathrein lukt niet. (De opnames opzich zijn wel goed, maar de kathy heeft (met de genoemde images) te weinig kracht om het te kunnen afspelen: via de PC afspelen of via de media speler gaat perfect.

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boes

 

Je geeft aan dat het afspelen met de Kathrein niet lukt, maar heb je het al geprobeerd om opnames af te spelen met tiTan??

 

Ik las dat er mensen waren die AVCHD files van de camera voor het eerst!!! zonder problemen met dit image konden afspelen.

 

AVCHD is in principe gelijk aan TS

 

Mij is het nog niet gelukt een Netwerk Mount te gebruiken, ik krijg telkens de mededeling dat hij die niet kan vinden.

Maar ik heb vandaag behoorlijk lopen spitten in het image om van de HD beeldproblemen af te komen waardoor ik eigenlijk gedwongen ben opnieuw te installeren. Ik wacht even tot het weekend omdat dan hoogstwaarschijnlijk een verbeterde versie komt.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lex-,

 

de omzetter TitanEditor (ook een pre-alfa ding) werkt maar gedeeltelijk.

 

Al naar gelang ik de een of andere zenderlijst gebruikte kon ik de Duitse HD zenders en ook ITV HD wel of niet ontvangen.

 

Ik heb nog geen poging ondernomen de Nederlandse HD zenders correct in de zenderlijst te plaatsen. Het is mij ook niet duidelijk hoe de verschillende parameters moeten worden ingesteld.

 

Aangezien er geen vergelijkings materiaal is, is het een kwestie van proberen en vergelijken. Als je daar ideen over hebt dan hoor ik dat graag.

 

De Duitse HD zenders doen het overigens perfect.

 

Met uitzondering nog van de nederlandse HD zenders, werkt het gewoon perfect in de Flash met Oscam en Smargo kaartlezer en nu zonder USB swap.

 

Het afspelen vanaf de losse USB HD heeft ook nog nooit zo goed gewerkt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Ik heb daarnet nog even de USB HDD aangesloten en alle oude files die ik met MME_V2 heb gemaakt worden zonder problemen afgespeeld.

Nieuwe HD opnames worden ook goed opgenomen en uitstekend (ik kan geen verschil in kwaliteit t.o.v. het orgineel ontdekken) afgespeeld.

Er kunnen ook maximaal 3 SD opnames tegelijkertijd lopen.

 

Ik wacht met de netwerktestjes wel even tot er een nieuw image is, want ik moet de ontvanger telkens uitbouwen.

Ik kan als tiTan geladen is alleen via de nulmodemkabel een ander image laden, maar dat geldt waarschijnlijk voor iedereen die alleen met flashimages werkt.

 

Ik heb vandaag nogal wat gespit in de files waardoor ik nu bij elke nieuwstart opnieuw alle instellingen moet maken omdat die blijkbaar niet worden opgeslagen. Hetzelfde geldt voor de netwerkmounts dus aangezien ik nu weet wat ik moet doen om de alternatieve tunerdriver te laden wil ik alles tegelijk met een clean image gaan doen.

 

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de mogelijkheden die deze pre-release nu al biedt.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de settingslijst van E2 met Titanedit V013 van black_64 geconverteerd.

 

Daarna heb ik de hele lijst met DCC overgezet in de directory var/etc/titan. Ik heb dat met DCC gedaan ipv KCC omdat je met DCC gemakkelijk de bestaande files kunt deleten.

 

Mocht je er niet uitkomen dan kan ik je mijn settings wel geven dan kun je in elk geval de nederlandse HD kanalen kiezen.(Moet je me wel even vertellen hoe ik een bijlage mee kan sturen op dit board)

Ik werk niet met Smargo dus kan je daarover geen informatie verstrekken.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik alweer een stap verder gekomen.

 

Ik heb de alternatieve STM24 tunerdriver in het Flashimage kunnen laden en de aanvankelijke problemen zijn daarmee opgelost.

 

Ik heb inmiddels ook de 'eigen' E2 settings omgezet en in tiTan werkend gekregen.

 

Ik kan nu aan de volgende stap beginnen.

 

Storingsvrij opnemen op de NAS.

 

Gr

 

Lex [/quote

 

Hallo

 

Mag ik je vragen hoe je de alternatieve STM24 in de flash hebt gekregen.

Dit omdat ik dat via ftp niet voor elkaar kan krijgen.

Ik geloof dat hij dan zegt is readonlie.

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lex-,

 

ben erg benieuwd naar de Nederlandse zenderlijst inclusief de Ned HD zenders. De conversie van E2 lijsten naar Titan is bij mij niet goed gelukt.

 

De SD zenders doen het overigens allemaal wel, alsmede de Duitse HD zenders.

 

Ook BBC HD en BBC One hebben mijn interesse. Ik kan helaas niet helemaal bevatten hoe de zenderlijst structuur van Titan in elkaar steekt.

 

Zenderlijst kun je aan een bericht toevoegen. Meestal door er .txt achter te zetten. Die bij aankomst weer er af kan worden gehaald.

 

Overbodige lijsten haal ik eraf met telnet (rm commando). En plaatsen van bestanden met Filezilla.

 

Voor geinteresseerden: ze staan in var/etc/titan.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de duitse taal machtig bent dan is deze tekst voldoende.

Kom je er niet uit laat het dan even weten, dan help ik je verder.

 

Gr

 

Lex

 

Jau, wenn Du das Flashimage benutzt, ist das read-only. Ich habe ja die USB Version benutzt.

 

 

Kopiere den Treiber nach /var/lib/modules, dann sollte das auch mit Flash gehen.

 

Suche diese Auswahl in der start.sh: (die sollte unter /var/etc/modules stehen)

 

Wichtg: Zum Ändern der start.sh Linux konformen Editor benutzen und Rechte auf 755, sonst klemmt es gewaltig!!!

 

case $model in

ipbox91)

echo "skip insmod tuner=$tuner";;

ipbox910)

echo "skip insmod tuner=$tuner";;

ipbox900)

echo "skip insmod tuner=$tuner";;

ipbox9000)

echo "skip insmod tuner=$tuner";;

ufs922)

insmod $MODDIR/$tuner

RC=$?

case $linuxver in

stm24)

insmod $MODDIR/$tunersec;;

*)

if [ $RC -ne 0 ]; then

insmod $MODDIR/$tunersec

fi;;

esac;;

*)

insmod /var/lib/modules/$tuner;;

esac

 

und ersetze den $MODDIR nur da so wie es vor dem letztem esac steht, dann wird der cx24116 aus /var/lib/modules geladen

 

 

Ob der richtige geladen ist kannst Du im Telnet mit : lsmod feststellen, dann müsste unter anderem das stehen:

 

cx24116_v2 6292 1 stmdvb

 

 

Und dann geht ARD HD, ZDF HD, Servus HD usw. ( bei mir jedenfalls )

 

Wie gesagt: Bei der USB kommt man mit Reinkopieren schneller zum Ziel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortweg komt het op het volgende neer:

Kopieer de driver naar /var/lib/modules (/var is beschrijfbaar)

 

Pas de start.sh aan zoals beschreven of gebruik de file uit de bijlage (rechten op 755)

 

Dit geldt dus alleen voor de Flashversie!!!

 

Ik heb geprobeerd drie files bij te voegen die allen *.txt heten. (Ik hoop tenminste dat dit lukt want ik zie ze niet in het berichten voorbeeld)

Rename ze in *.rar pak ze uit en je hebt alle ingredienten ; Tunerdriver, settings en start.sh

 

Succes

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Wil het graag proberen maar het lukt niet om de bestanden te downloaden.

(Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database, geeft hij aan.)

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...