Ga naar inhoud


[USF910] Titan Projekt voor SH4 boxen


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Interessant is misschien erbij te vermelden of het gaat om een image in de flash of op een usb stick.

 

Verder kan er bij de flash versie als extra ook nog een stick toegepast worden als swap geheugen, waardoor er meer geheugenruimte in de flash beschikbaar is.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Wachten dus op de volgende update.

 

Gr

 

Lex

 

De volgende update versie 1.2a heb ik zojuist in gebruik genomen. Met de online update was dit eenvoudig uit te voeren.

 

Helaas bleek in het plugin menu, het installeren van Oscam en andere Emu´s verdwenen.

 

Deze versie 1.2a is daarom inmiddels weer ingetrokken.

 

Later is er nog een IPK bestandje voor handmatig aan te brengen menu verschenen. En dat werkt.

 

Nederlandse HD zenders en BBC ONE HD en BBC HD doen het direct.

 

Nederlandse HD zenders staan onder menu sky/hdtv en niet onder Nederland.

 

Maar die kun je eenvoudig kopieeren en verplaatsen naar Ned afdeling.

 

Voor de online update moet je nog even wachten op een aangepaste versie.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De volgende update versie 1.2a heb ik zojuist in gebruik genomen. Met de online update was dit eenvoudig uit te voeren.

 

Helaas bleek in het plugin menu, het installeren van Oscam en andere Emu´s verdwenen.

 

Later is er nog een IPK bestandje verschenen voor het handmatig aan brengen menu verschenen. En dat werkte (nu niet meer).

 

 

 

Er ontstaat een foutje bij controle van het bestand.

 

Je kunt echter Oscam en de configs er ook eenvoudig handmatig inzetten.

 

Als belangstelling voor bestaat, zal ik dit even aangegeven en kan er dan ook mij Canaldigitaal configs (voor Smargo) bijzetten. Deze configs zijn zeker wel voor verbetering vatbaar en niet optimaal. Maar het werkt hier allemaal prima.

 

Geen enkele vastloper of ander probleem kunnen vaststellen. Titan doet het gewoon prima.

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Bedankt voor je aanbod ik heb er nl wel belangstellling voor de settings en oscam versie die jij gebruikt.

Krijg nl onder titan 1.2a USB regelmatig vastlopers op de NL HD zenders. Op SD en de FTA HD zenders werkt alles prima.

 

Groet,

 

Smolie

Kathi UFS910 TitanNit

VU+ Duo Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb mijn tweede ontvanger inmiddels ook op Titan gezet, maar ik weet niet hoe ik hier nu de Oscam op zou moeten zetten, aangezien dit niet meer werkt via het menu. Is dit te doen met het Feeds IPK bestand van onze Duitse vrienden of moet Oscam er op een andere manier op gezet worden?

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn tweede ontvanger inmiddels ook op Titan gezet, maar ik weet niet hoe ik hier nu de Oscam op zou moeten zetten, aangezien dit niet meer werkt via het menu. Is dit te doen met het Feeds IPK bestand van onze Duitse vrienden of moet Oscam er op een andere manier op gezet worden?

 

Beste T,

 

met het IPK bestandje krijg je weer toegang tot de nieuwe server en kun je Oscam met de standaard configs op je systeem zetten.

 

Als je dit mogelijk al eens eerder hebt geprobeerd, dan werkt deze optie helaas niet meer. Er komt dan een foutmelding.

 

Vervolgens moet je voor Nederland Seca3 de configs nog aanpassen. Oude wissen en de nieuwe erop zetten (in var/keys/)

 

Weet niet of je Titan op de USB stick hebt of in de Flash.

 

Oscam kun je er ook eenvoudig handmatig opzetten met FTP (Filezilla bijvoorbeeld):

 

- Oscam downloaden en met FTP kopieren naar je box (in var/emu/)

 

- Nederlandse Seca 3 config bestanden er in zetten (var/keys/)

 

Je kunt vervolgens met telnet Oscam handmatig opstarten:

 

/var/emu/oscam -c /var/keys &

 

Ik heb eerder oscamXXX omgenoemd naar oscam. Dan kun je er later eenvoudig een nieuwere versie opzetten, zonder het startbestand te moeten aanpassen.

 

Je ziet dan in de telnet mode precies wat er gebeurd bij het opstarten van Oscam.

 

En als dit werkt moet je alleen nog een opstartbestandje maken, zodat opstarten automatisch werkt en ook het stopzetten van oscam. Daarna kun je het aanzetten en afzetten van Oscam doen in het AAF menu.

 

Het start bestandje heet OSCam.emu (in var/etc/) en heeft de volgende inhoud:

 

emuname = OSCam

binname = oscam

startcam = /var/emu/oscam -c /var/keys &

stopcam = kill 'cat /tmp/oscam.pid'

 

Met Oscam op de USB stick gaat dit ook zo. Alleen staan de bestanden dan in een andere map.

/var/swap/bin/oscam -c /var/swap/keys &

 

Wel nog even letten op de rechten en als je Smargo gebruikt dit aangeven in AAF menu.

 

Ik gebruik een van de laatste oscam versies en het werkt gewoon 100 % perfect.

 

Het is goed te begrijpen dat fabrikanten van ontvangers hiervoor grote belangstelling hebben.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels wel werkend gekregen met Oscam in de Swap op mijn USB stick. Even gekeken hoe het zat in mijn andere ontvanger en dit gekopieerd. Ik zal het ook nog even proberen met jouw bovenstaande oplossing, zodat oscam gewoon op de ontvanger draait. Het IPK bestand heb ik trouwens met ftp in tmp gezet en met telnet uitgevoerd, maar dan krijg ik toch ook geen connectie met de nieuwe server. Ik zie namelijk nog steeds geen emu's staan bij de plugins.

 

Ik begrijp ook maar al te goed dat de ontwikkelaar van Titan er voor heeft gekozen om nog wat aan zijn software te verdienen, alleen jammer dat wij er niet meer van kunnen profiteren op het moment. Wellicht dat er over een half jaar toch nog nieuwe versies uitkomen voor onze ontvangers. In de tussentijd hou ik denk deze erop. Versies van AAF zijn over het algemeen toch minder stabiel en zeker minder snel.

 

Ik heb trouwens Titan in de flash gezet voor beide ontvangers.

 

Groeten Tim

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bram,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels wel werkend gekregen met Oscam in de Swap op mijn USB stick. Even gekeken hoe het zat in mijn andere ontvanger en dit gekopieerd. Ik zal het ook nog even proberen met jouw bovenstaande oplossing, zodat oscam gewoon op de ontvanger draait. Het IPK bestand heb ik trouwens met ftp in tmp gezet en met telnet uitgevoerd, maar dan krijg ik toch ook geen connectie met de nieuwe server. Ik zie namelijk nog steeds geen emu's staan bij de plugins.

 

Ik begrijp ook maar al te goed dat de ontwikkelaar van Titan er voor heeft gekozen om nog wat aan zijn software te verdienen, alleen jammer dat wij er niet meer van kunnen profiteren op het moment. Wellicht dat er over een half jaar toch nog nieuwe versies uitkomen voor onze ontvangers. In de tussentijd hou ik denk deze erop. Versies van AAF zijn over het algemeen toch minder stabiel en zeker minder snel.

 

Ik heb trouwens Titan in de flash gezet voor beide ontvangers.

 

Groeten Tim

 

Het is natuurlijk begrijpelijk, maar wel erg jammer. We zullen voorlopig een half jaar moeten wachten op de uitbreidingen in de UFS- Titan versie.

 

Want nu, na een langere periode van gebruik van de Pre-Alpha versie, kan ik alleen maar constateren dat het buitengewoon perfect werkt. Geen enkele uitval gehad, geen enkele reset gedaan. Geen GS gezien. Oscam/Smargo draait als een tierelier.

 

Met deze firmware werkt zelfs de wat oudere UFS-910 gewoon super.

 

Atemio is nu verschenen met mogelijk een uitgebreidere TitanNit versie. Type AM 510HD. Ben nieuwsgierig wat hier nu nog aan toegevoegd ten opzichte van Pre-alpha versie.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...