Ga naar inhoud


gezocht ziggolijst omg. winschoten


jampie

Aanbevolen berichten


@jampie,

 

Waarop scan je, een ontvanger, een TV met module ?

 

Wat merk ontvanger / TV gebruik je ?

 

Ik heb geen kanalenlijst voor je, maar misschien is het op een andere manier op te lossen.

 

Instelling voor de Frequentie die je gebruiken moet is : 368.99

Instelling voor je netwerk ID is : 9600

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jampie,

 

Citaat:
Instelling voor de Frequentie die je gebruiken moet is : 368.99

 

Voor een Ziggo gecertificeerde ontvanger en / of CI+ TV in combinatie met een Digitale Televisie module is het verstandiger om de standaard instelling te kiezen voor de frequentie die ik hier boven aangegeven heb.

 

Instelling voor de Frequentie die je gebruiken moet is in dat geval : 369.00

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dat probleem ook met Automatisch zoeken. Eerder kreeg ik alles netjes binnen, maar tegenwoordig vallen er steeds meer frequenties weg, waardoor ik die nadien handmatig moet scannen. Welk image gebruik je op je box? Als je PLi hebt kun je ook eens Kabel scan proberen. Even de juiste settings ingeven zoals in het plaatje, maar verander het netwerknummer naar 9600. Zo krijg je de lijst wel compleet.

post-53804-1318262356,3801_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jampie,

 

Dreambox dus, welk type ?

 

Het voordeel van een Dreambox is dat je eigenlijk per zender kunt spelen met de frequentie. De standaard frequentie opgegeven door Ziggo is in ons geval 369.00. Wat je kunt doen is uitzoeken wat de frequentie is van de zenders die je mist. Daarna kun je eens gaan spelen met de frequentie door deze iets naar boven of iets naar beneden in te stellen ( voorbeeld 368.99 / 369.01 ) en dan een handmatige scan doen.

 

 

Wat verder op valt na 1 september !

 

Er zit verschil in de verwerking van TV's en ontvangers hoe deze omgaan met het opnieuw installeren, al dan niet automatisch, van de nieuwe frequenties. Dit verschilt zelfs per TV van het zelfde merk en type, de een geeft wel beeld op een gevonden kanaal en een ander niet. Het omwisselen van kaarten maakt in dit geval niet uit, geeft geen oplossing, terwijl een zelfde kaart wel beeld geeft op een andere ontvanger en / of TV.

 

Sinds vandaag heb ik eindelijk beeld op RTL 5 HD en SBS 6 HD, deze kanalen waren wel gevonden maar gaven de melding van geen signaal. Op dit moment gaat op deze beide kanalen de BER nog steeds op en neer, met als resultaat storing in het beeld.

Ik heb de indruk dat men nu bezig is deze kanalen in te regelen.

 

Dan nog even een opmerking, zelf heb ik nog niet gekeken met mijn Dreambox 600 die ik gebruik voor de kabel en kan dus niet zeggen wat daar de ervaringen zijn. Ik kan dus ook niet zeggen of deze de HD kanalen inscant, aangezien dit geen HD ontvanger is !

 

Het kan dus zijn dat dit jou probleem is van het niet vinden van bepaalde kanalen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jampie,

 

Mooi dat het gelukt is de kanalen te scannen.

 

Citaat:
Sinds vandaag heb ik eindelijk beeld op RTL 5 HD en SBS 6 HD, deze kanalen waren wel gevonden maar gaven de melding van geen signaal. Op dit moment gaat op deze beide kanalen de BER nog steeds op en neer, met als resultaat storing in het beeld.

Ik heb de indruk dat men nu bezig is deze kanalen in te regelen.

 

Ook dit probleem lijkt sinds gisteren opgelost, BER blijft mooi op 0 staan en nu dus geen onderbrekingen meer in het signaal, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...