groeselt Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Ik wil in de keuken een autoradio zetten, wat is de makkelijkste manier om deze op 220V aan te sluiten?
DeBeek Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Netstekker erop schroeven en stekker in stopcontact steken en dan
bellejt Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 netvoeding kopen van 230V naar 13,8 volt.Neem een voldoende zware (minstens 10 amp).Is wel een stuk kostelijker dan gewoon een radio kopen.Je zal ook nog een antenne moeten plaatsen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
DeBeek Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 yep.. Of gewoon een transistor radiotje kopen.. is stuk goedkoper..
groeselt Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 Origineel bericht van: bellejt netvoeding kopen van 230V naar 13,8 volt.Neem een voldoende zware (minstens 10 amp).Is wel een stuk kostelijker dan gewoon een radio kopen.Je zal ook nog een antenne moeten plaatsen. dankjewel voor je antwoord Ik heb even gekeken op google, maar dit wordt idd duur. dacht dat het eenvoudiger ging. dan maar radio harder zetten in de woonkamer.
Johan45 Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Een autoradio met antenne geeft nog steeds geen geluid. Je zal nog meer kosten moeten maken of je moet al een paar luidsprekertjes voor je autoradio hebben liggen. Vult u rustig aan !!!
groeselt Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 Origineel bericht van: Sjaak(k) Koop anders een(wifi)Internet Radio voor een paar tientjes, heb ik hier ook, duizende zenders(mobiel)of op lichtnet tot je beschikking. Er zit bij mij ook nog een prima FM ontvanger met RDS en een DAB radio in. Een ideale combi als je geen internet tot je beschikking hebt Ik heb in de woonkamer een philips streamium aan de hifiset aangesloten is via de AUX ingang van de hifiset. Denk dat ik gewoon op de hifiset een extra kabel koppel met een extra box in de keuken, kan toch? is een surround set (2front, 2 rear en bass en midden voor) koppel hem gewoon bij de front boxen erbij.
Psychosammie Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Wat is duur? Google even naar 27MC voeding. Zie ook marktplaats. Kijk eerst even naar het benodigde vermogen van die autoradio. Die 10 ampère kon wel eens zwaar overbodig zijn. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gerard 76 Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 een 12 of 14 volt voeding van 3 ampere is zat, en die kosten echt niet veel.
grunnsat Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Er bestaan ook keukenradio's, bijvoorbeeld de Sangean UCR-100. Die kun je onder aan een keukenkastje schroeven.
Outta space Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Ik heb ook een autoradio in de keuken (had het toch liggen en ook speakers) welke ik heb aangesloten via een ouwe accu lader(deze accu lader doet niks anders dan zo'n 12v leveren). Stukje draad op de antenne ingang aangesloten en het werkt prima. De radio weggewerkt in een plaat wat ter afwerking boven de afzuigkap hangt. (Ook nog eens twee speakers buiten er op aangesloten waardoor ik onder het afdakje ook muziek heb) Dit alles werkt al een paar jaar prima en heeft me dus niks extra's gekost daar ik al deze materialen al had of heb kunnen ruilen.
iemand Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Oude PC voeding pakken Die bovenop keukenkastje of ergens erin wegstoppen en radio op de 12 volt aansluiten Tip. Neem een radio met memory of een oude analoge anders moet je steeds de zender weer opzoeken na inschakelen. gr. Erik
Eddy VL Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 2 PC boxjes naar de Audio uitgang... Eddy Vl
Busje komt zo Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Ik heb destijds (8 jaar terug) in mijn badkamer ook gekozen voor een autoradio. Sony heeft(had?) namelijk van die mooie "waterdichte" afstandsbedieningen voor de radio's. voor de voeding ben ik toen naar een electronicazaak in Amsterdam gegaan (PM maar voor adres). Deze voeding die niet duur was, voldoet nog steeds. Ik luister voornamelijk CD's in de badkamer. Dit middels een cd-wisselaar van hetzelfde merk via Marktplaats. PS: twee waterbestendige speakers in het plafond doen het prima. .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen