Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat beweren ze daar altijd. Op dit gebied ontstaan er veel te vaak "spontaan" problemen, die daarna ook weer "spontaan" verdwijnen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er soms meer mensen met een HD pakket die Penthouse HD niet (meer) kunnen ontvangen?

De vraag is nu of het aan de firmware of aan CD ligt...

Heb diverse vragen gesteld bij CD klantenservice zonder veel zinnige antwoorden.

Laatste antwoord:

 

Citaat:
"Ons standpunt ten aanzien van niet- gecertificeerde ontvangers is bekend. "

Jammer dat je nergens kunt zien wanneer de laatste kaart-update is ontvangen. Dat zou handig zijn.

(Evenals het kunnen controleren, welke zenders vrijgegeven zijn op de bepaalde kaart)

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je er wel rekening mee dat Penthouse HD slechts uitzend van 00.00 tot 06.00 ?

Buiten die tijd krijg je "Gecodeerde zender" op je scherm.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Ik vind dit hele update-verhaal een beetje paniekvoetbal

Hoe zo paniekvoetbal?
Er zijn een drietal gebruikers die het gevoel hebben dat de kaart-update bij hen achterwegen blijft.
Wat is er dan mis mee om tijdig te vragen of dit bij anderen ook het geval is.
Ook al ligt de mogelijke datum nog in de toekomst, als de Management datum is verlopen dan is het beeld wel op zwart.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg altijd "scrambled", ook 's nachts... cool

Ik heb 'm op Engels staan om me niet steeds aan de (soms) tenenkrommende Nederlandse vertalingen te hoeven ergeren...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is naar mijn idee nog wel een verschil tussen het gevoel hebben dat de kaartupdate achterwege blijft, en het feit dat dit boven iedere twijfel verheven daadwerkelijk zo is.

 

In deze context is het misschien zinnig even over "kaartupdate" na te denken. In een ander draadje en dit, alsmede bij iemand waarvan ik een tweedehands Rebox heb gekocht is/was er wel een probleem na een abonnementswijziging. Bij die twee andere was het dit: Eredivisie Live was met geen tien paarden aan de gang te krijgen. Kaartje in een andere (gecertificeerde) ontvanger, daarna weer in de Rebox en hup, wel beeld. Daar zou inderdaad wel eens een firmwareprobleem kunnen zitten. Als bij V1.09.36 het bijwerken van de datum en het om die reden op zwart gaan een probleem zou zijn, zouden er inmiddels veel meer meldingen moeten zijn.

Een en ander is uit te sluiten door bij het genoemde verschijnsel (nieuwe zenders willen niet) terug te gaan naar bijvoorbeeld V1.08.75 en een dagje te wachten. Doet de nieuw bijgekochte zender het dan wel, ja dan is er inderdaad een firmwareprobleem dat te wijten is aan V1.09.36.

Bedenk ook dat Rebox niets heeft gemeld over aanpassingen aan de kaartlezer en dergelijke in de release notes.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Als bij V1.09.36 het bijwerken van de datum en het om die reden op zwart gaan een probleem zou zijn, zouden er inmiddels veel meer meldingen moeten zijn.


Het bovenstaande is niet helemaal juist. Als vóór installatie van deze firmware versie de data keurig zijn bijgewerkt (en die liggen dan zo'n 1,5 maand later), krijgen de gebruikers pas problemen ná 2 november. Er is nu nog geen zwart beeld. Niet iedereen kijkt regelmatig of de kaartupdates doorkomen. Toevallig heb ik het nu wel gedaan en het blijkt dat er meerdere mensen zijn zonder kaartupdate. Ik heb gelukkig ook een andere decoder en heb mijn niet geüpdate kaart daar nu ingestopt.

Het is niet de bedoeling om paniekvoetbal te spelen, maar ik wilde wel verifiëren of het een algemener probleem betreft of alleen bij mij optreedt.

Ik zal dit ook melden aan Rebox.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
...Bedenk ook dat Rebox niets heeft gemeld over aanpassingen aan de kaartlezer en dergelijke in de release notes.

Groeten,

Audioniek.

Ik denk ook niet dat ze dat ooit gaan doen. Ik kan me niet herinneren dat ze ooit in de release notes hebben gezet dat de software voor de kaartlezer is aangepast. Daarbij geven de release notes ook nooit een exact beeld van wat er allemaal is aangepast in de firmware, er staan b.v. ook nooit tussenreleases in...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 1.08.94 firmware geprobeerd, met zelfde resultaat. (geen updates)

Nu was de loader (ongewild) een Octagon versie, maar behalve een reseller ID zou die gelijk zijn.

Nadeel was wel dat ik elke keer bij nieuwe firmware het reseller ID moest wijzigen.

Ik heb nu (na een paar uurtjes rommelen) de loader vervangen door de Rebox versie, en de Rebox V1.09.36 firmware. Nu komt de card update wel prima door???

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij software 1.09.36 kreeg ik steeds vastlopers, vooral bij radio: het kanaal blijft doorspelen , maar bij zappen blijft ie hangen (8000). Alleen te verhelpen door de stekker er uit te halen.

 

Ik doe geen reset bij nieuwe software.

 

Ik heb de oude 1.08.75 weer teruggezet en heb ik dan geen last meer van vastlopen.

 

Loader L 1.23.

 

Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang nu wel weer updates, datum 2 december en resp. 26 november.

Maar nog steeds geen Penthouse HD.

Is er iemand met een RE9000 / V1.09.36 / HD pakket die deze zender wel ontvangt?

(Dan weet ik namelijk of ik bij Rebox of bij CD aan de bel moet gaan hangen...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Maar nog steeds geen Penthouse HD.

Ga naar de website van Canal Digitaal.
Klik op "Mijn CanalDigitasl" en login.
Ga in de kolom "zenderpakket" naar de onderste regel.
Hier staat "Erotiek aan- of uitzetten".
Erotiek staat default uit.
Zet Erotiek aan en ga om 00.00 voor je TV zitten.

Veel plezier
Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...