Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kan je, voor alle zekerheid, nog eens alle specs geven... huidige loader is 1.23. Stond deze op de box of had je zelf een upgrade gedaan?

Indien je zelf een upgrade van je loader gedaan hebt, is dit dan een maxi-u-boot?

Als de ontvanger nog opstart, eventueel eens met putty nakijken hoeveel data er in /temp en in /var staat?

 

In theorie zou /var, met een Rebox FW behoorlijk leeg moeten zijn, tenzij je bv extra lettertypes op je box hebt gezet... plugins worden er niet in ondersteund, dus zouden hier geen ruimte mogen innemen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heb je in deze thread [RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.49 ook al gelezen dat ik hetzelfde probleem heb ondervonden.

Bij mij was het probleem dat in de achterste USB poort nog een USB stick aanwezig was.

Toen ik deze had verwijderd was het probleem verholpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn RE-9000 loopt bijna dagelijks vast. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de laatste firmware update.

Mijn familie kan geen begrip opbrengen voor deze grappenmakerij en ik krijg dus de schuld...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke FW gebruikte jij hiervoor en liep de ontvanger toen ook vast?

Wellicht een schop tegen een open deur maar heb je ook daadwerkelijk de update procedure gevolgd zoals door Rebox geadviseerd?

 

Wanneer loopt de ontvanger vast?

- tijdens het zappen, zo ja, tussen 2 verschillende satellieten of op dezelfde transponder

- zomaar terwijl je kijkt

- gebruik je de 'diepe slaap' en zo niet misschien toch even proberen

- maak jij na de update gebruik van een eigen zenderlijst, zo ja, gebruik eens alleen de Fastscan en kijk of de ontvanger nog steeds vastloopt

 

Heb je al eens de interne HDD verwijderd en getest of de ontvanger dan nog steeds vastloopt?

Dit laatste vraag ik omdat in de bootloader 1.54 wijzigingen zijn aangebracht die problemen met sommige HDD's, zoals o.a. vastlopers, moeten verhelpen.

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Mijn RE-9000 loopt bijna dagelijks vast. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de laatste firmware update.
Mijn familie kan geen begrip opbrengen voor deze grappenmakerij en ik krijg dus de schuld...
niet terecht dat jij de schuld krijgt, want leest wat ik naar Rebox heb gemail. Hoi jongens wat is er met de nieuwe software van de Rebox 9000 HD PVR, 1.09.36. zins ik die er op gezet heb loopt mijn beeld regelmatig vast, en loopt dan naar een paar seconden weer door.
of hij doet niets meer en geen beeld meer , en moet de box achter uit en aan zetten. GR. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er een terug naar de dealer gegeven, liep gewoon met elke tot nu toe uitgebrachte firmware helemaal vast ook zonder harddisk. Apparaat is gewoon niet goed en moet worden vervangen... Dealer was via de leverancier al in onderhandeling met Rebox maar gaat blijkbaar erg langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Welke FW gebruikte jij hiervoor en liep de ontvanger toen ook vast?
Wellicht een schop tegen een open deur maar heb je ook daadwerkelijk de update procedure gevolgd zoals door Rebox geadviseerd?

Wanneer loopt de ontvanger vast?
- tijdens het zappen, zo ja, tussen 2 verschillende satellieten of op dezelfde transponder
- zomaar terwijl je kijkt
- gebruik je de 'diepe slaap' en zo niet misschien toch even proberen
- maak jij na de update gebruik van een eigen zenderlijst, zo ja, gebruik eens alleen de Fastscan en kijk of de ontvanger nog steeds vastloopt

Heb je al eens de interne HDD verwijderd en getest of de ontvanger dan nog steeds vastloopt?
Dit laatste vraag ik omdat in de bootloader 1.54 wijzigingen zijn aangebracht die problemen met sommige HDD's, zoals o.a. vastlopers, moeten verhelpen.





Ik heb na de update de receiver teruggebracht naar de fabrieksinstellingen.
Daarna heb ik mijn bestaande zenderlijst per usb-stick weer geladen.
Ik weet dat men in Haarlem ons graag de fastscan optie laat doen, maar daar begin ik niet aan.
Het gehobby met deze box heeft mij al genoeg tijd gekost en ergernis opgeleverd.

Het vastlopen gebeurt gewoon tijdens het kijken. Ik heb de harddisk nog niet los gehad, maar wel onlangs geformatteerd.

Misschien wordt het eens tijd voor een compleet nieuwe ontvanger, ik heb alleen geen zin om weer 400 euro te dokken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ook bij mij met de nieuwste firmware ging het een poosje redelijk.

 

Maar het lijkt wel op een virus, helemaal terug bij af.

Vastlopers, blokvorming, korte momenten uitval beeld.

 

Heb nu vele firmware afgewacht, zodra ik weer iets meer achter de hand heb, wil ik er nog een keer plezier van hebben,

deze ontvanger in de gehaktmolen laten verdwijnen.

 

Bespaart mij een hoop stress !!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen begrijpelijk je antwoord zou ik ook gezegd hebben.

Maar wat een onding is het. Na vele firmware nog altijd niet goed werkend.

 

Heb het eerder gezegt ik wacht nog een firmware af, als dat niet werkt, ga ik na de kabel terug.

 

Het vertrouwen is bij mij dan helemaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Jürgen begrijpelijk je antwoord zou ik ook gezegd hebben.
Maar wat een onding is het. Na vele firmware nog altijd niet goed werkend.

Heb het eerder gezegt ik wacht nog een firmware af, als dat niet werkt, ga ik na de kabel terug.

Het vertrouwen is bij mij dan helemaal weg.

Als je het zo beu bent, dan kan je eens kijken naar de Octagon firmware en kijken of dit helpt. Ik persoonlijk heb eigenlijk geen last van vastlopers of andere troubles en draai momenteel de 1.09.49 firmware.

Zet er ook meteen de 1.54 bootloader op (kan simpel via de octagon firmware). Zoek het even uit hoe het zit via dit forum, maar het is een redelijke probleemloze installatie. Ik had een paar maanden geleden ook zoveel problemen met de decoder (om de haverklap gecodeerde zender meldingen), dat ik eigenlijk al besloten had om deze weg te doen en over te stappen naar een VU+ Duo.. Als laatste redmiddel stapte ik over naar de Octagon firmware (met de MCAS plugin, daar zat voor mij persoonlijk de meeste voordelen in) en draai deze nu nog steeds en ik heb toch geen VU+ aangeschaft. Dus misschien loont het en als het niet veranderd, dan kan je je decoder altijd doorverkopen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb dat wel eens overwogen, maar ik ben er huiverig voor, en zou eerst eens willen kijken bij iemand die het er op heeft staan, omgeving Westervoort, Arnhem.

Stuur eventueel een PM naar mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...