Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Rebox 9000 hd pvr error 0x71

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisteren met updaten andere firmware vast loper kreeg alleen nog loader 1.23 en error 0x71,laten updaten resetten bij de dealer.

mijn vraag: kan je dit zelf ik heb geen o modempoort op de pc.

ik zag dat de dealer een adopter gebruikte naar de usb van zijn pc met een o modemkabeltje en dat werkte

• Moderator
Geplaatst:

nul-modem poorten heb ik nog niet op een PC zien zitten.

Je bedoelt denk ik een nul-modem kabel, die zijn gewoon te koop.

Wanneer je geen RS-232 poort op je computer hebt zitten om de nul-modem kabel op aan te sluiten, kan je voor een paar Euro een USB naar RS 232 adapter kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: marianna
gisteren met updaten andere firmware vast loper kreeg alleen nog loader 1.23 en error 0x71,laten updaten resetten bij de dealer.
mijn vraag: kan je dit zelf ik heb geen o modempoort op de pc.
ik zag dat de dealer een adopter gebruikte naar de usb van zijn pc met een o modemkabeltje en dat werkte

Deze manier werkt erg goed, geen gezeur met AAF, ip nummers en antieke kabels:

* Ontvanger met de schakelaar aan de achterkant uit zetten.
* Steek de mem-stick met alleen de Firmware erop in de ontvanger.
* Druk op de knop "CH up" en die knop vast houden en de ontvanger aan zetten met de schakelaar op de achterzijde.
* Als op het display "Erase" verschijnt dan kunt u de knop "CH up" los laten.
* Uw ontvanger zal nu nogmaals een update van de FW. uitvoeren.
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: pj1
Deze manier werkt erg goed, geen gezeur met AAF, ip nummers en antieke kabels:

Deze manier werkt in sommige gevallen, voor alle overige gevallen zal je met het programma Porter en een seriele kabel moeten werken.

Wat ip nummers hiermee van doen hebben ontgaat mij even.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Wat ip nummers hiermee van doen hebben ontgaat mij even.

AAF (strikt genomen ART , AAF Recovery Tool) moet het IP-nummer van de ontvanger weten, anders werkt het een en ander niet, zeker als de loader MaxiUboot is. En inderdaad, waarom moet dat ook als je serieel een image terugzet?

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Audioniek
....loader MaxiUboot....

Rebox?

Geplaatst:

De ART documentatie waarschuwt (ook bij een Rebox/Fortis loader) dat je het IP-adres van de ontvanger goed moet zetten wil je ermee werken. Als de loader MaxiUboot is verloopt een image terugzetten waarschijnlijk over het netwerk en zal inderdaad het IP-adres bekend moeten zijn, bij een Fortis loader is het theoretisch het netwerk (met IP-adres) of serieel (zou zonder moeten kunnen).

ART is in mijn ogen hopeloos beperkt omdat het alleen het ingebouwde en verouderde Atevio fabrieksimage kan terug zetten (ART 4.6, de laatste, bevat bijvoorbeeld V1.08.94, inmiddels drie releases terug), en het herprogrammeren van de loader levert per definitie een Atevio reseller op.

Of bedoelde je wat anders?

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen