Ga naar inhoud


Twitterende jeugd.


goto

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: soktic
Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: soktic
Origineel bericht van: gerrit B
en 2 tel later gaan ze verder op een ander account.

Nog betere straf mobiel inleveren of de mobiel van zo'n persoon blokkeren voor dit soort toepassingen.

Maar denk dat zoiets haaks op de bedoelingen van de bedenkers van twitter ed. staat.

suc6

Gerrit
maar na 3 tellen hebben ze geen followers meer, dus ik denk echt dat het opheffen van accounts, desnoods ip gebonden wel degelijk effect heeft. En Michel doet zelf ook aan bedreigen zoals te lezen valt.. Iemand opsporen kan ik ook niet echt meer normaal vinden.


Daar gaan we weer........degene die denkt anoniem iemand de meeste vreselijke verwensingen naar zijn hoofd te kunnen gooien word in bescherming genomen.Diegene die de verwensingen
ontvangt moet dit dus maar rustig over zich heen laten gaan.Nou als het slachtoffer de mogelijkheden heeft om zijn slager op te zoeken en hem onder 4 ogen kan vragen waar dit op slaat heeft hij voor mij alle rechten en volkomen gelijk.

Nee, niet in bescherming, ik vind het van beide kanten abnormaal. Bovendien is het altijd lastig, wat de 1 kwetsend vind, kan een ander prima vinden. Daarnaast willen we graag vrijheid van meningsuiting, toch??. Lastige zaak..


Ik reageerde op wat geschreven werd door Michel,op de volgende zin....

Hier ben ik ook al een paar keer bedreigd en uitgescholden waarbij de meeste enge ziektes werden toegewenst.

Dit heeft weinig met vrijheid van meningsuiting te maken toch???Als je dan de kans krijgt om oog in oog met zo iemand te komen is dat toch een goede zaak?Als hij van huis geen fatsoen heeft mee gekregen kan je hem er wat makkelijker op aanspreken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn de zogenaamde sleutel kinderen he meestal , ouders werken met z'n tweeen geen overzicht meer over de kids .

Dan krijg je zoeen toestanden , en dan de alcohol wat ze nog nuttigen en laten we maar zwijgen over ander spul.

Maat tja is de maatschappy he !!!!

 

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een ziekte toewensen kun je zien als mening, de persoon die dat doet is van mening dat jij een ziekte moet hebben. Nogmaals ik vind het ook niet normaal hoor!, maar ik probeer altijd zonder emotie en objectief over dingen na te denken. Als ik er in "emotiemodus" over nadenk, moeten inderdaad dit soort figuren wat opvoeding genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe ga je dat dan doen?

zeggen van "stouterd dat mag toch niet"?

of gewoon met de neus op de feiten drukken en het "speelgoed" af pakken waar ze de rotzooi mee trappen.

 

Ik heb 2 kinderen rond de puberleeftijd en weet inmiddels wel uit ervaring dat optie 1 meestal geen of weinig indruk maakt.

Optie 2 daarin tegen zet wel zoden aan de dijk en een heeeeeeeele week zonder mobiel, Twitter, heyves en dat soort zaken geloof me dat is pas echt een enorme straf en geeft ze heel wat stof tot nadenken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me volledig aan bij Soktic. Waar slaat het op iemand zn baas op te bellen???

 

Dat je iemand natrekt en persoonlijk contact zoekt vind ik al te ver gaan, maar goed, dan hou je het in de prive sfeer.

 

Iemand zn baas bellen daar kun je iemands hele leven mee overhoop halen. En dat voor iets wat waarschijnlijk in een opwelling van emotie is gezegd. Eigen rechter spelen heet dat, dat gaat veel te ver. Michel vind blijkbaar dat hij in zn uppie mag oordelen of iemand zn gedrag genoeg is om zn baan op spel te zetten...

 

Snap best dat het je strot uit komt om steeds weer dezelfe verwensingen te krijgen. Maar je bent zelf ook jong geweest en maakt mij niet wijs dat je nog nooit iemand de huid volgescholden hebt. Bovendien heb je als beheerder van een forum genoeg middelen om iemand de mond te snoeren, of als het echt alle grenzen teboven gaat stap dan naar de politie ipv zelf te besluiten iemands baan (en daarmee misschien wel zn toekomst) op het spel te zetten.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon naar je werk gaat om te werken heb je geen last dat je baan op het spel komt te staan hoor.Als je je werk gebruikt om vreselijke ziektes rond te strooien vind ik het terecht dat je daarvoor ter verantwoording word geroepen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een hele goede zet van Michel.

 

Aangifte doen bij de politie heeft al helemaal geen zin!

Gewoon achterhalen waar de bedreigingen,scheldpartijen vandaan komen.

Dat in dit geval dat van een bedrijf afkomt, en dus iemand dat gewoon onder werktijd doet.

Is dan jammer voor deze persoon.

Had ie maar eerder na moeten denken.

 

Het moet maar eens afgelopen zijn om personen die andere van alles toe wensen.

"normaal" wordt gevonden en bla bla met een vrije meningsuiting e.d. mad

 

Respecteer mekaar gewoon en scheld elkaar de huid niet vol.

Nergens goed voor!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk zeg je "iedereen moet zich aan de wet en aan andere regeltjes houden", maar Michel is daar een uitzondering op en mag zelf voor eigen rechter spelen en op eigen houtje zijn gelijk gaan halen???

 

Goh...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer iemand je van alles toewenst moet hij ook als een vent daarvoor de consequenties dragen wanneer hij daarop aangesproken wordt.

 

En wanneer de dader daarvoor de pc van de baas gebruikt neemt hij zelf het risico dat zijn baas gevraagd wordt maatregelen te treffen dat je niet meer lastig gevallen wordt.

 

Dit zou toch vanzelfsprekend moeten zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet altijd lachen om deze internet helden.

 

Van alles roepen en schreeuwen vanachter de PC maar eenmaal geconfronteerd is het 'ja sorry, was kwaad, bedoelde het niet zo'.

 

Echter hangen we ook teveel gewicht aan woorden. Vroeger was rotzak voor hetzelfde als wat nu *^(&*#)(*@()* is voor de jeugd. En weet je nog hoe je ouders reageerde als je rotzak zei?

 

Het zal wel menselijk zijn om steeds verder te gaan. Als je kijkt naar de drang om elkaar te overtreffen in alles is dit niets meer dan een logisch gevolg van.

 

Bedreigen vind ik een hele andere zaak.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is, dat er een (af)glijdende schaal is van wat men als schelden verstaat.

 

En geloof me, we hebben best wel wat eelt op onze ziel, maar er zijn grenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is 99,9 % een internet held en zal niet doen wat ie op Twitter heeft gezet.

 

Mij gaat het erom welk taalgebruik normaal gevonden wordt, kijk maar eens op een forum van Geenstijl of Fokfrontpage. Een vrouw is al snel een hoer, bijna elke moslim een terrorist enz enz. Overlijd er iemand door eigen schuld dan zijn de grappen niet van de lucht.... sorry maar ik kan dit niet normaal vinden !

 

Graag zou ik eens met deze mensen face to face in discussie gaan, kijken hoe verbaal ze dan zijn.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn vaak jongeren die nog denken nog dat ze onsterfelijk zijn. Het woord k*nker word bijna in elke zin gebruikt. Mensen die met deze f*ck ziekte in aanraking komen of zijn geweest zullen dit nooit op deze mannier in hun taalgebruik toepassen. Vroeg of laat krijgt dezelfde twitteraar er mee te maken, en dan stopt ie er direct mee, zeker weten. Ik denk een stukje onwetendheid gecombineerd met "stoer" doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Feit is, dat er een (af)glijdende schaal is van wat men als schelden verstaat.

En geloof me, we hebben best wel wat eelt op onze ziel, maar er zijn grenzen.


Mutherfocker was ooit zo een beetje het ergste wat je gezegd kon worden... nu betekend het helemaal niets meer. Het is maar hoeveel waarde je aan de woorden hangt. Hier in Turkije is dorpshond zo een beetje het ergste wat je kan zeggen. Of Pooier blijkt ook nogal heftig te zijn.

Wat zouden die woorden jou doen?

Ik denk dat het meer iets persoonlijks is dan iets universeels. Zoals poster 2 posts boven de mijne al aangeeft, ben je ooit met een ziekte in aanraking gekomen zul je deze niet (of niet meer zo snel) gebruiken in je scheld woorden.

Ben je religieus dan is verdomme alleen al genoeg om je aandacht te trekken terwijl in beide voorbeelden dit iemand anders nog niet warm of koud laat.

Op GeenStijl kun je inderdaad prima voorbeelden vinden van deze zogenaamde internet helden. Vinden het leuk om te shockeren door dingen te roepen waar totaal geen logica in zit. Maar het klinkt leuk en, zoals al gezegd, 'kijk eens hoe stoer ik ben'.

Iets waar ik me persoonlijk veel meer aan erger is dat meer en meer mensen in een soort van illusie leven waarin een of ander beeld van zelfperfectie is gecreeerd.

Niemand doet ooit iets fout en het is altijd de ander zijn schuld. Je ziet dit regelmatig bij het voetballen. Iemand trapt iemand anders half dood (overduidelijk bewust (ik voetbal al 17 jaar dus kan het weten...)) en dan bij de scheids de vermoorde onschuld uithangen. Ergste is dat ze ook nog eens echt geloven dat ze niets fout hebben gedaan.

Maar om het dan nog duidelijker te maken. De Fans van de club wiens speler net deze poging to doodslag ten uitvoer heeft gebracht worden boos op de scheids als hij de speler een kaart geeft. Want deze speler deed niets... is het andersom dan reageert men weer andersom.

Hetzelfde in het verkeer. Iedereen ziet regelmatig die idioten wie door rood rijden b.v. en dan jou de schuld proberen te geven omdat je toetert... boos op jou worden en je bijna aanvliegen.

Zo zijn er tal van voorbeelden en ik denk dat het samenhangt met het feit dat de maatschappij steeds harder wordt en dit in een steeds sneller tempo aan het gaan is. Dingen die mijn pa als absurd beschouwt beschouwde ik als normaal en dingen die ik als absurd beschouwde is nu weer normaal etc. Mijn vader vertelde b.v. dat als hij ruzie kreeg in de kroeg dan ging je naar buiten, sloeg je elkaar een paar keer voor de kop en dat was het.

Vandaag de dag halen ze er 9 vrienden bij en schoppen ze je verrot. En het allergrootste lachertje is nog wel dat ze dan ook echt denken gewonnen te hebben en trots zijn...

Deze zelf illusie heb ik nooit kunnen opbrengen. Je moet wel een echte narcecist zijn om dit voor elkaar te krijgen. En het lijkt wel of er meer en meer van komen...

Ben benieuwd waar het eindigt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...