Ga naar inhoud


Welke instellingen op een HUMAX ICORD met Technisat multytenne 4 twin


Gast autogereke

Aanbevolen berichten

Gast autogereke

Ik heb sinds gisteren een Technisat Multitenne twin gekocht een aangesloten. Ik krijg echter alleen maar op Astra 1 80 % signaal en 100% kwaliteit. Als ik alles goed gedaan zou moeten hebben zouden de andere 3 sattelieten dan ook automatisch goed moeten staan. Daar ontvang ik dus alleen 0% kwaliteit op.

 

Is er iemand die mij op weg kan helpen, ik weet ook niet op welke DiseqC en frequentie instellingen etc. ik op mijn Humax moet instellen. Bij de handleiding van de Multytenne staat zie handleiding van je reiver. In de handleiding van de receiver staat selecteer de juiste waarde, maar die is nergens te vinden.

 

alvast hartelijk dank voor iedere meedenkende suggestie/oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De multitenne heeft deze Diseqc volgorde:

 

Disecq 1.0 instellingen:

Astra 1: 1

Hotbird: 2

Astra 3: 3

Astra 2: 4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de Disecq codes.

 

Ik ik ontvang wel astra 1 en astra 3 maar geen astra 2 en geen hotbird sat.

 

Op astra 3 ontvang ik geen HD zenders terwijl we wel familieHD hebben.

 

Heeft iemand ervaring met een bedrijf dat ook afstelt in de buurt van Amstelveen. Een hobbiest mag natuurlijk ook uiteraard tegenvergoeding in overleg.

 

Ik kom er niet goed uit, en heb alles al 5 keer gereset en opnieuw ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Namen van bedrijven noemen we hier niet, zie hiervoor onze huisregels.

 

Dat je de nederlandse HD zenders niet ontvangt kan ermee te maken hebben dat die transponders vermoedelijk niet in de transponder lijst staan, die moet je even met de hand toevoegen.

Let wel op dat je aangeeft dat het DVB-S2 transponders zijn.

 

Wat betreft hotbird en Astra 2, dit zijn de 2 buitenste sat posities, staat je schotel mast wel goed waterpas?

De kans is anders groot, dat je op die buitenste posities niets ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is inmiddels gelukt,

 

Mast stond wel waterpas maar beugel zat scheef op de mast, daarna ontving ik alle vier de zenders, niet alle vier maximale ontvangst maar genoeg voor ontvangst.

 

Juiste transponders stonden niet goed. dit aangepast en had toen wel geluid maar geen HD beeld.

 

Aston Ci laten updaten en nu werkt alles.

 

Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...