boaz Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Ik heb tegenwoordig een Vu+ Duo in de kamer en de oude DM7000 staat in de slaapkamer. Binnenkort zal deze laatste vervangen moeten worden en omdat de Vu duo prima bevalt, zal dat door een Vu box worden. In principe is voor de slaapkamer een single tuner genoeg dus een solo (of uno) zou prima voldoen. Nu vraag ik me af, heeft het nog andere voordelen om een Duo ipv solo/uno erbij te nemen dan enkel de tweede tuner. Dat de slaapkamer box identiek geconfigureerd kan worden via een back up is er één maar wellicht zijn er nog meer. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
carlo666 Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Ik zou de keuze beperken. Duo of Uno. De Uno heeft meer geheugen, wie weet komt het nog eens van pas. Voordeel van de Duo is dat je altijd een reserve in huis hebt mocht die van beneden onverhoopt een keer defect raken.
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Citaat: Dat de slaapkamer box identiek geconfigureerd kan worden via een back up is er één maar wellicht zijn er nog meer. dat noem ik persoonlijk geen voordeel maar een slechte methodiek. wel kun je settingslijst terugzetten, maar je zult altijd naar unieke instellingen moeten streven betreffende IP-adres en Hostname en de CCcam config altijd "tegengesteld" willen hebben aangaande F en C-regel. maar de keuze is snel gemaakt als je ook nog onafhankelijk COAX aan je LNB / diseqc switch over hebt voor een twin tuner ipv een single tuner.dus indien je geen tweede tuner kunt voeden op de slaapkamer is een twintuner kopen zinloos. of je investeert nu al in een toekomst optie dat is mijn gedacht True North Rebekka Bakken
dorus43 Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Aansluitend op vorige reacties een bijkomend voordeel van de uno: Net als bij mijn oude DM7020, heeft de AB van de uno, mits een instelling, de mogelijkheid de TV te bedienen ( aan/uit, keuze van de bron (HDMI.....) en volume regeling) waardoor ik logitech, die ik niet graag gebruikte, niet meer behoef. groetjes Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Moderator wiz Geplaatst: 10 september 2011 Moderator Geplaatst: 10 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch dus indien je geen tweede tuner kunt voeden op de slaapkamer is een twintuner kopen zinloos. of je investeert nu al in een toekomst optie Da's natuurlijk niet helemaal waar. Je kan de tuners doorlussen zodat je nog steeds in hetzelfde quadrant kan kijken als je toevallig wat aan het opnemen bent met het ding. Ik zo zowizo voor een twintuner gaan, al was het alleen maar als reserve voor het geval je primaire vu er de brui aan geeft. En het prijsverschil tussen een solo en duo is nou niet zo heel gek groot dat ik voor een solo zou gaan. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
minplus Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Ik zou ook sowieso voor de Duo gaan. Twee identieke apparaten is ideaal, alles werkt op precies dezelfde manier. Daar gaan jullie van genieten. Naast wat al genoemd is krijg je bovendien enorm veel meer kijk- en opneem-mogelijkheden. Ben nog altijd heel blij dat ik eerst voor 2 Max 2100's (voor de draaibare antennes) en jaren later voor 2 VU-Duo's (voor een vast systeem met 6 LNB's) ben gegaan. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
boaz Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: Dat de slaapkamer box identiek geconfigureerd kan worden via een back up is er één maar wellicht zijn er nog meer. dat noem ik persoonlijk geen voordeel maar een slechte methodiek. Uiteraard moet je een aantal instellingen aanpassen, maar dat gaat al sneller dan alle mounts die ik in de box heb opnieuw instellen. Overigens draait mijn huidige Vu+ duo nog altijd op 1 coax, maar zelden dat dat problemen geeft door een opname. Desondanks staat een draaibare schotel als uitbreiding in de planning. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 oké Boaz, je bent het dan gewend met een tuner te werken (wetende dat tuners ook doorgelust kunnen worden) maar heel comfortabel is dat niet, altijd moeten denken aan dat je wel of niet kunt opnemen als je nog een ander voordeel wilt horen voor de DUO? een ingebouwde harddisk is mogelijk dus geen losse externe disk en geen extra voeding ernaast hebben hangen (staat opgeruimder) en dan met twee duo's nfsserver<>client werkt perfect hoewel je zo ook de solo zou kunnen aankoppelen een echt display en een aan en uitknop is wellicht iets minder relevant maar toch, de solo is Spartaanser. ciao True North Rebekka Bakken
dorus43 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch als je nog een ander voordeel wilt horen voor de DUO? een ingebouwde harddisk is mogelijk dus geen losse externe disk en geen extra voeding ernaast hebben hangen (staat opgeruimder) en dan met twee duo's nfsserver<>client werkt perfect hoewel je zo ook de solo zou kunnen aankoppelen een echt display en een aan en uitknop is wellicht iets minder relevant maar toch, de solo is Spartaanser. ciao Voor de uno geldt dit niet een 2.5" of 3.5" HD kan ingebouwd worden en een mooie display. De prijs is nagenoeg gelijk aan die van de solo. groetjes Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 dorus43, evident dat de UNO een heel andere is dan de solo als je bedenkt dat die nieuwer en meer potentie heeft, is het budget bepalend. ciao True North Rebekka Bakken
boaz Geplaatst: 11 september 2011 Auteur Geplaatst: 11 september 2011 De hardware vergelijken is vrij makkelijker en heb ik al gedaan. Wat ik me vooral afvraag hoe het softwarematig is gesteld, even afgezien van het later uitkomen van de solo/uno en dus wat achterlopen, heb je met de solo minder keuze uit software. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 misschien, ervan uitgaande dat door het grotere flash en vrije geheugen de UNO wellicht straks meer aankan. wat wil je ervoor neerleggen ciao True North Rebekka Bakken
Frans B Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Het zijn beide goede decoders. Ik heb zelf 2 x een VU DUO, maar een Solo is kleiner en lichter, wat in sommige gevallen praktischer is. System Administrator (niet van deze site)
boaz Geplaatst: 11 september 2011 Auteur Geplaatst: 11 september 2011 Wat ik er voor neer wil tellen, och, per dag met een beetje redelijke levensduur maakt dat niet uit. Maar als een solo nu ook alles kan wat een duo kan behalve dan datgene waar een tweede tuner voor nodig is, vindt ik het onzin voor een vierde tuner te betalen. Maar denk dat ik toch maar een duo ga, gemiddeld per dag gerekend ....... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen