Adriw Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Hallo,ik wilde graag weten of er mensen zij die ook ervaringen hebben agresieve verkoop trucs van canaal digitaal.Ons was een dubbele sat kop beloofd bij overstap van basis naar familie pakket.Die hebben we nooit ontvangen.Maar dat na 3 maanden dit abonnement definitief werd,zonder vragen of een brief,is pas echt raar.We zitten er aan vast.Wat vinden julie ervan? Iemand adviezen of tips? Hieronder de correspondentie,met de botte,korte en domme antwoorden van C.D. U hebt op 7-9-2011 om 23:34:39 de volgende vraag aan ons gesteld: Eind 2010 kreeg mijn vrouw via een gehaaide verkoper een abbonnementswijziging door de strot geduwd.Abbo, steeg van 9.95 naar 14.95.Extra aanbod Nihil. Aangetekende brief naar u,vlot brief terug op 09-03 2011.referentie OP06-OPZFAM-Basis/CD. Ik zou weer netjes naar basis pakket terug gaan,en het teveel betaalde geld terug krijgen,We zijn nu 6 maanden verder.Waarom gebeurt er niks,bent u een spookfirma of zo ? Ik wil binnenkort op HD over,met een extra card,maar als dit niet gergeld word,stap ik over naar UPC.En dat teveel betaalde geld,kom ik echt even halen....Aan valse beloften hebben we hier een hekel.Uw toezeggingen heb ik op papier staan .En dat ik min of meer gedwongen wordt om een HD ontvanger aan te schaffen,ben ik ook echt niet blij mee! Maar gelukkig heb ik echt geen kassa of radar nodig,maar dat is hopenlijk niet nodig. Adri Ons antwoord op de door u gestelde vraag is: Op 25 november 2010 hebben we u gebeld met een aanbod voor het familiepakket. Hierop is er een akkoord gegeven, en is dan ook als zodanig uitgevoerd. U heeft toen het familiepakket gehad voor drie maanden op proef. Daar wij tijdig geen opzegging hebben ontvangen, hetzij telefonisch, hetzij schriftelijk, hebben wij conform de afspraken deze verlengd tot 31 januari 2012. Op 9 maart jl hebben we van u een opzegging van het familiepakket van u mogen ontvangen, zodoende wordt het familiepakket opgeheven per eerder genoemde datum. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal Hallo,dit was de vraag niet.Ik ben misleid ,en U weigert daar blijkkbaar antwoord op te geven .Ik zie mij dan ook genoodzaakt mijn abonnement geheel op te zeggen.Verder is ons bij uitbreiding van het pakket een dubbele sat kop beloofd.Als er dus volgens u een geldig contract is,bent u dus uw deel van deal niet nagekomen,waardoor deze overeenkomst nietig verklaard kan worden.Uw brief van 9 maart heb ik ook goed bewaard waarin zwart op wit staat dat we ons geld terug krijgen,en terug gaan naar het basis pakket. Ik zie graag de bevestiging van het beeindigen abonnement schriftelijk bevestigd,want een keer geflest worden is genoeg. Verder gaat al deze mailwisseling toch naar programma radar,en ik zal zorgen dat wat ons nu overkomt,hoe dan ook op de diverse (Sat) fora bekend word. ,dus ga lekker zo door! Verder zal ik op basis van de eerder genoemde rechtsgronden de automatische incasso intrekken.Zie graag uw (deze keer weloverdachte) anrwoord tegemoet. Adri Werktuigkundige&klimaattechnicus
Moderator ceesv Geplaatst: 9 september 2011 Moderator Geplaatst: 9 september 2011 Wanneer je je probleem opgelost wilt zien zal je kontakt moeten opnemen met Canaal Digitaal webcare. Via webcare worden dit soort problemen over het algemeen tot tevredenheid opgelost. Je hebt tenslotte een kopie van je aangetekende brief die je binnen 3 maanden naar Canaal Digitaal hebt gestuurd. Wanneer je het familie pakket hebt en geen ontvangst van Astra 3 zal je inderdaad niet veel meer programma´s kunnen ontvangen. Wanneer had je eigenlijk gereclameerd over het niet ontvangen van die beloofde LNB? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Adriw Geplaatst: 9 september 2011 Auteur Geplaatst: 9 september 2011 Die dubbele kop is bijzaak,die heb ik al.Maar als men het beloofd dient het nagekomen te worden.Anders is het niet nakomen een reden het contract ongeldig te beschouwen. De opzegbrief van 9 maart was te laat,in zoverre,wij waren in de veronderstelling dat het contract na 3 maandn vanzelf weer naar basis terug zou gaan,eventueel na een telefoontje ,hoe wij daar over denken,maar nee,in die zin was mijn brief dus te laat.Brief stuur ik mee als bijlage,mischien lees ik wel iets vekeerd..... Werktuigkundige&klimaattechnicus
Moderator ceesv Geplaatst: 9 september 2011 Moderator Geplaatst: 9 september 2011 Zoals ik de brief lees, wordt er toegezegd dat aan het einde van de contract periode je terug gezet wordt naar je voorgaande abonnement. Hiermee wordt dus niet het proef abonnement bedoeld, de drie maanden waren al ruimschoots voorbij, maar je jaarcontract. Wanneer je geen toegezegde LNB hebt ontvangen zal je dat moeten aangeven, waarna Canaal digitaal de gelegenheid heeft, zijn toezegging alsnog na te komen. Wanneer ze daarna nog in gebreke blijven heb je een punt. Je kan dan aangeven dat zij hun belofte niet zijn nagekomen, en daar passende consequenties aan verbinden. Blijft het punt, dat een familie abbo alleen zin heeft wanneer je ook Astra 3 kan ontvangen. Voor het ontbreken van de beloofde LNB kan je het beste een mail sturen aan Canaaldigitaal webcare. Het klanten "vangnet" lost dit soort problemen over het algemeen tot tevredenheid voor je op. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dream7020 Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Misschien is dit iets voor henk van de webcare. Weet niet of ik de site mag vermelden waar deze actief is. Maar het feit is gewoon. Als je gebeld word dan word je gewoon overvallen en soms als je ergens anders mee bezig bent ga je een abonnement aan waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Eduard07 Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Origineel bericht van: Adriw De opzegbrief van 9 maart was te laat,in zoverre,wij waren in de veronderstelling dat het contract na 3 maandn vanzelf weer naar basis terug zou gaan,eventueel na een telefoontje ,hoe wij daar over denken,maar nee,in die zin was mijn brief dus te laat.Brief stuur ik mee als bijlage,mischien lees ik wel iets vekeerd..... Ik weet niet anders dan dat ik bij een proefabonnement tijdig (schriftelijk) aan moet geven het te willen beeindigen. Dat is bij bv. Ziggo niet anders. En anders zit ik voor langere tijd aan het nieuwe abonnement vast. Alleen is de looptijd per provider anders geregeld. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
dream7020 Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Dat is ook de tactiek van die bedrijven. 9 van de 10 vergeten het en hebben ze weer meer inkomsten voor een jaar. Laatste keer dat ik gebeld ben door hun heb ik gezegd als ze nog 1 keer bellen ik mijn abonnement per direct op zeg en als ik meer zenders wil ik daar zelf wel mee kom. En sindsdien is het heerlijk rustig. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Eduard07 Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Origineel bericht van: dream7020 Dat is ook de tactiek van die bedrijven. Klopt, maar de wetgeving staat het ook toe. Maar de tactiek vind ik niet eens helemaal onlogisch. Want als je proefabonnementen aanbiedt zonder dat de klant daarbij in actie hoeft te komen om aan te geven dat ie terug wil naar het oude abonnement, denk ik dat er op grote schaal systematisch door klanten proefabonnementen worden genomen om systematisch gratis tijdelijk meer te krijgen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een proeftijd. Dit wordt altijd vooraf verteld, dus een verrassing kan het niet zijn. En inmiddels kennen de meeste mensen dit spel. Want het blijft een spel en het is van alle tijden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
capri28v6 Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 ik werd ook steeds gebeld door vervelende callcenters. op advies van iemand mijn oude niet meer werkende telefoonnummer ingevoerd bij de persoonlijke instellingen. geen last meer,behalve een mailtje dat ik niet meer bereikbaar was. dat klopt,en dat blijft ook zo. amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.
FrankS Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Helemaal mee eens. Er wordt soms veel te veel gebeld om extra producten te slijten en soms is ook niet erg duidelijk wat er wordt aangeboden. Ik ga gewoon op geen enkel telefonisch aanbod meer in. Ik heb ook geklaagd bij Canaldigitaal over het veelvuldig bellen en aangegeven dat ik gewoon niet meer gebeld wilde worden. Dat kon volgens Canaldigitaal niet omdat op basis van huidige regelgeving bestaande klanten gebeld mogen worden en ze daarom moeilijk onderscheid kunnen maken(bel-me-niet-register werkt dus niet). Toen heb ik in een (klacht)e-mail aangegeven dat ik wilde dat mijn telefoonnummer uit het gehele systeem daar werd verwijderd vanwege de beloverlast en dat ik alleen nog per e-mail bereikbaar wilde zijn en dat eventuele aanbiedingen per brief aan mij konden worden gezonden. Dat heeft men toen ook gedaan. Ik kreeg excuses en ik zag later in de gegevens bij "Mijn Canaldigitaal" dat mijn telefoonnummer was verwijderd. Dit was zo'n 1,5 jaar geleden. Sindsdien ben ik nergens meer voor lastig gevallen. Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB
Eduard07 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 IKk geloof dat ze mij 1 keer per 2 jaar een keer bellen, en als dat netjes gebeurt (tot nu toe is dat zo), mag dat van mij. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Johan45 Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Ik stoor me enorm aan het feit dat als je schriftelijk een abonnement opzegt er toch nog gebeld gaat worden of je het wel zeker weet. Dan wordt er ook nog eens druk uitgeoefend om het abonnement toch door te laten lopen. Argument waardoor de dame swichte was dat ze dan geen TV meer kon kijken. En dit terwijl ze nog een tweede abonnement heeft lopen. Net nog meegemaakt met een ligt dementerende oudere dame. Daar had ik een van haar twee abonnementen voor opgezegd. Gevolg is nu wel dat ze het schriftelijk opgezegde abonnement meteen maar voor een jaar verlengd hebben zag ik op Mijn CanalDigitaal. Boevenstreken zijn het, ik kan het jammer genoeg niet anders noemen. Vult u rustig aan !!!
theparasol Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Eerst telnummer wijzigen via mijn canaldigitaal, ik zou er 0356466884 neerzetten en dan het abbo opzeggen. Maar werkelijk triest om de zwakkeren uit de maatschappij op deze manier te voorzien van diensten en producten die ze niet nodig zijn.
Johan45 Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Origineel bericht van: theparasol ik zou er 0356466884 neerzetten en dan het abbo opzeggen. lol. Als ik even tijd heb ga ik eerst maar even telefonisch contact opnemen met de jongens en meisjes van CanalDigitaal. De opgedane ervaring deel ik natuurlijk met jullie. Vult u rustig aan !!!
Henk Puister Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 In deze brief staat dat je teruggaat naar het Basis-pakket per 31/01/12. Dit staat ook in je eerste posting. Citaat: Op 25 november 2010 hebben we u gebeld met een aanbod voor het familiepakket. Hierop is er een akkoord gegeven, en is dan ook als zodanig uitgevoerd. U heeft toen het familiepakket gehad voor drie maanden op proef. Daar wij tijdig geen opzegging hebben ontvangen, hetzij telefonisch, hetzij schriftelijk, hebben wij conform de afspraken deze verlengd tot 31 januari 2012. Op 9 maart jl hebben we van u een opzegging van het familiepakket van u mogen ontvangen, zodoende wordt het familiepakket opgeheven per eerder genoemde datum. "per eerder genoemde datum" slaat op "31 januari 2012" en niet zoals je misschien zou denken op "9 maart jl". Je hebt dus te laat opgezegd. Je had dit voor 25 januari 2011 (25 november + 3 maand proef - 1 maand opzegtermijn) moeten doen. TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26) Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen