Ga naar inhoud


[Enigma2] Nieuwe PB Beta 3.2.1 image 06-09-2011


Sjaak66

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb v3.2.2 erop gezet maar heb nog wel een aantal bugs die ik voor de huiskamer liever niet wil hebben.

Als ik zap blijft vaak het voorgaande kanaal stil in beeld staan. Op en neer zappen (uit de lijst) verhelpt dit. Na het zappen gaat ook ook regelmatig het digitale spdif audio signaal naar mijn versterker te kraken. Op en neer zappen (uit de lijst) verhelpt dit ook. Het komt alleen vrij regelmatig voor. De ontvanger komt ook niet uit standby met de remote. Of ik doe iets verkeerd want een reboot via de remote doet hij weer wel. Wat ik ook vreemd vind is het feit dat bepaalde skins het systeem behoorlijk vertragen. Ook heb ik het idee dat het SD signaal een slechter beeld gaf dan het orginele fw. Bij de HD kanalen heb ik dat niet zo. Ook had ik 2x last van audio sync probleempjes.(weer zappen loste dit op).

Maar verder ziet het er veel belovend uit en gaat idd het zappen veel sneller en is hij buiten de bugs wel stabiel en heb ik gisterenavond gewoon zonder problemen tv kunnen kijken.

 

Tot zover na 1,5 dag testen. Als deze zaken zijn op gelost(out the box installatie) zie ik er wel toekomst voor! Nu nog niet!

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update vorige bericht:

 

Geluid begint na een klein half uurtje te haperen... Ook zappen lost het op! Hij komt nu wel uit standby met de remote. Maar ben er achter dat bij soms niet uit standby komt na het streamen van tv "in standby stand" (via de iPad app Dreambox Live) Wat ook alleen werkt in Standby btw...

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een update over v3.2.2

 

Nieuwe bug, krijg regelmatig spontaan uit het niets terwijl de AB op tafel ligt de channel OSD in beeld! Het welbekende audio happeren na ongeveer 30min heb ik ook! Erg vervelend allemaal. Kijk het nog even aan maar ga wel terug naar de orginele FW! Iets te veel bugs voor dagelijks gebruik! Jammer....wacht nog wel even tot dergelijke kinderziektes eruit zijn. Komt goed!! Hoop ik wink

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dide
Weer een update over v3.2.2

Nieuwe bug, krijg regelmatig spontaan uit het niets terwijl de AB op tafel ligt de channel OSD in beeld!


Dit is geen bug, maar een instelling van E2 zelf.
Dit kan je uitzetten bij hoofdmenu, instellingen, systeem, Diversen, menu op Expert zetten, en zet dan 'toon event-vooruitgang in zender keuze' op Nee en 'Infobalk weergeven bij epg-update' op Nee instellen.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het audio probleem lijkt on oplosbaar, er komt vanuit geen enkele ontwikkelhoek een oplossing. Overigens vindt ik het ook aardig stil liggen wat betreft verdere ontwikkeling op e2 gebied...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Valkhyr... Nu uitgeschakeld. Idd geen bug!!

 

Sattools, heb de Audiosync extention verwijderd. Even kijken of dat iets helpt! Al zag in een ander lijntje dat jij het al naar het land der fabelen had verzonden. Bij jou niet de oplossing?

 

Er blijven naar mijn mening iets te veel bugs over...kijk het nog een dagje aan.

Ook kraken van het audiosignaal via de spdif en en het stilstaande beeld bij zappen is erg vervelend. Heb wel gezien dat bv skin "HD glass 16" het systeem enorm vertraagd. Had gisteren met een andere skin geen audio problemen....erg vreemd? Misschien toch een relatie? Vergen dergelijke zaken niet te veel resources waardoor problemen optreden....

 

Sattools, welke skin gebruik je?

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 'workaround' inderdaad geprobeerd, maar helaas. Ik vermoed inmiddels ook dat de skin er iets mee te maken heeft. Vrijdag hele avond geen enkel probleem, gisteravond om de 15min gedonder. Mooi beroerd als je elke 15min moet zappen. Ik zal ff nakijken welke skin ik nu gebruik.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken die audio bug niet met de Elite, bij een vriend en bij mijn vader staan de Elites al een tijd te draaien op steeds weer de nieuwste Git/PB images en ik heb hier nog geen enkele keer klachten over het geluid gehad. Wel dat af en toe bij zap het beeld van de vorige zender blijft hangen en dat je dan op en neer moet zappen om dit op te lossen. Verder heel bruikbaar voor dagelijks gebruik.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

D_liver, M_Z, Koos N,

 

Tja... heb ze toch echt! Zo om de 20 a 30 min begint het gehaper. Nu is de Azbox wel via spdif op m'n versterker aangesloten en gebruik ik het analoge signaal of geluid via TV/ HDMI niet. Misschien is dat een verschil met jullie opstelling??

Het digitale signaal begint buiten het haperen ook wel eens te kraken als van zender verander.

 

Bij het zappen blijft ook vaak het voorgaande kanaal stil in beeld staan met het geluid van het nieuwe kanaal eronder...hebben jullie dit ook nog niet ervaren? 1,2 of zelfs 3x zappen verhelpt dit wel... maar ja, fijn is anders. Misschien een HDMI dingetje??

Zou graag willen dat ik deze problemen niet zou hebben! Was buiten het trage zappen bij de originele FW verder erg tevreden met de ontvanger! Dus vond de zapsnelheid en flexibiliteit van E2 erg interessant! Maar helaas... wil hij bij mij niet...jammer! Als jullie nog tips hebben graag. Anders wacht ik gewoon nog even met de originele fw erop!

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met haperingen heb ik geen last op beide boxen.

Soms bij afspelen, moet ik om geluid te krijgen, even de volumeknop van de afstandsbediening aanraken.

 

Wat de haperingen met zappen, hier wel last van gehad, maar sinds ik de kanalen van Hans erin hem zitten (rti installer) zijn deze voor 99 % verdwenen. Raar, ook eerst hier problemen mee, maar naderhand gaat het goed. Lijkt wel of de boxen een gewen periode nodig hebben, kan normaal niet maar???????

 

Vreemd is wel, dat het doorspoelen etc. soms wel werkt, maar als er geen totaal tijd vermeld is of de mute niet werkt, dan geeft dit nog teveel problemen. Na een reboot werkt dit wel weer voor even. De interne afspeler heeft ook nog veel kuren, maar het mediacenter loopt meestal goed. Wel moet je bij wat langer wachten voorkomen, dat je soms 2x een toets gebruikt, want dan is het meestal rebooten.

 

Daarnaast komt het ook voor, dat na het afspelen het wieltje gaat draaien en dan is het ook reboot time.

 

Ook werkt nog steeds in deze versie niet de NFS mounting tussen de azboxen, wel bij de versie van 24-8 van sattommy????

 

Eigenlijk werkt het afspelen en opnemen voor beide boxen boven verwachting.

 

De nieuwe aangepaste originele FW zou beter werken, maar ik mis dan toch veel de, extra goede verwerking zoals met de E2 FW.

(Duidelijker teksten en wat betere menu structuur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste John,

 

Ik heb geen idee waarom bepaalde mensen geen last hebben van mijn bevindingen(lees bugs). Heb een aantal workarounds geprobeerd maar helaas zonder succes. Hoe dan ook vind het wel mooi en leuk dat er een E2 ontwikkeld wordt door fanatieke hobbyisten en geloof ook wel dat het beter zal worden maar vraag me zelf af of de hardware architectuur uiteindelijk niet een showstopper zal worden bij verdere ontwikkeling van E2 voor de Azbox. Ik heb er nu van geproefd maar vind het voor mijn dagelijkse gebruik(dus ook voor vrouw en kind) iets te prematuur. Ik zal alles op de voet volgen en wellicht toch nog eens overstappen. Heb een paar uur geleden versie "MOF RSI 0.9.0000" geïnstalleerd er deze doet het buiten het wat trage zappen verder prima. Ook heb ik nu het idee dat het beeld beter is bij de originele fw dan bij de E2 versie. Vooral goed zichtbaar bij de sd kanalen. Maar goed...dat bewijst wel dat het beter kan op de Azbox...dus weer iets waaraan gewerkt kan worden, we blijven positief wink

 

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van hangend beeld geen last, vandaag enkele skins geprobeerd, als laatste dreammm hd, deze gaf een fout die de orginele FW ook gaf, op dvb-c de frequentie niet kunnen locken zeg maar. Wel juiste frq. maar een sr van 64% met hoge ber, terwijl dat normaal 98% is met 0 ber. Ook bij deze skin audio weg, alleen nu zonder de bekende oplopende haperingen, maar na enkele tikjes compleet weg. Het heeft dus echtwel iets met skins te maken zo lijkt het...

 

Overigens Elites hebben maar een tuner, het gekloot is bij mij altijd op de dvb-c tuner, de tweede dus. Wellicht daarom geen problemen met elite??

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...