Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Marantz CR401 CD Receiver ca. 2 jr oud. Lijkt volledig te functioneren echter geen geluid. Niet via CD, niet via radio of aux input. Luidsprekers zijn goed. Bij insteken hoofdtelefoonplug schakelt er een relais om echter ook dan geen geluid. Geen Mute o.i.d. actief. Microchip gereset zoals opgegeven in handboek. Wie helpt me op weg?

Geplaatst:

Is dit serieus bedoeld? Uiteraard geprobeerd. Ook op maximum volume komt er nog niet de minste ruis. Zelfs niet bij keuze radio. Mijn oren zijn trouwens ook goed, want andere geluiden hoor ik wel.

Geplaatst:

Controleer de +12v en de -12v op het input ic.

Mogelijk dat de input ic de spanning laag trekt, of dat er een spannings stabilisator is overleden.

groeten,JBnl

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dit geprobeerd te doen. Weet niet zeker of ik op de goede punten heb gemeten. Voor het goed doormeten zou ik een schema moeten hebben. Is er iemand die deze kan leveren?

Geplaatst:

Dat is wel een heel gepruts om daar bij te komen. De potmeter lijkt goed te zijn. Contactspray had geen succes. Ik heb ook nog geprobeerd de verbindingen vanaf de potmeter te volgen van de ene printplaat naar de andere. En dan die verbindingen door te meten. Dat lukt nog niet zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen