Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Opgenomen geluid hapert

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag hapert het opgenomen geluid vanaf harddisk.

Er vallen steeds gaten in het geluid en dat gebeurt ook bij timeshift.

Misschien hebben jullie een tip voordat ik de harddisk ga omwisselen met een ander exemplaar?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Als je een externe harde schijf gebruikt: een keertje opkuisen en defragmenteren op een Windows-PC. Is hij intern, een file system check via het opslagmenu uitvoeren. Niet schrikken: de eerste keer duurt dat zomaar een half uurtje bij een flink volle schijf.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Ga ik proberen met de interne schijf. Bedankt voor je reactie!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:
Origineel bericht van: Audioniek
Als je een externe harde schijf gebruikt: een keertje opkuisen en defragmenteren op een Windows-PC. Is hij intern, een file system check via het opslagmenu uitvoeren. Niet schrikken: de eerste keer duurt dat zomaar een half uurtje bij een flink volle schijf.

Groeten,

Audioniek.

Inmiddels heb ik snel de harde schijf geformatteerd als journaled.
De filesystemcheck was erg snel klaar, want er stond dus niets meer op de schijf.
Helaas heb ik nog steeds het zelfde euvel en begin ik toch aan een mankement te denken.
Ik denk dat ik even een andere schijf ga monteren.

Wordt vervolgd.

• Moderator
Geplaatst:

Even een iets andere benadering.

Hoe geef je het geluid weer? PCM of Dolby?

Line out, spdif of HDMI?

TV of losse versterker?

Heb je iets veranderd aan je kaartlezer?

Ik herinner mij nog een geval waar iemand een CI module met verouderde software gebruikte wat audio problemen veroorzaakte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Even een iets andere benadering.
Hoe geef je het geluid weer? PCM of Dolby?
Line out, spdif of HDMI?
TV of losse versterker?

Heb je iets veranderd aan je kaartlezer?
Ik herinner mij nog een geval waar iemand een CI module met verouderde software gebruikte wat audio problemen veroorzaakte.

Ik geef het weer met dolby via een optische kabel naar mijn Denon receiver. Met de kaartlezer is helemaal niets gebeurd.
Het geluid valt steeds op een ritmische manier weg. Een seconde geluid, een seconde geen geluid, een seconde geluid enz.
Ik ga morgen even een andere harddisk uitproberen.

Geplaatst:

In dit kader kun je ook nog even dit bepalen aangaande het stotteren:

1. Alleen op HD zenders of ook SD?

2. Is het probleem op een FTA-zender (BVN, ARD HD, ZDF HD) minder of weg?

3. Wordt het minder als je time shift uitschakelt?

Antwoord op 1: Als SD beter is, is het een performanceprobleem

Antwoord op 2: Als FTA beter is, is het een kaartlezerprobleem

Antwoord op 3: Beter met time shift uit: harde schijf probleem, andere proberen

Maakt dit allemaal niet uit, dan zou ik nog proberen: Zenderlijst veiligstellen, fabrieksreset en alleen met een Fastscanlijst werken. Gaat het nu goed, dan de eigen zenderlijst weer terug. Treedt het nu weer op, dan de zenderlijst wissen en de gewenste lijst weer met scans opbouwen.

Nog steeds niet goed: V1.09.36 opnieuw installeren met fabrieksreset vooraf en achteraf, daarna Fastscan.

Nog steeds niet goed? V1.09.20 of V1.08.75 installeren met fabrieksreset vooraf en achteraf, daarna Fastscan.

Nu OK: probleempje in V1.09.36. Nog steeds niet goed? Hardwarepuzzel, terug naar de winkel als eerste stap.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Audioniek
In dit kader kun je ook nog even dit bepalen aangaande het stotteren:

1. Alleen op HD zenders of ook SD?
2. Is het probleem op een FTA-zender (BVN, ARD HD, ZDF HD) minder of weg?
3. Wordt het minder als je time shift uitschakelt?

Antwoord op 1: Als SD beter is, is het een performanceprobleem
Antwoord op 2: Als FTA beter is, is het een kaartlezerprobleem
Antwoord op 3: Beter met time shift uit: harde schijf probleem, andere proberen

Maakt dit allemaal niet uit, dan zou ik nog proberen: Zenderlijst veiligstellen, fabrieksreset en alleen met een Fastscanlijst werken. Gaat het nu goed, dan de eigen zenderlijst weer terug. Treedt het nu weer op, dan de zenderlijst wissen en de gewenste lijst weer met scans opbouwen.

Nog steeds niet goed: V1.09.36 opnieuw installeren met fabrieksreset vooraf en achteraf, daarna Fastscan.

Nog steeds niet goed? V1.09.20 of V1.08.75 installeren met fabrieksreset vooraf en achteraf, daarna Fastscan.

Nu OK: probleempje in V1.09.36. Nog steeds niet goed? Hardwarepuzzel, terug naar de winkel als eerste stap.

Groeten,

Audioniek.

Audioniek, meer dan bedankt voor je hulp.
Ik heb je lijstje doorgelopen en de uiteindelijke oplossing was het laden van een vorige versie van de systeeminstellingen.
Inmiddels realiseer ik me dat ik heb zitten rommelen met de netwerkinstellingen, omdat ik van het dhcp gedoe af wilde.
Nadat bleek dat ik toch gedwongen terug moest naar dhcp, zijn de netwerkinstellingen kennelijk niet op de juiste manier hersteld.
Daardoor is de juiste weergave van het opgenomen geluid verstoord.

Vreemd, maar dit is toch mijn conclusie.
Doordat de vakantie tussen de verschillende momenten zat, heb ik het verband niet gezien.
Toch vreemd dat een fabrieksreset de netwerkinstellingen niet herstelt.

In ieder geval heel erg bedankt voor je deskundige en analytische hulp!

Weer wat geleerd...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen