frankdb Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Dag allemaal ! Ben het satelliet avontuur ingestapt nadat UPC in ons plattelandsgebied voorlopig alleen nog maar analoge kabel te bieden heeft. Ben de laatste weken aan het tweaken geweest om mijn ET9000 helemaal naar mijn zin in te stellen. En dat gaat goed ! Wat ik echter vreemd vind is dat wanneer ik 2 zenders opneem (bijvoorbeeld Ned 3 HD en RTL4 HD dat een hoop andere zenders niet meer te benaderen zijn. Ik hoor berichten..ook hier op het forum.. dat je best veel programma's tegelijk kan opnemen en dan ook nog gewoon kan kijken. Ik heb een duo lnb (de bekende van CD) met 2 uitgangen en heb beide kabels op de 2 tuners aangesloten. Ik heb ook al andere berichten over dit onderwerp op dit forum gelezen en ook hier de settings voor bijv. de tuners overgenomen, maar niet meer dan 2 programma's opnemen en niet meer kunnen kijken naar de meeste zenders is het hoogst haalbare wat ik tot nu toe heb bereikt.. Doe ik iets fout ? of is het normaal ? Op dit plaatje kun je zien (als het lukt) wat voor effect het heeft als ik iets opneem op RTL4 hd en NED 3 hd. De grijze zenders zij niet meer bereikbaar. Bij voorbaat dank !
Gast Fretsat Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Dus je hebt een DUO LNB met 2 uitgangen (Twin). Hoe is je tuner configuratie in de settings van de ET9000 nu? Anyway: als je bijvoorbeeld een opname start op Ned1 HD en op RTL4 HD en op RTL8 HD dan heb je al drie opnames lopen. Dan kan je er nog een vierde bij starten en ook nog wat anders kijken. Zoals je misschien weet zitten die zenders die ik net noemde allemaal in hetzelfde kwadrant (frequentie/polarisatie). Vandaar dat je die opnames allemaal kan starten. Als je tunerconfiguratie correct is (zal zijn tuner B gelijk aan A) dan regelt je decoder wel wat er wel en niet kan. En dat geeft dan het effect van het plaatje dat je hebt laten zien.
Cobus R Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 ik zou beide tuners apart instellen dat werkt beter als zoals aangegeven De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
frankdb Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Ohja mijn tunersettings... Hier zijn ze. Beide exact gelijk...
frankdb Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Origineel bericht van: Cobus R ik zou beide tuners apart instellen dat werkt beter als zoals aangegeven Hoe stel je dat in dan ? ben zelf nieuw op dit gebied.... Tenx
martynair Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Ik maak gebruik van een canaldigitaal lnb. Bij opnames op de hdzenders heb ik niet de mogelijkheid om naar andere zenders te kijken. Kan me iemand helpen hoe de instellingen moeten zijn van de tuner. Alvast bedankt Gr Martyn
mobieltje Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Ohja mijn tunersettings... Hier zijn ze. Beide exact gelijk... Probeer dit eens, of het werkt weet ik niet. Tuner A Poort A - 19.2E Poort B - 23.5E Tuner B Poort A - 23.5E Poort B - 19.2E Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen