johannes de dope Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 Hallo Het lijkt me ook dat de ontvanger geen diseqc ondersteunt. Maar vreemd is dan wel dat er zo,n 20 tal satellieten in de lijst van te ontvangen sats zijn. Zou med.er niet over nagedacht hebben dat er wel eens gebruikers zijn die meerdere sats willen ontvangen? ( astra 1 en 3) bijv. Inmiddels contact gehad met med. Is wel aangemeld als fout. Alleen antwoord laat op zich wachten natuurlijk. Het was niet de bedoeling maar nu er een HD ontvanger bijkopen is een oplossing. De Hd kwaliteit van desbetreffende TV is gewoon goed tot zeer goed dus hier ligt het niet aan. Andere vraag is : Hoe krijg ik een werkende LNB voor de astra 3.?? Dank voor de antwoorden!!
Tisnix Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Om Astra 3 te ontvangen kan je de schotel met dezelfde DuoLNB naar het oosten draaien. Je gebruikt dan de Duo als enkele LNB en hoeft geen andere te kopen. Als je ervan uitgaat dat de schotel nu op 12.00 uur staat, moet je richting 11.55 uur denk ik uitrichten. Of kijk even op DISHPOINTER hoe op Astra 23,5 uit te richten. Let wel dat je de tv afstemt op een zender op 23,5 om signaal te krijgen. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
iemand Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Origineel bericht van: Alventali Staat alleen nergens bij dat ie ook diseq ondersteunt. lees m'n post http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ule#Post2035036 Moet je alleen wel even helemaal opnieuw de installatie uitvoeren. Da's wel een min-puntje want al je andere inregelingen zoals kleur en geluid ben je dan weer kwijt. M.i. moet een DUO-LNB zo instelbaar te zijn. In ieder geval m'n MultiTenny gaat prima. Enige wat ik mis is een Audio-OUT zodat ik een beter geluid via m'n radio-versterker kan doen. Want de interne speakers zijn bagger. gr. Erik
johannes de dope Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 Hallo Desbetreffende link werkt niet goed. Ik kom uit bij een bericht van me zelf Groet
falconz Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 @Johannes de dope: Ik heb deze tv afgelopen weekend voor m'n vader ingesteld met dezelfde duo LNB als die jij hebt. In eerste instantie had hij hetzelfde probleem>geen regionale zenders en geen HD zenders (want die zitten ook op astra3). Nu is dat echter opgelost en heeft hij alles keurig zoals het hoort. Wat moet jij doen? Haal je ci-module uit de tv, en ga naar het menu "eerste installatie" (ik weet niet meer precies hoe het heet, maar je komt daarmee in de taalinstellingen van de tv en alle huidige zenders worden gewist). De menu's loop je door, kies voor sateliet en dan bij antennetype moet je DiSEqC-schakelaar kiezen. Op DiSEqC (1) zet je astra 1 en op DiSEqC (2) zet je astra 3. Vervolgens zou ik niet automatisch scannen want dan krijg je 1100 zenders te zien. Ik heb de zenderlijst van Canaldigitaal erbij gepakt en ben via handmatig (manueel) zoeken de verschillende zenderpakketen gaan opzoeken. Je moet zo'n 14 frequenties opzoeken om het volledige basispakket op te zoeken (rtl4,5,7,8,veronica,eurosport,discovery,etc zitten op 1 frequentie bijvoorbeeld). Daarna staan alle zenders in de lijst en kun je zenders op volgorde gaan zetten. Ik heb overbodige zenders maar meteen gewist anders wordt het zo'n onoverzichtelijke lijst. De truuc is dus om de DiSEqC op 2 satelieten in te stellen, daarna kun je op beide satelieten zoeken! Heb je nog vragen dan stel je ze maar. Succes!
johannes de dope Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Hallo Hiep ,hoi inderdaad gelukt. Ned 1HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD. Alleen bij rtl4 HD enz. nog de melding " geen abonnenment " Heb kaart al geheractiveerd bij canal tot nu toe nog geen beeld. Heb wel vorige week een abb. afgesloten voor de HD kanalen. Morgen eens bellen indien het niet lukt. Update de ontvanger de kaart wel??? In iedergeval Dank, Dank voor de moeite.Het werkt. Groet
falconz Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Mooi dat je nu de 2 satelieten tegelijk kunt ontvangen. In principe zou de ontvanger moeten updaten als je je abo hebt omgezet naar hd. Als je wel de andere zenders kunt zien zou ik even contact zoeken met CD want dan lijkt de update nog niet doorgevoerd te zijn... Kijk voor de zekerheid eens in "mijn canaldigitaal" bij "zenderpakket uitbreiden" (zonder daadwerkelijk uit te breiden). Daar zie je welk abonnement momenteel actief is op jouw smartcard.
iemand Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 'falconz' goed beschreven en dat is ook wat ik bedoelde met inderdaad die verwijzing naar je andere posting. Daar heb ik aangegeven dat je tot 4 satelliten kunt doen dmv DiseqC. Neem je nog contact op met Medion mbt aanpassing van de firmware, zodat je evt in de toekomst ook makkelijk een 3-e of 4-e sat kunt toevoegen, zonder al je instellingen kwijt te raken ? Tevens zou het interessant zijn als de zenderlijst opgeslagen kan worden op USB en evt op PC aangepast kan worden. gr. Erik
Drent Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Heeft iemand ervaring (voorzover mogelijk) of en hoe snel Medion dan de firmware aanpast als CD aanpassingen doet?
johannes de dope Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Ha Na contact met CD alles werkend. HD kwaliteit Volgens mijn mening zeer goed beeld bij de md. Buren hebben ander merk.( zuiden van het land ) Kwaliteit echt minder.Was ook nog duurder. Zou je niet verwachten. Alleen geluid van de md is veel minder. Gebruik gemaakt van eigen surround inst. Groet en dank.
Sprietje Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Fijn dat alles nu weer werkt. Wat betreft de fastscanlijst van CanalDigitaal zou ik me niet druk maken. Dit is vaak toch maar behelpen. Ik heb zelf het Familie-pakket zonder HD. Nou dan heb je niets aan de HD-volgorde en ook niets aan de SD-volgorde want de HD-zenders die ik wel kan ontvangen zoals o.a. Ned 1,2 en 3 wil ik natuurlijk wel vooraan hebben staan gevolgd door RTL4SD enz. En al die zenders die toch niet in mijn pakket zitten wil ik er niet in hebben staan. Gewoon een scan doen van alle kanalen, gecodeerd en ongecodeerd. Daarna de gecodeerde zenders eruit gooien die je toch niet kunt ontvangen en wat overblijft lekker in je eigen favoriete volgorde zetten. En dan zo af en toe weer een een volledige scan doen om te kijken of er nog nieuwe zenders bij zijn gekomen en de onbruikbare weer weggooien.
iemand Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Origineel bericht van: johannes de dope Alleen geluid van de md is veel minder. Gebruik gemaakt van eigen surround inst. Groet en dank. Mee eens, maar hoe heb jij dit dan aangesloten. Ik mis een audio-UIT en overweeg die er zelf maar op te maken. Gebruik nu de hoofdtelefoonaansluiting, maar dan zijn de interne speaker (meestal) uit. Soms schakelen ze bij aanzetten v/d TV alsnog aan ? Maar vind het wel prettig als iets van hogere tonen uit de richting van het TV komen. Dus vandaar dat ik de interne speakers AAN wil laten. gr. Erik
johannes de dope Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Er zit een opto ( glasvezel ) aansluiting op de med tv. Speciaal voor een digitale audio uitgang. Zie blz 2 gebruiksaanwijzing. ( aansluiting 9 ) Versterker moet wel voorzien zijn van een optische ingang natuurlijk. Niet alle versterkers hebben dit alleen de iets duurdere. Waarschijnlijk is het ook mogelijk via de scart van de tv alleen dan moet je uitzoeken op welke pennetjes het geluid er uit komt.( audio links en rechts en massa )Vroeger werd dit gebruikt voor signaal naar de videorecorder. Er zijn volgens mij ook scart kabels welke een uitsplitsing hebben voor geluid en video. Groet
iemand Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Helaas, daar hoor je het geluid 0.5 sec verschoven. gr. Erik
vGnp Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Origineel bericht van: iemand Helaas, daar hoor je het geluid 0.5 sec verschoven. Dan verzet je dat verschil toch met de Audio Synchronisatie plugin? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen