Gast Geplaatst: 30 augustus 2001 Geplaatst: 30 augustus 2001 Ik heb nog satellietspullen maar voordat ik die aanschaf wil ik eerst weten wat ik allemaal moet hebben. Wat ik wil is kunnen kijken naar zowel Astra als Hotbird onafhankelijk van elkaar op twee verschillende plaatsen in huis zonder dat de signalen elkaar beïnvloeden. Zo moet het dus mogelijk zijn dat in de ene kamer (op receiver 1) naar een programma op Astra wordt gekeken en in een andere kamer (receiver 2) naar een programma op Hotbird.<P>Om die reden kan (uitgaande van één schotel) deze schotel niet draaibaar worden opgesteld. In principe denk ik dat twee LNB's met ieder twee uitgangen en twee DiSEq's (en natuurlijk een hoop kabel) de klus zouden moeten klaren.<P>De kans is echter aanwezig dat vanaf beide receivers tegelijk naar dezelfde satelliet wordt gekeken en dus die LNB door beide DiSEq's wordt aangestuurd. Blaas ik hiermee dan mogelijk die LNB op (twee maal spanning naar die LNB) of kan dit (gelukkig) niet omdat er LNB's gebruikt gaan worden met twee uitgangen.<P>Als het risico aanwezig is dat een LNB opgeblazen kan worden hoe dien ik dan dit probleem op te lossen. In eerste instantie kan je zeggen neem ook twee schotels (met enkele LNB's) maar is er een simpelere manier?<P>Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 30 augustus 2001 Geplaatst: 30 augustus 2001 Volgens mij gaat dit alleen werken als je 4 LNB's in 1 schotel monteert. Dan heb je al een speciale schotel nodig, en je moet er dan per receiver nog een Disecq switch achter zetten. <P>Als je 2 LNB's met elk twee uitgangen monteert kan je dus niet tegelijkertijd op beide receivers naar dezelfde sat kijken. Of hoeft dat ook niet?
Gast Geplaatst: 30 augustus 2001 Geplaatst: 30 augustus 2001 Ik weet het niet helemaal zeker maar: volgens mij werkt het wel als je met twee twin lnb's werkt. (want de uitgangen van een twin lnb werken toch onafhankelijk van elkaar).<P><BR>Henri
Aanbevolen berichten