Lutz Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Mijn dochter gaat studeren en ze zou theoretisch in de tuin, een soort betegelde pad van 1,20m breed tussen twee hoge huizen, een schotel mogen neerzetten. Er was ergens een site, waar men kon kijken of men überhaupt zicht op Astra had, ik dacht het werkte met google maps of zo. Maar deze site kan ik niet meer vinden. Ik had deze "tuin" wel op google maps vinden, maar ik vrees de richting is met zuid en een beetje naar oost toe gedraaid niet goed. Gevoelsmatig moet zo een schotel voor Astra 1 naar het zuiden en dan nog een kleine slag verder naar westen gedraaid worden, maar zo goed weet ik het allemaal niet meer. Locatie is Antwerpen. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
vGnp Geplaatst: 10 september 2011 Geplaatst: 10 september 2011 Origineel bericht van: Lutz Maar deze site kan ik niet meer vinden dishpointer.com vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
cookie monster Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Origineel bericht van: Lutz Gevoelsmatig moet zo een schotel voor Astra 1 naar het zuiden en dan nog een kleine slag verder naar westen gedraaid worden en dan nog een kleine slag verder naar oosten C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Lutz Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 Ik heb met dishpointer gekeken en ik wordt er niet vrolijk van. Het kan werken, maar het hoeft niet. Ik heb mijn lokale satellietwinkel een mailtje gestuurd en gevraagd of ze ook testopstellingen verhuren. Het blijft spannend... De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Sprietje Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Met een campingsetje (een schotel op een driepoot) is het natuurlijk uit te proberen. Maar als de Astra 1 op 19,2 graden niet lukt, lukt misschien de Astra 3 op 23,5 graden wel. Ook daar zitten heel veel Nederlandse zenders, je hebt er alleen wel een HD-tuner voor nodig en een HD-abonnement. Heb je bij Dishpointer wel gebruik gemaakt van “Options: show obstacle (line of sight checker)”. Dan kun je makkelijker zien of er geen huizen in de weg staan maar ja, een padje van 1,2 meter breed met aan weerszijde hoge huizen, dan heb je weinig marge.
D_V Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Heeft je dochter, of een bekende, misschien een iphone of ipad. Dan kun je het voor de zekerheid nog proberen met een satfinder app.
Lutz Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Helaas, pindakaas. De lokale satellietboer wil geen testschotel uitlenen of verhuren. En bij een padbreedte van 1,20m is weinig speling. De breede van het groene straal op dishpointer is net zo breed als het pad. Het gaat in feite alleen om Astra 1 ... De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
sat87 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Even ter aanvulling de satfinder app is ook beschikbaar voor Android toestellen. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
Sprietje Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 @Lutz schrijft: “De breede van het groene straal op dishpointer is net zo breed als het pad.” Dat wil helemaal niets zeggen. Maar loopt die groene lijn wel precies over het pad heen? Als dat zo is, zou je de Astra 1 moeten kunnen ontvangen.
Lutz Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Ik gebruik een oudewetse kompass. Het probleem is niet Astra 1 te vinden, dat is mij al vaker gelukt. Het probleem is het pad van 1,2m breede tussen twee huizen. Met dishfinder en google maps kan ik niet vaststellen, of ik wel of niet zicht op Astra 1 heb. Ervoor zou ik een testopstelling moeten gebruiken. Maar om zo iets te kopen, en dan te concluderen, dat het niet werkt, is te duur. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Lutz Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Origineel bericht van: Satkijker @Lutz schrijft:“De breede van het groene straal op dishpointer is net zo breed als het pad.” Dat wil helemaal niets zeggen. Maar loopt die groene lijn wel precies over het pad heen? Als dat zo is, zou je de Astra 1 moeten kunnen ontvangen. Indien ik het plaatje bekijk dat stoot de lijn wel rechts en links tegen de muren van de huizen aan. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Sprietje Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Ken je toevallig niet iemand die een campingsetje heeft op een driepoot?
Lutz Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Helaas niet. Mijn vriend heeft dan wel een caravan met ingebouwde schotel, maar die past niet op het pad. Ik zal eens met de satellietshop van Antwerpen moeten praaten. Ze hebben er een. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
columbo Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Heeft je dochter, of een bekende, misschien een iphone of ipad. Dan kun je het voor de zekerheid nog proberen met een satfinder app. [/quote Zo te zien aan de hand van het filmpje zit je aan de verkeerde kant te kijken 0*-40* west??? als je kijkt waar om ca 12uur de zon staat zit je in de goede richting voor astra 19.2,- 23,5* is iets meer naar links.als je dan onder een hoek van ca 28* omhoog kijkt kun je redelijk inschatten op ontvangst mogelijk is ,gezien al die bomen op het filmpje.
Sprietje Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Beste Lutz Er is nog een site waarmee je eventueel kunt controleren of je in dat smalle pad de signalen van de Astra 1 kunt ontvangen. Ga hiervoor naar de site: http://www.satbeams.com/footprints Hierin klik je boven in de balk de Astra 19,2 aan. Vervolgens klik je op de kaart op Antwerpen. Je krijgt dan het volgende kaartje te zien die ik als bijlage heb meegestuurd. In betreffende gegevens kun je zien dat de zon precies in de richting van de Astra 19,2 staat om 12.16 uur Europese zomertijd. Ik heb alleen voor zo’n smalle gang geen ervaring of de aangegeven tijd ook precies klopt. Even uitproberen met een campingsetje lijkt me toch het veiligste.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen