Ga naar inhoud


Storing bij Canal Digitaal ?


BeoMaster

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Mark via Sat
Ik heb nog steeds "geen service" op de gecodeerde CD HD kanalen.
Ben ik de enige?

-Mark-

Heb je misschien kortsluitng gehad?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen kortsluiting voor zover ik weet.

 

Het probleem lijkt dat ik de astra 23.5 kanalen niet meer ontvang (alle gecodeerde HD zenders van CD en de lokale zenders TV Noord etc). Ik krijg dan "service niet beschikbaar".

Alle kanalen op Astra 19.2 lijken goed (gecodeerde SD zenders van CD) en tevens alle FTA zenders, inclusief de HD's.

 

Mischien heeft dit te maken met dat ik gisteren, toen die problemen zich bij CD voordeden, mijn transponder en LNB instellingen heb terug gezet naar de fabrieksinstellingen van mijn Samsung TV met ingebouwde decoder. Tja, je denkt toch eerst dat het aan je eigen spullen ligt en dus ga je wat prutsen...

 

-Mark-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst was mijn net gemonteerde schotel door de hevige wind een beetje verdraaid. Panikeerde gisterenavond weer.

Maar blijkbaar hier in België toch ook prijs. Alle zenders op 19.2 en 23.5 waren weg. Enkel de zenders op 28 waren nog zichtbaar. (en dus ook het tv vlaanderen pakket was even verdwenen).

Waren een film aan het volgen op Film 1 Premiere HD en die zender kwam er natuurlijk als laatste terug door frown

 

tv Vlaanderen vond ik eigenlijk wel sterk, want toen het gebeurde zat het onweer (volgens eigen zicht en volgens de buienradar) al lang boven NL.

 

Wist niet dat zoiets kon, weer wat bijgeleerd...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat dacht ik al: de default LNB instellingen kloppen niet!

 

Voor Astra 23.5E: de transponder moet zijn: 11914 MHz, H/L en modus diseqc moet zijn: 2/4

 

Voor Astra 19.2E: de modus diseqc moet zijn: 1/4

 

"Instellingen positioner" moet zijn: UIT

 

Met deze instellingen werkt alles weer. Bij deze vastgelegd.

 

-Mark-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het even meld hoe of je het opgelost hebt.

De problemen zijn echter van atmosferische aard geweest.

Misschien dat satters buienrader.nl bij hun favorieten kunnen toevoegen.

Dat kan een heleboel paniek voorkomen. wink

 

Citaat:
Onweer trekt langzaam weg

Uitgebracht op: 11 September 2011 - 05:38:49

Categorie: Binnenland

Bron: ANP

 

DE BILT (ANP) - Hoewel het op veel plaatsen in het land nog onweert, is het ergste noodweer voorbij. Het KNMI heeft de waarschuwing voor extreem weer, die nog in drie provincies gold, zondag kort na middernacht beëindigd. Wel kunnen lokaal nog zware windstoten, hagel en wateroverlast optreden. Oplettendheid is dus nog geboden, maar van 'groot gevaar' is volgens het meteorologisch instituut geen sprake meer.

 

Onweersbuien hebben zaterdagavond flink huisgehouden in het land. Zo moest de NS het treinverkeer staken tussen Bergen op Zoom en Kruiningen-Yerseke en Utrecht en Driebergen. Op het eerstgenoemde traject sloeg de bliksem in, waardoor de bediening van seinen en wissels verstoord raakte. Bij Bunnik viel een omgewaaide boom op een trein. De spoorwegen hopen de problemen rond 2.00 uur verholpen te hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me duidelijk...

 

Weet iemand vanop welke locatie het Tv Vlaanderen pakket de lucht wordt ingeschoten?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek

Welke Problemen ???

Er had natuurlijk op de CDS-site (die ook uit de lucht was dus wink ) iets kunnen staan van: "Beste abonnees, we zenden wel uit op Astra 3, maar dat wil niet zeggen dat jullie altijd wel iets ontvangen, hoor." eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...