Snoopy Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Ik wil boven in mijn hobby kamer ook graag mijn satelliet signaal maar red het effe niet om de koppen op mijn schotel uit te breiden en een extra kabel te trekken. Ik zit eraan te denken de tweede ontvanger door te lussen naar boven. Wat doe ik echter met de LNB spanning. Moet ik die op een van de ontvangers uit zetten ??
Sprietje Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Om te beginnen kun je met een doorgeluste situatie met de tweede ontvanger alleen maar zenders ontvangen met dezelfde polarisatie op dezelfde satelliet. Dus als je op de eerste tuner bijvoorbeeld naar Ned.1 kijkt, dan kun je heel de riedel Nederland, RTL, SBS6, Veronica, Net5, BVN, Een, Ketnet, Discovery enz. ook ontvangen, zie de zenderlijst van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf Als je eerste tuner de polarisatie-omschakeling heeft d.m.v. 12 of 18 volt en je tweede ontvanger d.m.v. toonburst, dan is er geen probleem. Heeft je tweede tuner ook een polarisatieomschakeling met 12 of 18 volt, dan moet je je lnb-voeding in het menu uitschakelen.
vGnp Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Origineel bericht van: Snoopy Ik wil boven in mijn hobby kamer ook graag mijn satelliet signaal Wil je of boven of beneden kijken, of boven en beneden? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
DeBeek Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Citaat: Heeft je tweede tuner ook een polarisatieomschakeling met 12 of 18 volt, dan moet je je lnb-voeding in het menu uitschakelen. je hebt dan alleen geen ontvangst meer als tuner 1 uitstaat.. Gewoon aan laten staan, de lnb spanning van tuner 2 heeft geen invloed op tuner 1 als deze aanstaat.
Snoopy Geplaatst: 11 september 2011 Auteur Geplaatst: 11 september 2011 Citaat: Gewoon aan laten staan, de lnb spanning van tuner 2 heeft geen invloed op tuner 1 als deze aanstaat . Daar gaat het me om, dat er niets stuk gaat. Als ik boven kijk hoeft de tuner beneden geen beeld te geven. Ik was bang dat als op beide apparaten de LNB spanning staat er iets stuk zou gaan maar dat is dus blijkbaar niet het geval ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen