Gast Tompoes Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Hallo allen, Op dit forum is zoveel kennis aanwezig, vast iemand die hier een antwoord op weet: wij worden compleet gestoord door dit probleem dat zich al sinds 2005 voordoet. Toen is door een blikseminslag de sat.installatie deels beschadigd geraakt. De installatie bestaat nu uit: - na de inslag nieuw geinstalleerde schotel + nieuwe monobloc - 3 Finepass tuners + canaldigitaal smartcards + TV's in 3 appartementen in hetzelfde gebouw in Noord Italie 2 tuners doen het voortreffelijk, nooit problemen mee 1 tuner geeft heel vaak de melding: "gecodeerde zender" bij de Nederlandse zenders waar we gewoon voor betalen, soms gaat het enkele dagen goed dan gebeurt het om de paar minuten, we zetten dan steeds de tuner uit en dan weer aan, soms helpt dat soms niet. In 6 jaar hebben we de hele installatie van die ene slecht werkende tuner gecontroleerd door alle onderdelen te vervangen: bekabeling, TV, tuner, smartcard, insteekmodule smartcard, scartkabels. Niets helpt uiteindelijk. We hebben geexperimenteerd met de instellingen van de tuner; de DVD er tussenuit; de installatie op een minder warme plek. Al zulk soort maatregelen lijken een aantal dagen te helpen en als we dan bijna weer teruggaan naar NL komt opeens de melding "gecodeerde zender" toch weer. We hebben er verschillende sat tv monteurs bij gehad die wat prutsten, de monobloc vervingen, iets schoonmaakten e.d Dan leek het goed maar later toch weer de melding "gecodeerde zender". We hebben er inmiddels meer dan 600 euro aan uitgegeven. Het rare is dat de andere twee tuners het perfect doen op dezelfde schotel+monobloc. Zodra we een van die goedwerkende tuners op deze installatie zetten geven ook die de melding "gecodeerde zender", om gek van te worden. Kortom we weten niet meer waar we het moeten zoeken. Alvast bedankt voor tips
satencom Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 Als je een goede ontvanger op de plek zet ,werkt die ook niet goed meer. het lijk er op dat de kaartlezer gestoord wordt, als dit gebeurt ,heb je dan nog wel ontvangst op een vrij te ontvangen kanaal, heb je de tv ook alles om gewisseld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tompoes Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Nee inderdaad, als ik een goede ontvanger op die plek zet werkt die ook niet goed. BVN doet het steeds nog wel. Ja, we hebben ook een andere TV geprobeerd. Ja, het lijkt er op dat het signaal in de kaartlezer niet doorgeeft dat we een abbonement hebben. Maar een andere smartcard werkt ook niet. Onmogelijk probleem hè?
Hellum Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 toevallig een dect telefoonset of andere mogelijke storingsbron in de buurt? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast LOT46 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Hallo, Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Ferguson ariva 200, we zijn het nu kwijt nadat we ontvanger terug hebben gezet op "fabrieksinstellingen", daarna weer alles geinstalleerd en het euvel was/is voorbij. Probeer het eens en succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen