Toine76 Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Eerst altijd gekeken via mediacenter en Firedtv zonder HD, dus overgestapt op HD met de Philips DSR 7141 HD, moet zeggen ging in het begin probleemloos en kon alles bekijken, totdat de BBC HD overstapte naar een ander signaal. Als ik dan naar de BBC one HD schakel komt er in beeld geen signaal, check installatie. Het vreemde is dat als ik de verschillende sats scan met de 7141 het signaal allemaal goed is! Het andere vreemde is dat op de 28er het kanaal ITV1 HD wel goed werkt. ik heb de visiosat G4 met een Spaun SAR 411F: 1 hotbird 2 19 3 23 4 28 Dus wie kan mij helpen...
Johan45 Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Ik kan de BBC HD (Op 123), BBC1 HD (Op 135) en ITV1 HD (op 136)goed ontvangen. Heb je al eens de zenderlijst automatisch ingeladen.? Vult u rustig aan !!!
Toine76 Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 hmm bij mij staat: BBC HD op 100 BBC ONE HD op 101 ITV1 HD op 102 factory reset gedaan maar maakt geen drol uit, ik ga zo de volgorde veranderen en begin dan met astra 1,2,3 en als laatste de hotbird kijken of dat werkt....
Johan45 Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Ik maak gebruik van de SD kanalenlijst. Maar als ik de HD lijst laad heb ik ook beeld op de genoemde zenders. De diseqc instelling van de decoder moet wel overeenkomen met de volgorde waarop je de lnb's aangesloten hebt op je switch. Vult u rustig aan !!!
Toine76 Geplaatst: 12 september 2011 Auteur Geplaatst: 12 september 2011 nou dat was nog geen verbetering.... wat wel een verbetering is, dat ik de astra 3 langzaam heb laten scannen, heb nu wel beeld op BBC HD EN BBC ONE HD maar het gaat met horten en stooten....
M_Z Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Ik neem aan dat je Astra2 bedoelt, want als je astra3 langzaam hebt laten inscannen kan dat geen verschil betekenen voor het al dan niet ontvangen van de BBC kanalen. Als je horten en stoten hebt op deze kanalen, ligt het voor 99% toch aan de afstelling van de schotel. M_Z
Johan45 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Inderdaad, bij een slecht signaal geven deze decoders zelfs gecodeerd signaal aan. Ook bij FTA zenders, leuker kunnen ze het niet maken. Vult u rustig aan !!!
Toine76 Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 ik krijg het signaal niet beter, kabel tussen de switch en lnb vernieuwd, vanavond eens een lnb switch maken, schotel aan alle kanten lopen bewegen en de lnb op alle standen en hoogtes gehad... en wat ik nog kan doen is de 3 sat beugel ophangen heb dan alleen de hete vogel niet meer. genoeg om eerst nog testen dus.... bedankt alvast voor het meedenken!
Toine76 Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 zo hij doet het, lnb swap gedaan dat was geen verschil, dus lnb niet deffect, toen de ingang van de spaun switch omgezet en daar lag het probleem de moer van de spaun zat niet goed meer vast.... bij de 4de ingang, dus we kunnen weer BBC HD kijken, Top! bedankt nog voor de tips!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen